[VBA] Modus in het engels

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik zit nu al weer een uuurtje te zoeken op internet maar ik kom er nog niet uit. Ik heb veel teveel informatie waaruit ik 1 woord moet halen, maar welk woord. In principe heb ik een heel simpele vraag.

Het probleem is als volgt. Aangezien de taal achter excel (VBA) in het engels is, heb ik wat problemen met het schrijven van een formule op het werkblad. De bedoeling is dat de volgende formule =MODUS(A2:A8) in een cel op het werkblad gezet word.

Ik krijg dit echter niet voor elkaar omdat in VB de volgende regel

Worksheets(1).Cells(1,1).Formula = "=MODUS(A2:A8)" het resultaat #Naam? in de cel A1 oplevert.

De oplossing is om MODUS te vertalen naar het Engels. Alleen welk woord gebruikt excel hiervoor in het engels.

Zou iemand met een engelse versie van excel hier eventje het antwoord op willen geven aub.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

MOD

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• YoupY
Wanneer ik MOD gebruik krijg ik bij het runnen van het scripje een door toepassing of object gedefinieerde fout

Iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen.

De code die ik gebruik is

Public Sub opSheet()
Worksheets(1).Cells(1,1).Formula = "=MOD(A2:A8)"
End Sub

Edit:
Hoe kan ik trouwens inspringen

Edit2:
De bedoeling die ik hiermee heb is om het meest voorkomende getal in een rij eruit te halen. Als iemand hier een ander stukje code voor weet houd ik me ook aanbevolen

[ Voor 42% gewijzigd door YoupY op 03-05-2003 22:56 ]

• Microkid

Microkid

Smile

Blijkbaar begrijp je de MOD functie niet, want die werkt niet met een reeks (A2:A8) maar met 2 getallen. MOD(3,2) is bijv. 1. Wat jij doet kan dus niet.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Modus is een nederlands woord, wat onder andere in de statistiek gebruikt wordt.
Het betekent het meest voorkomende getal in een serie.

Mod, of modulus, is een andere term wat idd de restwaarde van een deling is, zoals de poster onder mij aangeeft.

Ik gok dat je de volgende nodig hebt..
Uit de help van Excel:
MODE
See Also

Returns the most frequently occurring, or repetitive, value in an array or range of data. Like MEDIAN, MODE is a location measure.

Syntax

MODE(number1,number2,...)

Number1, number2, ... are 1 to 30 arguments for which you want to calculate the mode. You can also use a single array or a reference to an array instead of arguments separated by commas.

[ Voor 66% gewijzigd door gorgi_19 op 03-05-2003 23:11 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Wat Microkid bedoelt is iets anders.

Zijn mod levert nl. de kleinste rest op van een deling van die twee getallen, gorgi_19 heeft het denk ik idd over de functie die jij bedoelt :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• YoupY
Bedankt jongens _/-\o_

MODE is het woord waar ik naar op zoek was.

THANX

• Microkid

Microkid

Smile

Goh, zaten wij effe lekker langs elkaar heen te kleppen ;)
Weer wat geleerd :)

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
YoupY schreef op 03 May 2003 @ 23:09:
Bedankt jongens _/-\o_

MODE is het woord waar ik naar op zoek was.

THANX
Grappig dat ik meteen dacht aan "mode" als vertaling van "modus", zonder dat [VBA] erbij..

Expanding the inexpandable

• YoupY
Expander schreef op 03 May 2003 @ 23:40:
[...]

Grappig dat ik meteen dacht aan "mode" als vertaling van "modus", zonder dat [VBA] erbij..
Offtopic:

Als je eenmaal aan het zoeken bent geslagen, dan kijk je over de meest logische dingen heen. Zeker bij zo'n smerige taal als VB. Geef mij maar C++, Java, Delphi of zo.

[ Voor 12% gewijzigd door YoupY op 04-05-2003 02:07 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:16
Dit heeft niets met P&W te maken.
't Probleem is blijkbaar al opgelost, maar voor de volledigheid gooi ik hem toch maar in SA.

P&W -> SA

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1