Toon posts:

[Win2k, XP] Fout Meldingen Meerdere OS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een paar dagen te werken aan een systeem,
maar als ik er een OS op wil installleren geeft ie foutmeldingen met kopieëren
en bij het configgen van apparaten kan hij de cdrom en disk driver niet laden.
eenmaal in windows loopt het even en dan geeft iexplore.exe fouten, en na het downloaden van Servicepacks zegt hij dat het bestand beschadigd is, na het opnieuw opstarten, start de pc niet eens meer op is heel windows\system\config weg.

en dat doet hij bij Winxp, evenals bij Win2000|:(

ik heb cdrom, hdd, kabels allemaal al vervangen, dus daar zal het probleem niet liggen denk ik zelf.
zou er een mogelijkheid zijn dat het mobo half defect is, of iets door een virus :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je je geheugen al eens getest met memtest86?
dit zou heel goed gewoon brak geheugen kunnen zijn.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 19:50
Zet de hardeschijf er bij jou bij, formatteer 'm eens goed en gooi er een virusscanner overheen.
Verder kan je dit beter in Software Algemeen vragen, dit forumdeel is alleen maar voor spellen :)

The devil is in the details.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 07:40

White Dust

PlaneScape: Torment

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Toch past dit (vooralsnog) beter in Windows Operated Systems, al zou het wel eens door kunnen gaan naar een van de hardwarefora :)
offtopic:
W000t, topictennis :D

Zie Terw_Dan, ga langs www.memtest86.com en laat die een paar uur z'n werk doen. Loop ook de FAQ's van de relevante hardwarefora even langs voor extra tips. Zo ook de verschillende sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif) in WOS. En dan komen de belangrijke vraag: welke hardware heb je? En je zegt foutmeldingen - welke en wat zegt MS daarover?

Maar geheugen lijkt mij het meest waarschijnlijk als je geen exotische hardware hebt waar drivers voor nodig zijn (staat alles in de HCL?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)