Dataverkeer xs4all

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Mijn vriendin is een weekje alleen thuis, omdat haar ouders op vakantie zijn en nu zit ik hier flink te downloaden met haar ADSL verbinding bij xs4all. Omdat ik een "telefoonlijngebruiker" ben kan ik dat zelf niet doen en doe ik dat nu bij mijn vriendin. Ik heb de laatste 2 dagen al bijna 2 GB aan dataverkeer veroorzaakt. En ben nu vooral via eDonkey aan het downloaden waardoor er ook constant mensen bij mij aan het downloaden zijn.
De ouders van mijn vriendin hebben het abbo met 768 kbps (dat is volgens mij het basic abbonnement)

Kan xs4all hier over gaan zeuren?
Er staat op de site van xs4all dat ik gemiddeld 3 GB per maand mag downloaden maar hoeveel geld er voor uploaden?
Doen ze ook moeilijk als je er een keer flink overheen gaat, want ik denk dat ik deze week totaal wel een GB of 5 binnenhaal (laat een modemer toch ook eens lekker downloaden in zijn leven)

Ik weet niet de gebruiksnaam en ww van hun dus ik kan niet het dataverkeer checken! Wat de ouders wel zullen doen als ze weer van vakantie zijn denk ik :'(

Alvast bedankt!

Verwijderd

met haar adsl kan je gewoon lekker downloaden tot je er bij neervalt ! ;)

• Binnetie
is dat echt zow? Is xs4all daar zo makkelijk in?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

ik heb ook een 768k abbo bij xs4all.
Zit gemiddeld op 35 Gig per maand.
Dus dat zit wel snor. Maar je maar geen zorgen.
Het 768 K heeft een zg FUP (fair use policy).
Dus bijna geen datalimiet

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

zoiets heet nou fair use, zolang jij de andere gebruikers niet tot last ben kan je lekker je gang gaan ! ;)

zoek maar even hier op got !

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Binnetie schreef op 04 mei 2003 @ 14:24:
is dat echt zow? Is xs4all daar zo makkelijk in?
ja, tenzij het wel heel extreem wordt natuurlijk

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Binnetie
Ja maar 35 gb haal ik echt niet. Dus het zit wel snor? Dat ik geen gezeur krijg!

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Die 3 gb limiet geldt trouwens alleen voor het lite abbo. Voor het basic abbo (die van je vriendin) en fast geldt een fair use policy. Al download je 30 gb, dan nog zal xs4all niet zeuren.

[edit]
Bah, ben weer te traag :P

[ Voor 9% gewijzigd door Wits op 04-05-2003 14:30 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

fyi ........... lekker downloaden

http://www.xs4all.nl/adsl/faq.php#fairuse3

En wat is dan een datalimiet?
Een datalimiet houdt in dat u per maand een vaste hoeveelheid dataverkeer mag genereren via uw ADSL verbinding. Wanneer het dataverkeer boven de gestelde limieten uitstijgt, kan dit door XS4ALL aan u in rekening worden gebracht. De daarvoor geldende tariefstructuur is op dit moment nog niet bekend. Tot die tijd wordt de datalimiet uitsluitend als richtlijn gebruikt. Als XS4ALL besluit hiervoor een tariefstructuur in te voeren, krijgt u daarover vooraf bericht.

Waarom beperkt XS4ALL het toegestane verkeer?
XS4ALL betaalt KPN voor de hoeveelheid data die gedurende de piektijden wordt afgehandeld via het ADSL netwerk. Sommige klanten verbruiken meer dataverkeer dan anderen. Indien XS4ALL de datalimieten zoals vastgesteld in de fair use policy niet handhaaft, zou dit betekenen dat de gemiddelde kosten per abonnee toenemen. Dit wil XS4ALL voorkomen.

Wat is het gemiddelde gebruik voor mijn abonnementsvorm?
Voor Lite ADSL is de datalimiet: 2 GB per maand
Voor Basic ADSL is het gemiddelde gebruik: 3 GB per maand
Voor Fast ADSL is het gemiddelde gebruik: 6 GB per maand
Voor PowerADSL is de datalimiet: 150 GB per maand

Iperf

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

ik download zon 20 à 25 gb per maand.. soms minder maar nooit minder dan 10 gb.. heb exact hetzelfde abbo en ze hebben er nog nooit over gezeurd..

(heb nu ongeveer een jaar adsl)

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

al sje zo nu en dan uit je dak gaat krijg je er echt niks van te horen hoor :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Dit is met een beetje zoeken wel te vinden. Xs4all doet niet snel moeilijk over het dataverkeer.

2GB meer / minder maakt over het algemeen niet uit :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.