Inbellen met M50

Pagina: 1
Acties:

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:16
Ik wil graag met mijn Siemens M50 internetten op mijn laptop. Ik heb de drivers geinstalleerd en de telefoon verbonden via een datakabel.
Zodra ik ga inbellen, verschijnt er in het scherm van de M50 het nummer waarnaar er gebeld wordt, maar daarna krijg ik de melding "Geen verbinding" op het scherm.
Op mijn laptop krijg ik de foutmelding "678: De externe computer reageert niet".

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Staat je telefoon op "anoniem bellen"? De meeste providers pikken dit nl. niet.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Welke telecomprovider heb je? Prepay of abonnement? Prepay inbellen werkt alleen bij O2. Bij sommige providers moet je datacommunicatie aan laten zetten, meestal gratis.

En bij welke internetprovider wil je inbellen? Gebruik je een 0676-nummer of een speciaal inbelnummer voor mobiel inbellen?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• jj85
haas schreef op 04 May 2003 @ 12:03:
Welke telecomprovider heb je? Prepay of abonnement? Prepay inbellen werkt alleen bij O2. Bij sommige providers moet je datacommunicatie aan laten zetten, meestal gratis.

En bij welke internetprovider wil je inbellen? Gebruik je een 0676-nummer of een speciaal inbelnummer voor mobiel inbellen?
Het is een Prepay Vodafone.
Ik heb al een heel aantal internetproviders geprobeerd (zowel 06760 nummers als speciale inbelnummers), maar dit levert geen succes.

Verwijderd

Bel eens met een gewone foon naar zo'n nummer. Als je de server hoort antwoorden OK, probeer dan eens gewoon met de gsm naar dat nummer te bellen, legt de andere kant toe, dan ligt het aan je gsm-provider. Anders aan de gsm/notebook/software

• jj85
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 12:12:
Bel eens met een gewone foon naar zo'n nummer. Als je de server hoort antwoorden OK, probeer dan eens gewoon met de gsm naar dat nummer te bellen, legt de andere kant toe, dan ligt het aan je gsm-provider. Anders aan de gsm/notebook/software
Als ik bijvoorbeeld 0202001019 met mijn gsm bel, dan krijg ik van die 'modemgeluiden' te horen. Maar zodra dit nummer via notebook/gsm gebeld wordt, gaat het fout.

Anoniem bellen staat overigens uit.

[ Voor 6% gewijzigd door jj85 op 04-05-2003 12:18 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37

Korakal

Up up up!

In principe werkt mobiel inbellen naar een internet provider niet met prepaid, zoals haas ook al zei. Dit is namelijk dataverkeer, en prepaid aansluitingen hebben niet de 'toestemming' van de provider om dit te gebruiken. In feite dus kansloos.
Wat je nog zou kunnen proberen is een (gratis) Zonnet abonnementje af te sluiten, en hiermee inbellen naar 036-7500300 (buitenland&mobiel inbelnr). Verder zet je 'inbeltype' op analoog ipv ISDN (ISDN is wel de gebruikelijke standaardinstelling). Hiermee probeer je onder de dataverkeer-signalering uit te komen. Als het hiermee niet lukt, dan kun je het definitief shaken.
Pagina: 1