linkerkanaal discman 'kapot'

Pagina: 1
Acties:

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb enkele jaren geleden een jazpiper MP3-CD speler gekocht. Deze heeft het bijna altijd goed gedaan, tot nu: er komt geen geluid uit het linkerkanaal van de koptelefoon, als ik deze op de 'phone out' aansluit. :( Op de 'line out' doet deze het wel goed. Ik heb 'm al opengemaakt om te kijken of er contactjes loszitten/omgebogen zijn, maar ik zie niets fouts. Wat kan dit zijn/Hoe kan ik dit repareren? :?

Alvast bedankt

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Helaas, ik heb hier een Sony Diskman liggen, deze is een keer gevallen, en sindsdien doet ook het linkerkanaal het niet meer,

het is gewoon ouderdom (daarvoor viel ie ook wel eens, maar was er niets aan de hand ;) )

of je moet proberen een nieuw jack busje erop te solderen :)

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben niet zo'n held in solderen :(
dus da's niet echt een optie.

Ik heb wel al de contactjes daarvan teruggebogen, maar dit heeft niets geholpen...

edit:

Welke van de 3 contactjes zijn voor het linkerkanaal? Dan weet ik iig waar het fout is...

[ Voor 30% gewijzigd door TheDataDude op 04-05-2003 10:56 ]

Verwijderd

Vaak door het bewegen van de plug raakt aan de binnenkant de printbaantjs los van de soldeeringen.

• WebRaider
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-02-2025

WebRaider

There's Always a way

Ja, breng hem eens naar iemand die x van elektronica kent, en laat hem daar solderen. Want eik kan je niet zoveel meer doen aan zulke dingen, daarvoor zijn ze veel te klein geworden. Of desnoods een nieuwe kopen, tegenwoordig heb je er al een voor €100

WebRaider