A7N8X-D onboard NIC is extreem traag.

Pagina: 1
Acties:

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 07:46

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Ik heb vandaag m'n nieuwe systeempje in elkaar gezet met het Asus A7N8X-Deluxe als moederbord.

Nu had ik eerder een gewoon noname pci netwerkkaartje in m'n oudere systeem (A7V133), en dat werkt prima in mijn netwerk.

Nu heb ik bij de nieuwe configuratie de 3com onboard NIC gebruikt. Maar nu is m'n netwerk ontzéttend langzaam! Om de paar seconden kopieërt ie weer een paar kb, en dan wacht ie weer even, dan kopieërt ie weer wat kb's, en dan wacht ie weer. Zo gaat dat dan door en af en toe kapt ie er ook gewoon mee!
Ik heb die bijbehorende drivers van 3com gebruikt, en de "Network Driver Optimization" op "Max network performance" gezet. Maar dit helpt verder helemaal niks. Heeft iemand énig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb ge'searched, maar kon niks vinden hierover. Ik zit er erg mee, ik wil m'n backups weer terug. :'(

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05
gebruik dan de nvidia misschien doet hij het beter.

en als hij steeds een paar kb kopieert is dat meer een teken dat hij het netwerk zoekt ipv kopieert.

ip adressen goed ingesteld??

[ Voor 61% gewijzigd door Kevinp op 03-05-2003 23:19 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Emerge

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Alle ip's zijn goed ingesteld. Netwerk wordt ook gewoon gevonden. Alle mappen en bestanden worden gewoon weergegeven. Alleen als er meer gevraagd wordt, zoals downloaden van internet, of kopieeren van bestanden via netwerk, dan loopt het ontzettend traag.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Title change en move PMG -> NT :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Emerge

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Nou, ik heb de nvidia NIC geprobeerd, en die draait tenminste op volle snelheid. Gelukkig maar. :) Maar nou vraag ik me nog steeds af waarom die 3com (goeie naam toch?) zo ontzettend brak draait? Ik heb alle benodigde drivers geinstalleerd!