Toon posts:

[NT] pagefile.sys [2k] memory.dmp

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen waarom mijn c:\pagefile.sys bijna 77 MB groot is? Is er een manier om het bestand veilig te vervangen door een andere kleinere pagefile.sys bestand?
Elke keer als mijn andere computer [windows 2K] afsluit en vastzit, maakt hij een memorydump bestand aan. Kan ik het zonder kwalijke gevolgen wissen? 8)7

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:54

Reptile209

- gers -

NT: Rechtermuis op My Computer, in een van de tabbladen zit de grootte van de pagefile (virtual memory). Maar als je nou toch win2k hebt :?, moet je daar naar Advanced, Performance Options, Change.
Memory dumps kan je zonder enig probleem wissen, de pagefile NIET! De pagefile is noodzakelijk voor het goed kunnen werken van windows, als je er zonder enige onderbouwing aan gaat zitten prutsen, is dat vragen om problemen.
Met 77 MB voor pagefile.sys heb je waarschijnlijk 32 of 64 MB geheugen in je PC zitten, en zou ik 'm vooral niet kleiner maken.

Oh ja, onder Startup and Recovery kan je wel de aanmaak van de memdump uitzetten... ik denk dat dat het enige is dat je wel moet/kan doen. En eens op zoek gaan naar de oorzaak van het vastlopen... ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Reptile209 op 04-05-2003 00:35 ]

Zo scherp als een voetbal!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat die pagefile.sys is kun je heel gemakkelijk zelf vinden(zie ook de post van Reptile209) ;)

Die memory dump die je krijgt gaat waarschijnlijk gepaard met een BSOD. Hoe je BSOD's op kunt lossen kun je hier lezen: Windows XP en 2000 BSOD guide

Ik raad je aan om Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door te lezen voodat je weer een topic opent. Dat voorkomt dat je topic gesloten wordt ;)

[ Voor 19% gewijzigd door SH007 op 04-05-2003 08:05 ]

Dit topic is gesloten.