Toon posts:

Geluid van je voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb een 4-tal pc's die tezamen klinken als een trein die voorbij raast. Dus daar gaan we at aan doen. Wil eindelijk eens een beetje duidelijk hebben wat nu herrie produceert. Wat voor voeding gebruikenjullie en hoe stil (luid ) is die?? De voltages zijn makkelijk of redelijk betrouwbaar na te gaan maar elke fabrikant noemt zijn voeding stil al klinkt deze als een stofzuiger of straaljager.

Heb zelf een Levicom met 2 fans 420 watt maar vindt deze toch te luid ook al had ik er wel vertrouwen in toen ik m kocht, vandaar deze topic.

Verwijderd

Ik gebruik sinds kort de QTec 350 Watt voeding. Hij begint super stil (ik schat rond de 1500 rpm) na een kwartiertje ongeveer gaat hij een stapje hoger (ik schat rond de 3000 rpm) en daar blijft hij op staan :) ik heb met de verwarming aan ook wel eens gehad dat hij nog een stapje hoger ging (ongeveer 5000 rpm schat ik).

Als je echt een stille voeding wilt dan zou ik een Zalman voeding kopen o.i.d. Als je gewoon een goed(kop)e voeding wilt dan is een QTec helemaal geen slechte keuze :)

Tip: haal geen 400-550 watt voeding als je die toch niet nodig hebt.. Meer watts is meestal ook meer lawaai met koelen :)

Verwijderd

Ik heb een Enermax. Welke precies staat in m'n sig. Ik heb de kap vervangen door een exemplaar met het gat van de 2e fan op een iets andere plek, en ik heb de thermistor verplaatst van een spoel naar mid air.

Het scheelt meer dan 1000 rpm doorgaans. Van 2500 tot 3500 rpm, naar nu 1350 - 1600 oid. En voor die 1600 moet ik de pc echt lang en hard laten werken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 05:44 ]

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 22:52

Smarron

The bend

[rml]silent_mode in "[ OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocki"[/rml]

:?

Je geeft het antwoord zelf al een beetje of niet ...

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

> Wat voor voeding gebruikenjullie en hoe stil (luid ) is die??

Ik gebruik meerdere soorten/merken voedingen, en geen enkele wordt bij mij standaard gebruikt: andere fans, temperatuurgestuurd of simpel met een keramische weerstand - ik haat herrie....

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Oplettende lezer. Maar eigenlijk wil ik verder kijken dan alleen Antec. I s nl redelijk prijzig om even 4 Antec voedingen aan te schaffen. Ben op zoek naar een extreem goede prijs-geluid verhouding.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Deze Aopen voeding is verrekt stil zonder mods, door zijn 120mm fan op een laag toerental. :)

De voeding wordt eigenlijk gemaakt door Fortron-Source, en door Aopen gerelabeled, hier heb je een review van de Fortron uitvoering.

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

PoweRoy

funky!

Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 03:29:
Tip: haal geen 400-550 watt voeding als je die toch niet nodig hebt.. Meer watts is meestal ook meer lawaai met koelen :)
khad een r9700pro gekocht en ik had toen nog een 250W voeding :X dus maar 1tje met meer W's erbij. gelijk een 550W gekocht vanQtek. dat ding maakt een tering herrie ;(

[This space is for rent]

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:09

LopeZ

Too much is never enough

Beetje zoek vraag, zie de search en try reviews.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.