[TV-tunerkaart] Beetje tips voor aankoop aub

Pagina: 1
Acties:

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
EDIT Reden:
-Wat duidelijker maken :)
-Budget 'edit'; is wat opgeslagen :D

Ik ga een tv-tunerkaartje kopen om toch van op pc te kunnen kanaalzwemmen ipv altijd naar me tv om te moeten switchen en dan weer achter pc te kruipen mocht ik een VIVO kaartje kopen.

Nu heb er google eens op nageslagen, en wel wat gevonden.
Onder andere de volgende:

-Hauppage *** (ettelijke types)
-Hercules Smart TV (http://europe.hercules.com/showpage.php?p=59&b=0&f=1)
-MSI TV @nywhere (60€)

Ik denk niet echt aan Pineacle, die lijken me nogal te duur en 'professionele' video-capturing. Alé, 'duur' zoals iemand hieronder al zei. Dat dacht ik toch.

Maar uit de -100€ kaartjes van bovenstaande, is het kiezen nogal moeilijk.
Echt vergelijkende reviews zijn er niet te vinden en objectieve analyses over het beeldsignaal ook niet echt.

Dus, puur voor de ervaringen van anderen luidt de vraag:
-Heb je er één. Zoja, welke? Aan welke prijs? Tevreden? Aan te raden?

Ben benieuwd of er al iemand die MSI heeft. Die's toch vrij nieuw.

(Hercules Smart TV Satelite, http://europe.hercules.com/showpage.php?p=70&b=0&f=1)
Hier heb je zeker ook een sateliet voor nodig of begrijp ik het verkeerd?
(men spreekt namelijk over digitale tv-uitzendingen....)

[ Voor 16% gewijzigd door Mizitras op 04-05-2003 01:46 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

www.vcdhelp.com
Staat een mooi stuk tekst over het aanschaffen van zulke kaarten. :)

Ik heb een Ati Radeon 8500 met TV Tuner erop, dus gaat voor jou niet op :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Pollewob
  • Niet online
VB --> AV :)

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 14:04

Tachyon

pop the glock

Ik denk niet echt aan Pineacle, die lijken me nogal te duur en 'professionele' video-capturing.
Pinnacle duur :?

Voor 60 euro heb je al een PCTV :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Mizitras
  • Niet online
Thx mod voor het in het juiste forum te plaatsen :)

Tja, zijn die pineaclles dan niet duur?

Vcdhelp.com, de site is bezig te openen. Zal direct eens lezen sé :)

Die MSI-kaart btw, nergens vermeld men iets van Teletext, niet zo erg, maar had wel leuk geweest als het erin zat.
(Of toch vermeld, INDIEN het er TOCH in zit)

Die Radeon 8500 die jij hebt, die's de 8500DV of 8500 AIW versie neem ik aan?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Een 8500DV AIW zelfs (met tv in, tv out, tv tuner en firewire)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Ik zou echt de Hauppage PCI-TV-FM nemen als je geen satelliet wilt plaatsen. 100-125 Euro met afstandbediening, TV-tuner van Philips met Stereo geluid, Video in, en een stereo FM radio.

;)

Verwijderd

Ik heb denk ik zo'n beetje alle tv-kaarten gehad.
Qua beeld en scherpte red geen enkele add-on card het bij een ATI All in Wonder.
Daarnaast vind ik de software van ATI ook bij verreweg de beste.

Dus doe jezelf een plezier en neem een Radeon xxxx AIW

• Mizitras
  • Niet online
@dreeke:
Gaat idd niet bij op. Kan moelijk naast de Radeon die ik ga kopen om van een TNT2 te upgraden er NOG een kaart bijsteken als de diene.
Zo'n 'ruim' budget heb ik niet :X

Hoe's de Tv-out en tv-in? Die tv-out/in, tegen welke RES kan je die sturen/krijgen?
Rede: Tv-out is meestal 640*480, waarbij mijn weten meeste tv's toch 7xx*3xx hebben. Niet?
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 02:03:
Ik zou echt de Hauppage PCI-TV-FM nemen als je geen satelliet wilt plaatsen. 100-125 Euro met afstandbediening, TV-tuner van Philips met Stereo geluid, Video in, en een stereo FM radio.
;)
Idd, en als het de "Hauppage WinTV Primio FM" is die je bedoelt, kost nog maar 90€ ! :D
Dat satelliet gedoe was enkel een vraagje omtrend die Hercules kaart.
Als jij, Hooi, die Hauppage hebt, hoe bevalt die je? Wat zeg je van die kaart dat hij zo knap maakt boven anderen denk je voor jou geval speciaal? Puur subjectief dus.

Die zijn TV-geluid is toch echt wel mono en niet 'Nicam Stereo', aldus leesbaar op de website hoor.
Maar dan vraag ik mij af,...hoor je dat verschil eigenljk wel? En soms is het geluid toch al zo dof van een tv-zender dat er precies geen tweeklank is.

[ Voor 14% gewijzigd door Mizitras op 04-05-2003 02:33 ]

Verwijderd

Pinnacle PCTV Pro. tussen de 95 - 109 euro als je goed zoekt. Met de nieuwe drivers van Pinnacle (die van 29 april 2003) is de beeldkwaliteit toppie! Ik heb ook goede recenties gehoord (collega's) over een de Leadtek Xp2000 tv kaart. Schijnt ook goed te zijn alleen vereist deze kaart een vrij sterk tv-signaal dwz sterker dan de pinnacle kaart. De Leadtek kaart is al te koop vanaf zo'n 70 Euro. Succes!

• Mizitras
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 02:22:
Pinnacle PCTV Pro. tussen de 95 - 109 euro als je goed zoekt. Met de nieuwe drivers van Pinnacle (die van 29 april 2003) is de beeldkwaliteit toppie! Ik heb ook goede recenties gehoord (collega's) over een de Leadtek Xp2000 tv kaart. Schijnt ook goed te zijn alleen vereist deze kaart een vrij sterk tv-signaal dwz sterker dan de pinnacle kaart. De Leadtek kaart is al te koop vanaf zo'n 70 Euro. Succes!
En tov van die Hauppage heeft deze wel stero FM/TV.

Wat is 'timeshifting' eigenlijk dat de duurdere varianten wel hebben en de gewone niet buiten een 'levensbeschouwing' waarin je tijd kan winnen. (google :p

Laat die Hauppage WinTV Primio FM of Pineacle en Leadtek xp2000 het niet toe om de software te zeggen om vanaf x-uur op kanaal x op te nemen tot x-uur?
Bij hauppage komt dat meer naar voor bij de "Digital videorecording" reeks waar men veel zegt over:"something on the phone" of "program your pc-vcr and go out for the night and watch it later."
Die Primio, Ledatek xp2000 of PCTVPro laten zo'n dingen dan niet toe, ofwa?

erm..moelijk punt :/

Verwijderd

leadtek xp2000 met DScaler en een goede coaxkabel = bijna dvd beeld! perfecte kaart... voor dat geld

Verwijderd

Mizitras, ik heb helemaal geen TV-kaart. Maar allee recenties en reacties van gebruikers zijn uitermate positief over die kaart(en).
Niets subjectiefs dus.. :(

Meestal wordt met een betere beeldkwaliteit verwezen naar de (Philips) tuner, vandaar mijn opmerking.

De PC-TV-PRO prijs is ZONDER afstandbediening !

De Primio-FM heeft Mono TV geluid. Het was dus de PCI-TV-FM die ik bedoelde, die prijs (MET AB ! ) is hetzelfde als de PCTV-PRO.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 02:22:
Precies, maak vooral niet de fout om de goedkope niet-pro versie te kopen (zonder radio) want die heeft mono geluid en een lagere reso en die is ronduit kut.

Hooi >>>>

Volgens mij verkopen ze de PCTV Pro helemaal niet zonder AB, het is gewoon een standaardpakket. Heb er ooit 112 euro voor betaald (had goedkoper gekund op internet maar ik wilde mezelf a la minute ff trakteren op een gadget ;)).

[ Voor 19% gewijzigd door Captain Pervert op 04-05-2003 13:32 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 17:34

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Waarom niet een simpel kaartje met een Philips SAA7134 chip?
Die kosten niet echt veel en ze hebben bijna allemaal stereo tv en stereo fm radio.

Ik heb een e-tech kaartje en die werkt prima(is een Lifeview Flyvideo 3000 trouwens)

De beeldkwaliteit is beter als van een PCTV Rave kaartje (die had ik eerst)
en hij heeft niet zo`n heel sterk signaal nodig voor een goede ontvangst.

Het enige nadeel is de software, die werkt wel, maar is heel beperkt.
Is makkelijk op te lossen, zowel ChrisTV als Fly2000Tv werken ook prima, je kan zelfs op 768x512 capturen(Full PAL dus)

En om te capturen werkt VirtualDub ook uitstekend.

alleen Anaal + dekoderen lukt niet, maar zo interessant is dat nou ook weer niet.

Kaartje kost ongeveer 50 euro, met afstandsbediening.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Verwijderd

ovhees schreef op 04 mei 2003 @ 17:40:

alleen Anaal + dekoderen lukt niet, maar zo interessant is dat nou ook weer niet.
Anaal? :? :D _/-\o_ :Y) :9~

Verwijderd

offtopic:
M.I. is een 4 maanden oud topic omhoog schoppen voor zo'n flauwe opmerking best wel anaal ja......

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
=laat maar=

[ Voor 96% gewijzigd door xabre16v op 03-09-2003 18:01 ]

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
waarom heeft niemand het over Terractec cinergy, die dingen kosten minder dan 70 euro en hebben stereo, teletekst en ook timelapse software (video etc.). zit zelfs een afstandsbediening bij! echt value voor money. zou ik eens naar kijken, ik ben er zeer content mee.

fuck... 3 maanden oud? sukkels

[ Voor 7% gewijzigd door BuG2FiX op 04-09-2003 10:47 ]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
BuG2FiX schreef op 04 September 2003 @ 10:46:
waarom heeft niemand het over Terractec cinergy, die dingen kosten minder dan 70 euro en hebben stereo, teletekst en ook timelapse software (video etc.). zit zelfs een afstandsbediening bij! echt value voor money. zou ik eens naar kijken, ik ben er zeer content mee.

fuck... 3 maanden oud? sukkels
ja ik heb dat ding ook, de Cinergy 600 welteverstaan. TV met stereo en teletekst en stereo FM radio met RDS/EON :)

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-07 17:39

samo

yo/wassup

Koop vooral GEEN hercules. Ik heb er 1 gehad, alleen maar ellende. Eerst geen geluid, vervolgens na install van een patch werden de instellingen niet opgeslagen en toen waren alle kanalen ineens kwijt.
Terug naar de winkel dus, geld terug, naar een andere winkel, pinnacle gekocht... Perfect! Doet precies wat je wilt... Geen gedoe met veel schermen naast elkaar enzo...

(eerder al een foutje gemaakt met oude pinnacle... draadje van geluid tv kaart --> geluidskaart perongeluk ipv geluidskaart in stopcontact gestoken. Alleen sound processor op tv kaart kapot, verder denk ik niks... degeleijke kwaliteit dus..)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:05

4POX

Everybody is wired

Nu ben ik zelf ook op zoek naar een TV-kaart om video te kunnen capturen en dan om te zetten naar dvd. Wat ik belangrijk vind is een kaart met een hoge compabiliteit met drivers en andere hardware. Ik lees regelmatig dat het met die 2 punten regelmatig fout gaat. Bestaan er ook TV kaarten met een ingebouwde mpeg2 decoder. Dan kun je zonder veel geke problemen in hoge kwaliteit video opnemen.

AKA Rinkel weblog

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Dit topic is groter en ook recent:
Welke TV kaart moet ik kopen ?

[ Voor 64% gewijzigd door Cyb op 04-09-2003 13:48 ]

Pagina: 1