Toon posts:

Kan harde schijf niet meer accessen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort kan ik mijn Station F (harde schijf) 2 gig ongeveer NIET meer accessen ik krijg dan onderstaande melding
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Outsync/images/format.JPG

Dit was er op 1 dag gewoon opgekomen, dit vind ik zeer raar want die harde schijf is al geformateerd etc etc...

Is er hier een verklaring voor, want formatteren van die schijf betekent dus alle setup files etc weg :'(

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik ben bang dat de zaak ERG verziekt is. De 'structuur' van je schijf is of corrupt of de schijf zelf is deffect. Je zal moeten formatteren en je backup terug zetten. Of een nieuwe schijf halen en je backup terug zetten

[ Voor 41% gewijzigd door Ortep op 03-05-2003 22:43 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Ortep schreef op 03 May 2003 @ 22:42:
Ik ben bang dat de zaak ERG verziekt is. Je zal moeten formatteren en je backup terug zetten
Welke backup :X

Bedoel je een quick format en dan je gegevens ergens gaan terughalen oid? :?

@kevin, ja ok wie back-upped er nu setup files? Het feit is gewoon dat ik er niet meer aan kan ;(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 22:45 ]

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 15:08
sry om het te zeggen maar af en toe een backup doet wonderen. Een hd is niet heilig. er zit niet voor niets een tapestreamer in een server.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 22:43:
[...]

Welke backup :X

Bedoel je een quick format en dan je gegevens ergens gaan terughalen oid? :?
Hij bedoel een niet-zo-quick-format en je gegevens niet meer van die HDD terughalen ..... HDD's zijn niet bepaald betrouwbaar voor backups.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

De backup die iedere verstandige computer gebruiker zo nu en dan maakt van belangrijke gegevens. Op een tape, op een CD of op een DVD.

Er zijn nl twee soorten computer gebruikers:
1) Gebruikers die al belangrijke gegevens kwijt zijn
2) Gebruikers die dat binnenkort gaan meemaken.

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 20:25
wow ppl, das wel erg grof, meteen format :o

wat ik zelf altijd eerst probeer, is met FDISK ff het command FDISK /MBR uitvoeren, om te kijken of er nog wat valt te repareren

Verwijderd

Topicstarter
Ortep schreef op 03 mei 2003 @ 22:47:
[...]

De backup die iedere verstandige computer gebruiker zo nu en dan maakt van belangrijke gegevens. Op een tape, op een CD of op een DVD.

Er zijn nl twee soorten computer gebruikers:
1) Gebruikers die al belangrijke gegevens kwijt zijn
2) Gebruikers die dat binnenkort gaan meemaken.
... Dat ik die files kwijt ben is op zich niet erg, ik ben een slimme gebruiker en ik heb alle BELANGERIJKE files up cd staan. Dat ik die schijf moet formatteren is op zich niet erg maar ik vraag nl. achter een manier hoe ik er aan kan ZONDER te formatteren snappie? Als er geen oplossing bestaan formatteer ik gewoon.

Edit: voor Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Outsync/smart.JPG is echter alles ok

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 22:54 . Reden: fototje smart ]

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

TheGreatRanma schreef op 03 May 2003 @ 22:48:
wow ppl, das wel erg grof, meteen format :o

wat ik zelf altijd eerst probeer, is met FDISK ff het command FDISK /MBR uitvoeren, om te kijken of er nog wat valt te repareren
Je kan het proberen, maar als een HD plotseling de melding geeft dat hij niet geformatteerd is, is er meestal iets serieus aan de hand.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 22:50:
ik vraag nl. achter een manier hoe ik er aan kan ZONDER te formatteren snappie? Als er geen oplossing bestaan formatteer ik gewoon.
Ik zou de schijf helemaal niet meer vertrouwen. Het is al een wat ouder exemplaar en hij geeft 'plotseling' fouten. Daar moet een oorzaak voor zijn. Als ik je systeem specs bekijk is het maar een heel klein deel ( 2% )van je disk space. Dus voor de ruimte hoef je het niet te doen. En betrouwbaarder wordt hij niet in de loop der tijden. Dus zelfs al krijg je hem geformatteerd, dan nog kan je het je morgen weer overkomen

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand? :(

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

fdisk /mbr
door thegreat al voorgesteld

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Pagina: 1