Toon posts:

[HTML\CSS\JS?] Achtergrond faden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Kben bezig aan mn website en kben al de hele ochtend (en gister) aan et zoeken naar iets waardoor het mogelijk is om een achtergrond plaatje kan fade als je de pagina verlaat, (of klikt op een link buiten het frame, namelijk in et menu).
Ik heb nu als je de pagina laadt een plaatje in mn frame (als achtergrond).
En kheb bij de pagina's waar text op staat hetzelfde plaatje maar dan met 25% opacity. Nu wil ik dat als je op een link klikt dat die eerste pagina in dat frame soort van fade naar die andere die andere achtergrond met 25% opacity.

Ik heb al geprobeerd met een gewoon fade scriptje maar dat werkte niet hoe ik et wou. En geprobeert dat als je op een link klikt in mn menu dattie dan de achtergrond veranderd in het frame naar een GIF met het 'faden' erin. En die nog es te combineren met een automatisch doorstuurscript zodat ie doorgaat als het 'faden' klaar is. Maar dat lukte ook al niet..

Weet iemand hier iets op? :?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
daarvoor hbe je toch flash nodig? lukt niet met HTML (dHTML weet ik niet)

Verwijderd

moet prima lukken (zeker in ie) mede setTimeOut functie, en css opacity filters (obj.style.filter)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 12:27:
Ik heb al geprobeerd met een gewoon fade scriptje maar dat werkte niet hoe ik et wou. En geprobeert dat als je op een link klikt in mn menu dattie dan de achtergrond veranderd in het frame naar een GIF met het 'faden' erin. En die nog es te combineren met een automatisch doorstuurscript zodat ie doorgaat als het 'faden' klaar is. Maar dat lukte ook al niet..
Dat lijkt me een prima oplossing. Gewoon het achtergrondplaatje veranderen naar een fadende GIF, en dan met setTimeout de pagina laten doorlinken.

Verwijderd

Topicstarter
hoe precies met die setTimeout? En kan ik et ook activeren via een link? Hij moet namelijk pas beginnen met faden als je op een link klikt..

(kben weer moeilijk doen lol :X )

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Een onClick op de link, en setTimeOut kan je wel vinden in een JavaScript-cursus. Beetje zoeken kan geen kwaad :).

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Topicstarter
nog meer zoeken :P
nja thnx, kzal gaan zoeken. Kwas de hele ochtend al bezig dus. Maar goed, nu zalt wel lukke anders laat ik et weten.

Nu snapk die timeout wel, en de rest lukt ook wel denk ik. Maar alsk die onclick erop zet in index.html same met die background change geval. Wil ie niet de background van het frame veranderen. Dit had ik al eerder geprobeerd.
Maar ik maak gewoon een gif van dat ding dat fade naar 25% opacity en laat dan de volgende pagina wel laden. Maar de achtergrond van mn frame pagina wilt niet veranderen als ik op de link klik in mn menu, blijkbaar moeten die 2 stukjes script op dezelfde pagina? Want je kan wel onClick="blabla()" neerzetten maar dat stukje script waar et heen verwijst staat dan op die frame pagina en dat werkt niet?
Of dat stuk van function blabla() etc. moet naar et frame verwijst worden?
Dis et enigste stukkie waark nog probleem heb, rest lukt wel geloofk..

Ik krijg koppijn van al dat gedoe :|
Maybe maar ff pauze nemen :P

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 14:30 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:29

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

volgens mij kan je gewoon transitions gebruiken:
bf Fade: http://msdn.microsoft.com...r/reference/reference.asp

is natuurlijk wel enkel msie-only

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
dat lukt ook nog wel ja, maar niks wilt werken alsk het stukje dat et zou moete activeren (onClick="blabla()" dus) op een andere pagina heb staan namelijk diegene met et menu.
En het stukje script waar alles in staat ook op dezeflde pagina heb staan, dan werkt et alleen op die pagina ipv in het frame en dat wilt nergens lukken -_-.
maja, kdoe et wel gewoon zonder. Tzou wel niet gaan ofzow.
Nja, toch bedankt.

(Waarom ik altijd met die onmogelijke dingen kom snapk nog steeds niet maar ok :| )

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:29

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

het gaat wel, jij doet het enkel fout:
dat lukt ook nog wel ja, maar niks wilt werken alsk het stukje dat et zou moete activeren (onClick="blabla()" dus) op een andere pagina heb staan namelijk diegene met et menu.
En het stukje script waar alles in staat ook op dezeflde pagina heb staan, dan werkt et alleen op die pagina ipv in het frame en dat wilt nergens lukken -_-.
als je een javascript function definieert, functioneert die functie enkel op de pagina waarbinnen hij is gedefinieerd, een frameset is een verzameling verschillende windows, enkel gepresenteerd alsof het een venster is.
je kunt functies aanroepen via het window-object, net zoals je dit kunt gebruiken om verschillende frames aan te spreken:

code:
1
parent.frames['andereframe'].doIets("met deze waarde")
werkt als in frame name="andereframe" de functie doIets() gedefinieerd is.

en probeer je posts iets duidelijker te formuleren, zo zijn ze praktisch onleesbaar

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Het kan inderdaad wel... ik heb het ooit een keer geript van de site www.mijnkopthee.nl (en daar dan een subversie van, die bestaat al niet meer)

het was gefixt met layers die bovenaan dus de kleur van de achtergrond hadden, en naar beneden naar transparant fade'den... en die layer stond on top, en de tekstlayer scrollde daar onderdoor naar boven. Werkte erg mooi. Ik heb de code zo niet meer, :{

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1