Toon posts:

TCP/IP CP heeft fout 2 gerapporteerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg sinds gisteren de volgende fout als ik verbinding wil maken met mijn internet (via ADSL).

Bezig met controleren van netwerkprotocolverbindingen...

TCP/IP CP heeft fout 2 gerapporteerd. Het systeem kan het
opgegeven bestand niet vinden.

Ik heb al geprobeerd om TCP/IP opnieuw te installeren, maar ik heb geen verwijderd optie die is namelijk gedisabled. Is dit een standaard iets van Windows XP of ligt daar misschien mijn probleem?

Verwijderd

Je kan zeker niet de bestaande verbinding "disablen" en gewoon domweg een nieuwe verbinding aan laten maken door XP; dan installeert hij vanzelf wel weer de goede dingetjes voor die verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 10:22:
Je kan zeker niet de bestaande verbinding "disablen" en gewoon domweg een nieuwe verbinding aan laten maken door XP; dan installeert hij vanzelf wel weer de goede dingetjes voor die verbinding.
Klopt ik heb al heel me netwerkkaart verwijderd en etc, maar dan krijg je dat gedoe weer met LAN-verbinding 2. Die heb ik via het register weer aangepast zodat de naam weer normaal is.

Ik weet nu niet waar ik het moet zoeken. Vooral omdat ik gisteren niks vreemds gedaan heb en het nu ineens niet meer werkt. Ik heb net de software gedeinstalleerd van het Speedtouch ADSL modem, maar dat had ook niet het gewenste resultaat.

Ik zie dat het mis gaat tijdens het registeren van de computer in het netwerk. Dat is de laaste stap die hij moet uitvoeren en daarna komt dus die fout :'(

Verwijderd

Provider uit de lucht?? Welke provider??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 10:28:
Provider uit de lucht?? Welke provider??
Nee, ik zit bij Wanadoo via KPN MXStream. Nu heb ik ff snel mijn ADSL modem aan me notebook geinstalleerd en daar kom ik gewoon mee op internet zoals je merkt ;)

Verwijderd

Dan start je je PC ff in Safe Mode, knikker al je verbindingen weg, start opnieuw op en volg nogmaals de instructie van Wanadoo tot op de letter op.

Je kan ook ff Scandisk draaien; misschien dat je passwords corrupt zijn of een DLL ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 10:29:
[...]

Nee, ik zit bij Wanadoo via KPN MXStream. Nu heb ik ff snel mijn ADSL modem aan me notebook geinstalleerd en daar kom ik gewoon mee op internet zoals je merkt ;)
Ik deel via me gewone PC me internet verbinding normaal gesproken. Ik ga niet en me notebook en me gewone PC aanzetten om het internet te delen. Ik wil gewoon weten wat nu precies het probleem is op me gewone PC. Ik heb wel een oplossing dat is namelijk me PC opnieuw installeren, maar dat is het laatste wat ik wil doen eigenlijk. Nergens kom ik ook iets tegen met het zoeken in Google over dit probleem

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar gekozen voor de makkelijkste manier. Windows XP er opnieuw opzetten, want dit gezeur wordt ik beetje zat. Op een end verander je te veel instellingen in het netwerk, waardoor er misschien andere dingen ook niet meer goed functioneren.

Het is hier een lekker weertje momenteel, dus denk dat ik me auto ff ga wassen als ontspanning.

MaxDevil bedankt in ieder geval voor het meedenken van de oplossing voor dit probleem

Verwijderd

Geen dank; doe mijn auto ook ff...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 10:45:
Geen dank; doe mijn auto ook ff...
offtopic:
Breng maar langs :P
Pagina: 1