Toon posts:

Partitie verdwenen

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een C een D en G partitie. De C partitie is windows.

Ik heb zojuist een image teruggezet naar de C schijf. Dit ging verder probleemloos. Echter, nu blijkt dat mijn oude G partitie nu D heet en dat mijn oude D partitie foetsie is.

Als ik naar de harde schijf eigenschappen kijk, geeft ie o.a. een partitie aan zonder naam met de grootte van de verdwenen partitie. Het lukt mij niet om deze partitie een naam te geven.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

euh welk OS + software gebruik je

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP. Verder heb ik haast geen software, aangezien de image een redelijk kale windows omgeving was. De image heb ik teruggezet met Powerquest Drive Image 2002

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat zie je in de schijfbeheer? Misschien dat het wel lukt wanneer je een schijfletter aan deze partitie toewijst :)

Schijfbeheer kun je vinden in de Admin tools .. Makkelijker is start > run > diskmgmt.msc ;)

[ Voor 30% gewijzigd door BalusC op 04-05-2003 12:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
In schijfbeheer van windows xp staat de partitie aangeduid als onbekende partitie. Het enige wat ik volgens windows met deze partitie kan doen is hem verwijderen.

Op zich vind ik dat niet zo'n probleem, echter kan ik de data dan nog redden. Ik heb nog genoeg ruimte op een andere harde schijf voor deze data.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, in de OM FAQ staat onder "hoe krijg ik verloren gaande data terug?" genoeg info B)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwe D weer gewijzigd in G (zoals ie vroeger heette). ff alles opnieuw opstarten, misschien dat het effect heeft.

Verwijderd

Ok, hier precies hetzelfde probleem, alleen heb ik alleen absoluut niet genoeg ruimte om de data te overzetten...het is een ntfs partitie en zou ik zomaar ongeveer 12 gig aan data terug kunnen halen met zo'n recovery progje?

En wat gebeurt er als ik de partitie verwijder? Formatteert ie em dan ook? of haalt ie alleen de NTFS tabel weg oid?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 22:03 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bij alle recoverytooltjes moet je vrije schijfruimte hebben om de data erheen te recoveren. Je kunt wel pogen om met fdisk /mbr of fixmbr (afhankelijk van OS hetgeen door jou niet wordt vermeld) de partitietabel te fixen. En wanneer je een partitie verwijdert, dan verwijder je gewoon de partitie-info uit de partitietabel :)

En het is niet de bedoeling om een oud topic te omhoogkicken met een op zichzelf staand probleem. Start hiertoe een nieuw topic, maar niet zonder dat je bekend bent met de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) en OM FAQ / Beleid ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.