[CD-Writer] Maximum speed 20x ipv 48x?

Pagina: 1
Acties:

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-03 11:34
Eergisteren heb ik dus een Benq 4816 aangeschaft. In eerste instantie deed hij geen snelheden hoger dan 20x.
Nadat ik van de site de firmware upgrade had gehaald, deed hij gelukkig wel 48x. Kortom: ik blij :)
Maar nadat ik daarnet mijn pc heb gereboot, schakelde hij weer terug naar 20x :?
Ik heb al geprobeerd om de firmware nogmaals te upgraden, maar dat had geen positieve invloed. Hij blijft 20x als maximum weergeven :'(

Iemand een ideetje? :/

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Met welke software brand je en wat voor CD's gebruik je?
Met CDRWIN krijg ik mijn 52x liteON ook niet sneller dan 20x

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Cis
dreeke schreef op 03 mei 2003 @ 23:19:
Met welke software brand je en wat voor CD's gebruik je?
Met CDRWIN krijg ik mijn 52x liteON ook niet sneller dan 20x
Nero...
Maar zoals al gezegd: hij gaf dus gisteren nog rustig 48speed aan NA de firmware upgrade.
En vanmorgen toen ik weer reboote, wilde hij niet hoger dan 20 :/

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

CDR-media?

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Nero ook al geupdate? Geen gelockte versie?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Cis
Ik zal mijn post nog even duidelijker maken:
Ik heb gisteren een cd op 48speed gebrand
Ik heb GEEN IDE-configuratie veranderd
Ik heb GEEN rare software geinstalleerd
Zowel onder Win98 als WinXP geeft ie 20x aan
Ik gebruik nero 5.5.
De CD-media is hetzelfde. Heb al 4 soorten cd's geprobeerd (alleen 52x compatible). Allemaal het zelfde probleem.
Als ik met Nero informatie opvraag over de brander, geeft ie aan dat mijn brander niet sneller dan 20x kan branden.

Zo... als iemand mij nog kan helpen, ben ik blij :)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

DMA aanstaan?

webOS all the way!

• Cis
Als jullie weten waar ik woon, mogen jullie me in elkaar komen slaan.
Ik heb zojuist de firmware NOGMAALS ge"downgrade" en geupdate, vervolgens Windows XP een restore laten doen van een maand geleden en Nero met de originele (legale) cd opnieuw laten installeren... en verrek: hij doet het weer op 48x...
Ik snap iets niet... :/
Maarja, bedankt. We worden met de dag wijzer (misschien lag het aan EAC dat ik gisteren had geinstalleerd...? :? )

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Kan niet echt aan up en downgrade liggen ljikt me. Als je het iig nog eens krijgt (20x), moet je even nagaan of deze dingen kloppen: Dat je

-een aantal bestanden van de harde schijf naar de cd wilt branden.
-een cd Recordable (niet rewrite-able) gebruikt die 48x aan kan.
-de drives (cd benq, en je hdd) niet op dezelfde ide-kabel zitten.
-je misschien nog hoger kan selecteren (lijkt me sterk dat je daar overheen kijkt, maar toch)

Wel zou het kunnen zijn dat windows de drive eerst verkeerd heeft herkend, en na upgrade van de bios en restore van windows naar een restorepoint, toen de cd rw drive er nog niet was, goed herkent.

Succes in ieder geval.

4015Wp west (Dordrecht)

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Heb zelf een BTC5224IM die ook niet op de volledige snelheid wil branden (40x ipv 52), dit met 48x media maar dan nog is die 40x raar.
Nu is het zelf zo dat ik wel 52x kan selecteren maar Nero geeft vervolgens bij het branden een melding dat de max snelheid 16x is :?

Ook is het zo dat wanneer ik vanuit Verkenner de drive benader ik de melding "Onjuiste Functie" krijg. Windows herkend de drive dus niet eens als cd-rw maar als cd-rom!

Heb de Firmware + Nero al geupdate maar mocht niet helpen.
Ik zal eens een clean-install proberen, maar heeft iemand wellicht andere ideeën?

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

devraux schreef op 04 May 2003 @ 09:40:
Heb zelf een BTC5224IM die ook niet op de volledige snelheid wil branden (40x ipv 52), dit met 48x media maar dan nog is die 40x raar.
Nu is het zelf zo dat ik wel 52x kan selecteren maar Nero geeft vervolgens bij het branden een melding dat de max snelheid 16x is :?

Ook is het zo dat wanneer ik vanuit Verkenner de drive benader ik de melding "Onjuiste Functie" krijg. Windows herkend de drive dus niet eens als cd-rw maar als cd-rom!

Heb de Firmware + Nero al geupdate maar mocht niet helpen.
Ik zal eens een clean-install proberen, maar heeft iemand wellicht andere ideeën?
Doe je dit met bestanden vanaf je HD of on the fly met een ander cdrom station?

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Bestanden vanaf de hd. Het maakt echter niet uit op wat voor manier het gaat, Nero wil max op 16x branden :/

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
Quincy Jones

• Cis
CD's garanderen wel vaker snelheden die ze niet kunnen waarmaken. Ik heb hier een zooi cd's die op 32 speed zouden moeten branden, maar op mijn LiteOn24x doet ie maar 16x :/

Kijk eens met Nero onder Recorder --> Choose Recorder. Wat staat er vervolgens bij Maximum Speed? Doe dit in 1e plaats ZONDER een cd in de drive. Dan zou hij 52x moeten aangeven.
Als je hetzelfde vervolgens doet MET een cd erin, zou hij de snelheid moeten aanpassen aan de cdr-snelheid, en zou hij dus terug kunnen schakelen

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

CD's garanderen wel vaker snelheden die ze niet kunnen waarmaken. Ik heb hier een zooi cd's die op 32 speed zouden moeten branden, maar op mijn LiteOn24x doet ie maar 16x
Ik heb al eerder met deze cd-r's op 40x gebrand dus ik denk niet dat dit de oorzaak is.

Nero geeft aan dat de max. speed 52x is, alleen als ik echter een compilatie maak en vervolgens probeer te branden kan ik max 16x kiezen en wanneer ik daarna de recorder-info raadpleeg staat er opeens max 16x :?

Het is denk ik geen hardwarematig probleem aangezien ik eerder op 40x gebrand heb (48x media), ik denk dan ook dat ik eerst eens een clean install van WinXP ga proberen.

Quincy Jones

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 13:27
het kan dus aan je cdr's liggen, bij mij pakte mijn writer na upgrades ook sommige cd's nie hoog. wat ook de oorzaak kan zijn is dat je ide kabel ergens loszit/ beshadigd is, zou ik even checken :)
Pagina: 1