[Nforce2] cdrw werkt niet meer , nero

Pagina: 1
Acties:

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:13
na veel zoekwerk .
en IDE drivers wissen en re-installen .
de FAQ doorgelezen en gebruikt .

site van fabrikant bekeken : http://www.liteonit.com.tw/english/english-product-f.asp dit zijn de specs van de brander .

ik krijg mijn brander niet meer aan de praat .
mijn hardware lijst :
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=109493
daar staat de brander als scsi device , dat moet toch cdr-w zijn ??

ook onder nero kan ik hem niet selecteren ??
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=109501

nu heb ik wel de RAID drivers geinstaleerd maar daar zit nix op aangesloten , is dat een fout ?? ( daarvoor werkte het ook niet maar ik dacht dat het kon helpen ?? )

wat zie ik over het hoofd ?

OS : winXP ( legaal daarvoor ( illegaal ) werkte het altijd wel + SP1
mobo : Chanitech 7njs Zenith .Nforce2

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de OM FAQ zeker weten goed doorgenomen..?

Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed onder Windows >> ATA/RAID controllers
Kan een CD/DVD lezer/brander op een ATA/RAID controller?

Waar zit de brander precies op aangesloten?

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 04-05-2003 13:07 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je je cdroms nu aan de raid controller hangen, of gewoon aan de onboard controller?
Want windows ziet ze nu als SCSI devices, en waarschijnlijk gaat het daar mis.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-03 21:46

Dark

who tweaked the light?

tijdens de installatie van de nforce2 drivers krijg je de vraag (hang me niet op aan de exacte tekst...) "Install SW IDE drivers? y/n", die heb je nu met "yes" beantwoord waardoor je IDE devices nu als SCSI gezien worden... als je de vraag met nee had beantwoord, had je wel gewone IDE drives (met dma settings) gehad.

Uninstall/reinstall de nforce2 drivers, dit keer met de juiste optie, en je prob zou weg moeten zijn ...

• talin
Terw_Dan schreef op 04 May 2003 @ 13:07:
Heb je je cdroms nu aan de raid controller hangen, of gewoon aan de onboard controller?
Want windows ziet ze nu als SCSI devices, en waarschijnlijk gaat het daar mis.
alles zit aan IDE kanalen aangesloten , omdat ik er niet meer uitkwam en bij het bootten constand de melding kwam van scsi drivers not installed heb ik die netjes geinstaleerd met alle gevolgen van dien .
BalusC schreef op 04 May 2003 @ 13:06:
Heb je de OM FAQ zeker weten goed doorgenomen..?

Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed onder Windows >> ATA/RAID controllers
Kan een CD/DVD lezer/brander op een ATA/RAID controller?

Waar zit de brander precies op aangesloten?
yupz , de faq gaf ook aan dat je IDE controlers eens moest verwijderen en opnieuw instaleren , dat heb ik gedaan .

heb ook alles al een verwijdert en WIN alles zelf laten instaleren , ook kabels anders aangesloten , alle cdroms op 1 kabel , master slave omgedraaid , 1 hd en 1 cd rom op 1 kabel en dan master slave omdraaien , werkte niet .

het rare is dat ik daar nix aan veranderd heb en het onder een XP build 2600 wel allemaal werkte .

kan het ook nog aan nero zelf liggen , ik heb een 5.5.5.1 versie geinstaleerd ( heb nog een hele reeks van campzone2002 overgehouden )
Dark schreef op 04 May 2003 @ 13:14:
tijdens de installatie van de nforce2 drivers krijg je de vraag (hang me niet op aan de exacte tekst...) "Install SW IDE drivers? y/n", die heb je nu met "yes" beantwoord waardoor je IDE devices nu als SCSI gezien worden... als je de vraag met nee had beantwoord, had je wel gewone IDE drives (met dma settings) gehad.

Uninstall/reinstall de nforce2 drivers, dit keer met de juiste optie, en je prob zou weg moeten zijn ...
yep klopt , dat gaan we nu even uitproberen .

[ Voor 16% gewijzigd door talin op 04-05-2003 13:16 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• talin
Dark schreef op 04 May 2003 @ 13:14:

probleem verholpen !

drivers uninstall , bootten en dan drivers opnieuw instaleren , en dan niet de SW ide driver instaleren .

• Dark

Dark

who tweaked the light?

:) kewl heb ik ook eens iemand geholpen, in plaats van alleen maar probleem vragen ...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Is het erg als ik je vertel dat dit ook allang in de OM FAQ staat :?

Mijn IDE configuratie werkt niet lekker, hoe komt dat? >> chipset drivers

• talin
BalusC schreef op 04 May 2003 @ 13:57:
Is het erg als ik je vertel dat dit ook allang in de OM FAQ staat :?

Mijn IDE configuratie werkt niet lekker, hoe komt dat? >> chipset drivers
nee joh ! tuurlijk vindt ik dat niet erg ( please don't hurt me ;) )

heb dat wel gelezen
maar ik kon er niet uit opmaken dat ik de " SW IDE " drivers niet moest instaleren .
Bij nForce2 planken moet je de IDE drivers van de moederbordfabrikant gebruiken en niet die van nVidia of je moet de IDE drivers overslaan tijdens de installatie van nForce2 drivers.
* talin gaat op zoek naar de betekenis van : SW IDE

• Dark

Dark

who tweaked the light?

scsi wrapped ide ?

• Sperenvanger
  • Laatst online: 14-03 23:25
Gelukkig voor je dat het opgelost is. Er had ook wat anders aan de hand kunnen zijn. Zie SilverMaster in "Het grote Abit NF7 S Topic" wat ik eerder gepost had vandaag.
Pagina: 1