heh, als mijn zus iets oninteressants te melden heeft terwijl ik iets op de pc of tv wil horen is het heel simpel 'ff wachten'. Dan houd ze dr mond en wacht tot ik na een paar seconden heb gedaan wat ik wou doen en dr aandacht geef. Tenminste, dat denkt ze, ik ga dan gewoon verder met waar ik mee bezig was en als ze me na ff weer onderbreekt zeg ik iets harder ff wachten, ik ben bezig, en dan loopt ze vanzelf weer weg
Nog even ter verdediging op het stereotype gefrustreerde puber achter de pc idee.
Als je het hebt over spellen of tv dat agressief maakt bedoel je dat het SPELEN ervan mensen agressief maakt. Oftewel, ik speel een spel, ik win of verlies, ik word standaard agressief. Dat is niet frustratie, dat is het verminderen van de grens van wat is wel of niet acceptabel. Daar hebben we het hier dus helemaal niet over. iedereen die tot nu toe in dit topic heeft gepost heeft het alleen over agressiviteit (verbaal of fysiek) als er verloren word of een onverwachte irritante gebeurtenis voltrekt die ervoor zorgt dat er verloren word of dat het speelplezier word bedorven.
Vergelijk dit met je eigen hobby of sport. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik zie het verliezende team in een competatieve sport niet altijd bijster vrolijk van de velden af lopen. Als je een prachtige goal had kunnen scoren en je verpest het met een domme actie, of iemand anders verpest het voor je, dan is dat niet prettig, en ook al zullen er nu mensen zijn die roepen 'ik blijf dan vrolijk', dat heb ik dus nog nooit zien gebeuren. Reacties variëren eerder van even nors zijn, ergens op slaan of chagerijnig worden. Iedereen die verliest of iets irritants overkomt tijdens het doen wat ze leuk vinden, word in zekere mate gefrustreerd. Agressiviteit is daar een uiting van, maar ook onredelijk gedrag of nors praten. Zolang je er ANDEREN geen pijn mee doet is er niks mis mee en is het juist beter om het eruit te laten. Dus mensen, als je van je broertje verliest, sla jezelf dan voor je kop, want je verdient het zelf, niet je broertje.
Ik ben gezegend met een zus die als ze merkt dat ik een beetje pissig ben boos op me in gaat schreeuwen 'ja wat nou? wat doe je sjaggerijnig man, jezus doe normaal.. tssss. Wat kan jij" ... etc etc etc. De helft versta ik niet omdat ik niet luister, de andere helft niet omdat ze het niet duidelijk durft te zeggen. DAAR word ik dan wel eens echt pissig van
Ik word tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar gefrustreerd als ik America's Army aan het spelen ben en er goeie omstandigheden zijn om sniper te zijn (jouw team helpt, enemy team komt niet vol aanrushen), en dan krijg ik em niet. Niet alleen dat, maar dan krijg ik ook nog eens de SAW, het wapen waar ik een godsgruwelijke hekel aan heb. Niet alleen dat, maar dan word ik vervolgens ook nog eens gesniped door een vijandelijke sniper waarvan ik merk dat als ik een sniper rifle had gehad, hij niet had geweten waar zijn dood vandaan was gekomen. Niet alleen dat, maar de gast die ons sniper rifle heeft, kan er geen zak van... Dan is het moment aangebroken dat ik een andere server zoek
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED