MacOS X op een Beige Power Mac G3 als server

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Hallo,

Ik heb nu thuis een P200Mhz met daarop Linux. Nu ben ik toe aan een andere server die a. goedkoop is, b zuinig is en c stil is. Ik heb al gewerkt met MacOS X en weet dat het een super fijn systeem is. Ook voor een server met daarop Apache, MySQL Samba en PHP. Ik ga dit systeem gebruiken als PDC (Primary Domain Controller). Hier gebruik ik samba voor. En als database en webserver om mijn projecten op te testen.

Mijn vraag luidt. Draait MacOS X (fatsoenlijk) op een Beige Power Mac G3 (266 Mhz en 320 Mb ram)?

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Het kan wel, ligt ook een beetje aan de videokaart. Maar je kan natuurlijk ook Linux op de Apple installeren. Loopt stukken beter op zo'n oude bak dan OSX.
Maar het loopt er wel op. ;)

kleurbleur.nl

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:42

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Hier staat dat het volgens Apple gewoon kan. De videokaart lijkt me geen probleem voor een server, aangenomen dat dat ding gewoon 640x480 of 800x600 op het beeld kan toveren :). Er wordt wel gesproken over een minimum van 4GB aan HD-ruimte.

* odysseus heeft het overigens wel over Mac OS X Server...de gewone versie zal echter niet meer vereisen neem ik aan, dus het zou wel goed moeten zitten :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dit is volgens mij een gewoon een standaard Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2 vraagje..
* moto-moi pakt z'n grote sleutel, en sleuteld dit topic op slot.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.