Microsoft DHTML editor openen op PC van de gebruiker

Pagina: 1
Acties:

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik zit met een (waarschijnlijk heel simpel) probleempje.

Ik ben bezig met een website voor een klant die via een beheertool haar pagina wil kunnen aanpassen. D.w.z. de menustructuur, gebruikers beheren die toegang hebben tot het afgeschermde gedeelte van de site, etc. Allemaal redelijk straightforward. Op één dingetje na.

De pagina bestaat uit heel veel .html-documenten. Hij wil dat hij vanuit zn beheertool bij elk menu-item op 'aanpassen' kan klikken, dat dan de Microsoft DHTML editor op zn PC geopend wordt met een link rechtstreeks naar de server en zo de pagina aan kan passen (je verzint het niet). Afgezien van een enorm veiligheidsrisico is een link rechtstreeks openen naar de server is niet zo'n probleem; gewoon het programma de lokatie 'ftp://user:pass@ftpsite/directories/bestand.html' laten openen. Ik heb em al gezegd dat ie dit koste wat kost moet vermijden, maar goed: stugge klant, je kent het wel. Verder is de site totaal onbelangrijk, dus eigenlijk interesseert het mij ook niet.

Is het mogelijk om een link op een pagina zó te plaatsen, dat het programma 'Microsoft DHTML editor' op de PC van de bezoeker gestart wordt (mits geinstalleerd en geregistreert op de PC van de bezoeker)? En zo ja, hoe? :P

Bedankt :)

Geef mij maar een Warsteiner.

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Ben je bekend met het fenomeen contenteditable?

Verwijderd

Je kunt er een *.htc app van maken :)

• Knakker
Ik ben helemaal niet bekend met contentEditiable; ben er nu wat over aan't lezen. Als er vragen zijn horen jullie et wel :)

• Knakker
contentEditable en HTC is zeker nuttig, maar de klant wil écht met de MS DHTML ( |:( ) editor gaan werken; het gaat een gigantisch werk worden om alle relevante functies uit deze editor zelf in de HTC te gaan zetten.

Is het wel of niet mogelijk om een programma op de PC van de gebruiker te starten?

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Als het alleen maar op 1 of een paar vaste machines hoeft te kunnen heb ik een IE plugin waarmee je lokale files kan starten, gemaakt door een gotter btw :)

Verwijderd

Je zou ff naar http://www.yusasp.com/prj04.asp kunnen kijken, daar zitten hele handige voorbeelden bij die volgens mij precies doen, wat je wilt :)

Verwijderd

Knakker schreef op 04 May 2003 @ 14:08:
Is het wel of niet mogelijk om een programma op de PC van de gebruiker te starten?
Ja... zoals ik al zei, HTC :P Htc kan zich ook neerzetten als een windows app lookalike.

Wat je verder nog kunt doen is in VB, C++, etc. een browser control hangen.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Tis allemaal vrij simpel als je die MSHTML editor gewoon op de server plaatst. Kun je met een directe link toch gewoon het te editen bestand openen? Lijkt me logisch dat dit niet via FTP ofzo gaat, maar dat je gewoon de content uit de database edit :P

Of ben ik nu gek?

Verwijderd

Nee jij bent niet gek, over het algemeen zijn de wensen van klanten (en daar huppelt mening MT achteraan) wel gek of ze nou ergens op slaan of niet.

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 18:12:
[...]
Nee jij bent niet gek, over het algemeen zijn de wensen van klanten (en daar huppelt mening MT achteraan) wel gek of ze nou ergens op slaan of niet.
als er dan de volgende keer een projectmanager aan je buro staat gewoon zeggen:

"ja dat kan ik maken...kost ongeveer 160 uur extra. en nee dat kan niet sneller, of je moet iemand anders vinden die het kan maken...maar dan wens ik je veel succes"

:Y) :+ >:)

"You're only as good, as what you did last week."

• Knakker
Lijkt me logisch dat dit niet via FTP ofzo gaat, maar dat je gewoon de content uit de database edit :P
ZAT er maar een database achter 8)7, maar nee hoor... Maar ik loop tegen nog veel meer problemen aan (de website heeft totaal geen structuur), dus ik wacht eerst even af of de klant wellicht liever heeft dat ik de hele pagina opnieuw opbouw (en dit keer dan wél met database en zonder moeilijke fratsen).

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Hallo zeg, hoe wil je een website nou CMS maken als er geen database achter zit?
En errug handig om de wachtwoorden en gebruikersnamen als plain text in de source te zetten, ideaal, dan kan elke bezoeker de site aanpassen. Idiaal.
Enneh, normaliter is het niet mogelijk om een app te starten.
Via misselijke vs scripts is het wel mogelijk dacht ik.
Maar zonder DB een site content editable te maken is not done lijkt mij.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Gewoon contribute van Macromedia, werkt ook erug handig om je website online te editen. Gewoon inloggen en door de site bladeren en aanpassen waar dat nodig is. Zolang het gaat om HTML tekst en plaatjes

kost wat maar dan heb je ook iets heel makkelijks

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 02:14 ]

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 02:10:
Gewoon contribute van Macromedia, werkt ook erug handig om je website online te editen. Gewoon inloggen en door de site bladeren en aanpassen waar dat nodig is. Zolang het gaat om HTML tekst en plaatjes

kost wat maar dan heb je ook iets heel makkelijks
sorry hoor maar na net in recordtiijd een Contribute-traject te hebben doorlopen durf ik te beweren dat Macromedia Contribute juist een van de goedkopere pakketten is om een website te voorzien van een simpel content managment systeem, op alle fronten, zoals implementatie, TCO, hardware investment, procesintegratie en overdracht. Dus ik weet niet wat jij verstaat onder duur of dat je ervaring hebt met andere CMS systemen ( opensource, LAMP systemen of enterprise cms systemen? )

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

oh,when? schreef op 05 May 2003 @ 22:03:
[...]

sorry hoor maar na net in recordtiijd een Contribute-traject te hebben doorlopen durf ik te beweren dat Macromedia Contribute juist een van de goedkopere pakketten is om een website te voorzien van een simpel content managment systeem, op alle fronten, zoals implementatie, TCO, hardware investment, procesintegratie en overdracht. Dus ik weet niet wat jij verstaat onder duur of dat je ervaring hebt met andere CMS systemen ( opensource, LAMP systemen of enterprise cms systemen? )
Ehh ja je hebt gelijk, las net 100 dollar ofsow. |:( Maar iig lekker makkelijk progje, je kunt zo door de website browsen en editten die hap. Maar bedoelde dat er vast wel meer van dit soort programma's rondzwerven die wat minder kosten. Maar goed dat verschil is idd er weinig in vergelijking met ander CMS waar hele databases achter zitten. (wel makkelijk van dit soort uitgebreidere systemen is dat je gewoon op een site inlogt en vanuit daar gaat werken je bent dan niet aan een pc met contribute gebonden).

• Knakker
Er zit wel een database achter (voor de login en dergelijke, niet dat het zin heeft omdat alle bestanden voor de leden niet afgeschermd staan :P), maar alle gegevens en informatie staan in losse bestanden.

De vorige opdrachtgever heeft 'veel geld' betaalt voor deze website (dáárom willen we geen huis-, tuin- & keuken designers), en wil dat ik tegen een minimaal bedrag een CMS voor em in elkaar druk. Ik heb al wel wat gevonden:

http://msdn.microsoft.com...ser/editcntrl/default.asp

Wellicht kan ik daar wat mee.
Maar zonder DB een site content editable te maken is not done lijkt mij.
Lijkt mij ook...

[ Voor 10% gewijzigd door Knakker op 06-05-2003 16:23 ]

Pagina: 1