FAst ADSL acc van XS4all & vpn

Pagina: 1
Acties:

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Voor een klein bedrijf ben ik aan het uitvogelen wat de mogelijkheden zijn om binnen een bepaald budget internet, ftp, http en smtp verkeer te regelen.

Nu heb ik een prima hostbedrijf gevonden voor ftp en Http. Blijft over acces en smtp.

Dit wilde ik onderbrenegn bij xs4all. Nu stellen ze daar dat indien ik ook met vpn wil gaan werken dat niet mogelijk is op een fast adsl (1536 up, 256 down) account bij hun. Hiervoor zou ik een professioneel zakelijk account moeten nemen.

Dit kost echter wel minstens 3 keer zoveel en dan heb ik het nog niet over de start kosten. De snelheid is lager (1 up, 1 down) en de kosten dus veel hoger. Zij stellen dat dit te maken heeft met een SLA.

IS dit nu gewoon verkoop gebabbel en kan ik rustig dat fats abo nemen ? in beiden gevallen heb ik minstens 1 vast ip. smtp erbij kost slechts E12,- p/m extra.

Mocht de adsel lijn plat gaan dan zijn ze toch in beidde gevallen volledig afhankelijk van de KPN of zie ik dat nu verkeerd?

Dat VPN gedoe is wel zeer belangrijk. als dat ECHT niet kan op FAST ben ik gedwongen naar dat dure account over te stappen....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Lijkt me heel vreemd dat VPN niet via Fast-ADSL zou kunnen gaan :?
IMO heeft dat niets met je ISP of abo te maken.

We hebben op de zaak ook Fast-ADSL en ik wilde ook eens wat gaan prutsen met VPN, dus ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt... :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Ligt aan het aantal vpn verbindingen.
Het kan/mag wel hoor.
Op 'ons' bedrijf fast, en de clients basic.
Werkt best goed, als het er maar niet teveel tegelijkertijd zijn.
Dan valt de snelheid wat terug.

Tuurlijk willen ze liever een business acount slijten.
Maar het kan ook zonder hoor.

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:57
Kijk eens naar demon, je upload is zeker zo belangrijk, je hebt bij demon een abbo voor 1024/512 voor 55 eurotjes per maand. VPN gaat prima, geen probleem

Verwijderd

Ik zou voor 'n 1024/1024 of 2048/2048 synchroon gaan, de snelste (2048) is al vanaf de € 200 te krijgen heb ik wel eens gezien...

Dan zou je 'n echt goede VPN kunnen creeeren...

• VIsje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:03

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

Heb op me werk ook Xs4all Fast-ADSL op een linux bak.
Deze handeld ook de VPN af.
Ik kan gewoon in bellen en lekker vpn'en

Dus denk dat de helpdesk maar gewoon wat zit te praten.
Hiero kan het gewoon

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het nadeel van adsl voor consumenten is dat er geen uptime garantie op zit. Het kan dus voorkomen dat je eens een keer een week geen internet hebt, omdat het modem defect is gegaan, dat levert een hoop frustraties op en wellicht heel veel verlies (meer dan die paar euro's aan aansluitkosten dus). Schelden op een helpdesk heeft dan namelijk geen zin om het sneller opgelost te laten krijgen "daar zijn de zakelijke acounts voor mijnheer" ;).

Als het niet noodzakelijk is om dit te hebben en de maandelijkse kosten zwaarder wegen dan de uptime- of maximale storingsduurgaranties, dan moet je idd gewoon lekker een fast abbo nemen. Storingen zijn er bijna nooit met adsl, dus praktisch gezien zal het prima werken. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1