Toon posts:

[Flash MX/actionscript] Object koppelen aan muisloc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stond in de search dat dit in de actionscript dictionary staat. Nu kan ik daar wel een paar dingen vinden maar mijn plan werkt nog niet

ik wil dus dat de x-positie van een object dezelfde is als de x-positie van de muis. Mijn movie heeft gewoon 1 scene, 1 frame, 2 layers (achtergrond en object)

het object is een movie clip genaamd "schuif1", daar heb ik het volgende script aan gehangen:

code:
1
2
3
4
onClipEvent(MouseMove)
{
    _root[schuif1]._x = _root._xmouse;
}

en bij het runnen krijg ik de melding dat ik dit enkel kan uitvoeren bij Movie Clip Instances...terwijl mijn object een movie clip is :?

wie weet wat ik fout doe?

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
waar staat die code?

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:32

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Als je dit wil invoeren, moet je zorgen dat eerst je shuif1 geselecteerd is. Dus eerst alles deselecteren, dan klikken op schuif1 en dan in het ActionsPanel je code droppen. Want ik vermoed dat je de code nou gewoon in de root hebt staan. Trouwens, als je'm aan schuif1 hangt, kan je beter dit doen, zodat ie onafhankelijk van de naam van je mc opereert:

Flash ActionScript:
1
2
3
4
onClipEvent(MouseMove)
{
    this._x = _root._xmouse;
}

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Verwijderd

Topicstarter
GrimaceODespair schreef op 04 May 2003 @ 10:19:
Als je dit wil invoeren, moet je zorgen dat eerst je shuif1 geselecteerd is. Dus eerst alles deselecteren, dan klikken op schuif1 en dan in het ActionsPanel je code droppen. Want ik vermoed dat je de code nou gewoon in de root hebt staan. Trouwens, als je'm aan schuif1 hangt, kan je beter dit doen, zodat ie onafhankelijk van de naam van je mc opereert:

Flash ActionScript:
1
2
3
4
onClipEvent(MouseMove)
{
    this._x = _root._xmouse;
}
kijk zo werkt ie! thanx 8)