Toon posts:

advies nodig voor duron overklokken :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers, ik heb helemaal geen ervaring met overklokken, en wil volgde week een pc gaan opbouwen o.a. Nu heb ik al wat rond zitten neusen ook mbt overklokken, het beste lijkt mij een 700 of 800 mhz duron halen en waarschijnlijk een asus moederbord
Maar nu hoor ik dat er al een tijdje durons gemaakt worden waarvan de multiplayer niet te overklokken is, klopt dit en moet ik een oude versie zien te bemachten zo ja waarnaar moet ik dan kijken,
weet anders misschien iemand een review van duron overklokken waar ik dit alles kan lezen. Tips en advies etc is zeer welkom!!

het liefst nog via email door naar interdev@princen-it.nl te mailen.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 15:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Duron's kun je gewoon overclocken. Is een tijd terug een hoax geweest dat er pinnetjes ontbraken maar dat is niet zo. Gewoon de l1 bruggetjes inkleuren en vooruit met de geit.

Verwijderd

En is het dan zo dat er een bepaalde serie durons is waarbij het beter gaat dan bij een andere serie? Ik meen me te herinneren dat dat wel voor de celly's gold: je moest week huppelde pup hebben van de proc's uit malysie ofzo. Geldt dat hier ook? of is het gewoon: koop een 600, streepjes trekken en hup, opklokken naar 900??

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:13

Chakotay

Lick here to continue

Over het algemeen wel ja, voor zover ik weet zijn er geen bepaalde batches durons die beter zijn dan andere, al zijn degene uit Fab30 (met blauwe core geloofik) wel beter, die zijn alleen nog niet te krijgen :) )

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:46

Floor-is

5.2

In principe is het hoe nieuwer de processor, hoe lekkerder hij te overklokken is. Er zijn in mijn gedachten geen speciale weken die lekkerder zijn dan andere in ieder geval.

Bericht hierboven

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 10:22

MaxxMark

HT is Tof!

Nou volgens mij hangt et niet af van weken/fabrieken! gewoon toeval dacht ik....

GEwoon de ene core doet et beter dan de andere! alleen zijn ze met 100% zekerheid getest op de snelheid waarop ze verkocht worden!dus een duron 600 draait zeker op 600 maar KAN bv 700 aan of hoger!

Er is gewoon (correct me if im wrong) dacht ik een productie en daarvan wordt een deel getest op bep snelheid! komt ie door dan mogen ze daarvoor verkoht worden, zoniet gaan ze een stap lager... enz...

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:13

Chakotay

Lick here to continue

Klopt, alle procs worden op dezelfde lijn gemaakt, alleen worden ze aan de hand van hoe stabiel ze zijn op verschillende snelheden gemerkt en gelocked.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

Verwijderd

Koop ten eerste een GOEDE koeler.
dit is volgens mij toch wel belangrijker dan welke CPU ( lees kwaliteit core ) je koopt, heb je meestal toch niet in de hand.

voorbeeldje : mijn duron 700 wilde vroeger met standaard koeler nog niet eens stabiel draaien op 750, maar nu met Globalwin FOP-38
draait ie stabiel op 900.
Toch wel ff een verschil dacht ik zo...
Ik weet wel dat dit niet superstoer is ofzo
waarschijlijk heb ik een beetje pech gehad met mijn duron 700 omdat de meeste toch wel 950 halen
och ja don't worry be happy :)

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 14:30

^^0nMe

Got Babana's?

Hey, The Black Crow, waar heb je die FOP 38 gekocht, ik wil hem namelijk ook, en beter komt die shop ook op de hcc dagen, zou mij erg goed uitkomen >:)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Welk mobo is het beste geschikt om de Duron over te klokken? Ikzelf dacht aan de MSI K7T Pro2. Is die een beetje relaxed?

Byteripper.

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 13:48

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

ABIT KT7(raid)

www.sebastiaanvanbaarsen.com

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Bijna alle duron's kunnen zonder problemen 200 Mhz omhoog... er zijn uitzonderingen ... zo heb ik een 600 op 1070 gezien (stabiel!) en m'n 700 haalt max 970 dus kan nog wel verschillen.. gewoon beetje geluk hebben.. 'k zou trouwens voor het MSI K7T-PRO2 bordje gaan of de ABIT KT7(-riad) ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Ja, de cpufan is dus wel duidelijk. Maar moet je niet wat meer in je kast zetten
-----------------------------------------
asus a7v, duron700@770,balbearing-coolermaster@4891rpm@58graden (8>
Pagina: 1