Toon posts:

Controle op aanwezigheid hardware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Ik zou graag een controle hebben op de aanwezigheid van bv een geluidskaart, controle op kleuren, resolutie, etc vooraleer ik mijn hoofdproject opstart...
Weet iemand toevallig hoe ik dat het beste doe, en indien mogelijk wat code kan geven? liefst C/C++
heb al gezocht op het forum maar nog niets gevonden

Dank bij voorbaat!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:25

Tomatoman

Fulltime prutser

Zoekwoord op MSDN: SystemParametersInfo

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Met SystemParametersInfo kan je een hele hoop zaken controleren/aanpassen maar spijtig genoeg niet verifiëren of er een geluidskaart insteekt of de desktop op bv 24 bit staat.
Deze is dus niet echt handig :/

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:25

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik heb in mijn antwoord net zoveel moeite genomen als jij hebt gedaan met je topicstart. Je zit met je vraagstelling niet ver af van 'wie kan even een programma voor me schrijven?'. Lees eerst maar eens de FAQ door.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Met GetDeviceCaps kun je ook e.e.a. opvragen wat jij nodig hebt.

Dan rest alleen nog het detecteren van een geuidskaart, maar dat moet ook wel makkelijk ergens te vinden zijn...

日本!🎌

Verwijderd

WMI....daar kun je alle info over de hardware, de software, het os etc. vinden...

Verwijderd

Topicstarter
mja heb het reeds zelf gemaakt. kdoe het wel wat anders en ik hoop dat het op andere pc's ook werkt.. ik ga kijken in de registry wat er daar staat ivm hardware, en zo haal ik die informatie eruit Blijkt te werken tot nu toe

toch bedankt
Pagina: 1