Share over internet

Pagina: 1
Acties:

• Xenomes
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 11:14
Effe een vraag of het normaal is dat ik bij de buurman (@home lid) de share's van mijn pc kan zien en benaderen als ik \\pcnaam intoets ook @home lid.

Mijn vraag hoort dit of is dit een fout van @home dat er een bepaalde poort open staat. Of komt het dat wij op de zelfde router zijn aan gesloten.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:26

Dennahz

Life feels like hell should.

Dit betekend dat NETBIOS (poort 139) bij jou open staat.. heb je geen firewall geinstalleerd dan?

Twitter

• WhizzCat
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Precies, file and printsharing op je netwerk kaart uit zetten wil ook nog wel eens helpen

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Als jullie op dezelfde router zitten aangesloten en dus het internet "delen" in een netwerk, dan is het normaal dat je de share's van je pc kan zien.

Zijn jullie echter apart aangesloten op @Home, dan wordt het hoog tijd om de helpdesk eens te bellen..... :z

• Xenomes
Dat klopt heb toevallig effe mijn firewall uitstaan. maar persoonlijk dacht ik dat die poort geblockt was.

Verwijderd

Bijna elke prov. @home, checllo blokken netbios (139/138 445)

• Xenomes
Ik heb filesharing aan staan voor mijn intern netwerk.

• Xenomes
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 00:05:
Dus normaal gespoken moet dit niet mogelijk zijn.

• Dennahz

Dennahz

gogo schreef op 04 May 2003 @ 00:07:
[...]

Zou je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop willen gebruiken als je 2 keer achter elkaar wilt posten?

Maar bij @home is het geloof ik zo dat je met z'n allen op 1 'wijkkast' terecht komt (weet het woord ff niet) dus vandaar dat je elkaar kan zien.

Twitter

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
gogo schreef op 04 mei 2003 @ 00:07:
[...]

Ervan uitgaande dat jij en je buurman niet samen op 1 lijn zitten, maar dus beiden een eigen kabelmodem hebben staan en daarmee een eigen internet verbinding moet dit dus niet kunnen inderdaad, je zit natuurlijk wel op dezelfde router als je buurman, maar deze hoort op layer3 niveau een aantal poorten te blocken, dus idd oa 139 ed. Op het moment dat er dus geen netwerkje ligt van jou naar je buren zou ik maar even de @home helpdesk bellen om die poorten te laten dichtgooien ;)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 00:05:
AFAIK wordt dit bij chello niet geblokt; ik heb al wel vaker "andermans shares" kunnen bekijken en penetreren.
Je zou ze alleen niet in "Network Neighborhood" moeten tegenkomen - browser/server annonces worden als het goed is geblokt.

Los hiervan: die buurman is erg dom. Helaas gaat dit op voor erg veel mensen... (dus geen firewall; wel sharen, zonder password, etc)

Ik frut, dus ik epibreer

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:59

Robtimus

me Robtimus no like you

BrEeZeR schreef op 04 mei 2003 @ 00:14:
[...]

Zou je de [afbeelding] knop willen gebruiken als je 2 keer achter elkaar wilt posten?

Maar bij @home is het geloof ik zo dat je met z'n allen op 1 'wijkkast' terecht komt (weet het woord ff niet) dus vandaar dat je elkaar kan zien.
Geloof het ook ja. Daarom wordt ook geadviseerd bij de aansluiting file & printer sharing uit te zetten.

Een goeie firewall installeren (kan die van je router zijn) die die poorten blokkeert en probleem opgelost.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Xenomes
Caesartje schreef op 04 May 2003 @ 00:16:
[...]

Ervan uitgaande dat jij en je buurman niet samen op 1 lijn zitten, maar dus beiden een eigen kabelmodem hebben staan en daarmee een eigen internet verbinding moet dit dus niet kunnen inderdaad, je zit natuurlijk wel op dezelfde router als je buurman, maar deze hoort op layer3 niveau een aantal poorten te blocken, dus idd oa 139 ed. Op het moment dat er dus geen netwerkje ligt van jou naar je buren zou ik maar even de @home helpdesk bellen om die poorten te laten dichtgooien ;)
Inderdaad ligt er geen lijn van mij naar de buurman. Toch maar effe een e-mail sturen naar @home dat de 139 poort open staat. (wel een grove fout voor zo'n isp).

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:48

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Moet idd niet kunnen en gebeurt wel eens vaker bij @home, gewoon bellen.

Tweakers Discord

• Dennahz

Dennahz

IceManX schreef op 04 May 2003 @ 00:18:
[...]
Geloof het ook ja. Daarom wordt ook geadviseerd bij de aansluiting file & printer sharing uit te zetten.

Een goeie firewall installeren (kan die van je router zijn) die die poorten blokkeert en probleem opgelost.
Ja inderdaad, ik verbaas mij ook hoeveel mensen nog NETBIOS open hebben staan. Heb laatst eens een portscan in 'mijn' range gedaan en zag van veel mensen gewoon netwerknaam, shares, mac adres enz.

* Dennahz vind dat de ISP bij aansluiting een kleine uitleg moet geven over firewall's enzo, veel mensen weten niet eens dat hun computer open staat voor de buitenwereld en sharen gewoon de hele HD.

Twitter

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

Hallo wat zitten jullie te zeuren. Wees blij dat @gome de poort op gezet heeft. Nu heb je te minste weer wat meer vrijheid op Internet.

En laat die mensen die willen dat die poort geblockt wordt door de ISP maar aanvingen op een website zoals bij XS4ALL of een firewall opzetten.

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• pistole

pistole

Frutter

tweakduke schreef op 04 mei 2003 @ 00:22:
Moet idd niet kunnen en gebeurt wel eens vaker bij @home, gewoon bellen.
???
Waar staat gedefiniëerd dat je provider de poorten moet blokken? Ik ben er juist blij mee dat alles openstaat zodat ik zelf kan bepalen wat er wel en niet over de lijn gaat - daar heb je juist een firewall voor...
BrEeZeR schreef op 04 May 2003 @ 00:22:
[...]
Ja inderdaad, ik verbaas mij ook hoeveel mensen nog NETBIOS open hebben staan. Heb laatst eens een portscan in 'mijn' range gedaan en zag van veel mensen gewoon netwerknaam, shares, mac adres enz.
:D
Expander schreef op 04 May 2003 @ 00:24:
[...]

Foutje.. De topicstarter is zelf 'dom'..
Nu je het zegt... ik had het niet goed gelezen

[ Voor 40% gewijzigd door pistole op 04-05-2003 00:26 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
pistole schreef op 04 mei 2003 @ 00:18:
[...]

AFAIK wordt dit bij chello niet geblokt; ik heb al wel vaker "andermans shares" kunnen bekijken en penetreren.
Je zou ze alleen niet in "Network Neighborhood" moeten tegenkomen - browser/server annonces worden als het goed is geblokt.

Los hiervan: die buurman is erg dom. Helaas gaat dit op voor erg veel mensen... (dus geen firewall; wel sharen, zonder password, etc)

Expanding the inexpandable

• Dennahz

Dennahz

:D
Vanwaar de ':D' :? Ik zeg toch niks lolligs?

Twitter

Verwijderd

een provider als @home zou die poorten kunnen blocken uit service, maar het levert hun verder geen last, de gebruiker is verantwoordelijk voor z'n eigen shit.

Wat ze WEL moeten doen is poortje 67/udp blocken.

Neem niet aan dat iedereen die aan jou kant van de switch IPs van jou wil hebbe? :P

• pistole

pistole

Frutter

BrEeZeR schreef op 04 mei 2003 @ 00:29:
[...]

Vanwaar de ':D' :? Ik zeg toch niks lolligs?
Nou. De constatering dat je het mac adres van je buurman kan zien vind ik best lollig.
Als ik mijn buurman (of een buurman qua ip-adressering) 1x ping dan staat zijn MAC adres in mijn arp tabel (en vice versa).

Know your tcp/ip! (en ethernet)

[ Voor 7% gewijzigd door pistole op 04-05-2003 00:36 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• Dennahz

Dennahz

pistole schreef op 04 May 2003 @ 00:33:
[...]

Nou. De constatering dat je het mac adres van je buurman kan zien vind ik best lollig.
Als ik mijn buurman (of een buurman qua ip-adressering) 1x ping dan staat zijn MAC adres in mijn arp tabel (en vice versa).

Know your tcp/ip !
Dat zijn van die termen waar ik (nog) niet echt veel van begrijp maar leer het vanzelf. :)

Twitter

Verwijderd

Wel dom trouwens dat je elkaar PC kan penetreren. Je verlangt toch minstens van je internetprovider dat ze vertrouwelijk met jouw gegevens omgaan. Dat gaat dus niet op. Je privacy is niks meer. Toch vind ik dan dat je als ISP verplicht bent om je klanten erover te informeren en ze een gratis versie van een firewall aan te bieden die deze soort van "privacyschending" onmogelijk maakt.....

Maar.....Bel toch maar naar de Helpdesk, die zijn véél sneller dan over de e-mail...in die tijd dat jij je mail verzend kan iemand al heel je harddisk leegjatten ;)

• Xenomes
Expander schreef op 04 May 2003 @ 00:24:
[...]

We gaan niet persoonlijk worden hé .. :X

Maar ik heb gewoonlijk een firewall aanstaan.
Gogo schreef op 04 May 2003 @ 00:15:
[...]
Dat klopt heb toevallig effe mijn firewall uitstaan. maar persoonlijk dacht ik dat die poort geblockt was.
maar ik weet gewoon dat heel veel mensen niet eens weten wat een firewall doet en denken dat ze aan een virus scannen van jaar oud overal tegen beschermt zijn.
Nu kijken ik alleen maar in mijn vrienden en collega kring. het zou voor een hele grote groep mensen een mooi idee zijn van die instelbare poorten op de webside van de isp (Hint voor de Isp :*) ). Maar dat zal techinshe wel wat moelijk ligen omdat te maken en onderhouden. het idee mag er zijn.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:41
ik zit met mijn pc hier op het domein van de universiteit en kan op verschillende pc's op het domein bestanden zien/openen/bewerken... hoef je niets moeilijks voor te doen, gewoon in domein op de pcnaam te klikken en je ziet wat er geshared is. het gaat voornamelijk om winxp pc's want die staan standaard al open volgens mij (shared folder) en de kazaa map staat ook heel vaak geshared :D
het ergste is, dat de ander niet weet dat zijn pc zo lek is als een mandje... kan op sommige pc's zelfs de c schijf helemaal wissen etc (incl io.sys/command.com/etc etc)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

even voor de duidelijkheid:
@home blokt netbios = poort 139 (inkomend en uitgaand), chello niet
netbios word gebruikt door alle windowsen, @home denkt hiermee klaar te zijn, dat zijn ze dus niet
want, win2k en xp maken gebruik van microsoft-ds = poort 445
de oplossing hier voor is file en printer sharing uit te zetten (als je 2 netwerkkaarten hebt alleen op je @home kaart)

verder blokt @home ook poort 25 inkomend

dit kun je zien als je op internet een security scanner je ip laat scannen, poort 25 en 139 zullen stealth zijn, en (als je geen firewall draait) de rest closed of open....

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Super Snackman
  • Laatst online: 18-07 11:51

Super Snackman

Snekgek

Mijn school heeft ook een aantal shares openstaan. Na inloggen, kan ik zo bij mijn schoolbestanden komen.

Maar nu kan ik over daarop komen, maar sinds kort niet meer vanaf een willekeurige computer in het Chello-netwerk.

Weet iemand of Chello dat doet?
Mag Chello zoiets uberhaupt doen? Ik heb het niet zo op ''gebruikers tegen zichzelf in bescherming nemen''
Kan ik er iets tegen doen, zodat ik toch op shares kan komen?

Sorry van de kick, maar vond met de search geen relevanter topic dan deze.

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Super Snackman schreef op 24 May 2003 @ 17:08:
Mijn school heeft ook een aantal shares openstaan. Na inloggen, kan ik zo bij mijn schoolbestanden komen.

Maar nu kan ik over daarop komen, maar sinds kort niet meer vanaf een willekeurige computer in het Chello-netwerk.

Weet iemand of Chello dat doet?
Mag Chello zoiets uberhaupt doen? Ik heb het niet zo op ''gebruikers tegen zichzelf in bescherming nemen''
Kan ik er iets tegen doen, zodat ik toch op shares kan komen?

Sorry van de kick, maar vond met de search geen relevanter topic dan deze.
Er, ik begrijp je niet :?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Super Snackman
  • Laatst online: 18-07 11:51

Super Snackman

Snekgek

Snel gezegd:

Chello blokkeert poorten 139 en 445. Mogen ze dit, en is er een manier om dit toch te ontwijken.

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

Pagina: 1