[premiere 6.5] Slowmotion video wordt lelijk?

Pagina: 1
Acties:

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 11:29

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
hey peeps, ik ben eindelijk weer bezig met video-editen mbv premiere 6.5. Nu is dit allemaal tot zover geen probleem, want ik weet genoeg van de software af om te editen, en heb ook al heel wat filmpjes gemaakt. Maar nu ik weer zo begin te spelen (tijdje niet ge-edit ivm ontbreken van capture device) heb ik een raar probleem. De gerenderde video is ok. Maar als ik video in slowmotion zet (zeg een speed van 30%) en ik render het, dan is het gewoon klote beeld.

aangezien video en afbeeldingen meer zeggen dan duizen woorden: hier een voorbeeldje:

Screenshots:
100% snelheid en 30% snelheid. (vraag me niet wat die gast op zn kop heeft)
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/barf/speed100.jpgAfbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/barf/speed30.jpg

misschien is dit niet zo heel duidelijk, dus ik heb ook een klein stukje film online gezet (1mb). Eerst een stukje 100% en dan een stukje 30%. Het is heel duidelijk te zien dat het gewoon niet goed is.
http://people.zeelandnet.nl/barf/test.avi

Voor de duidelijkheid: het is dus NIET een slechte compressie. Dit stukje video is gewoon in 1 keer gerendered!

Dus. Doe ik iets verkeerd? Ik heb hier vroegah nooit problemen mee gehad, en aangezien zo'n beetje 90% van al mijn videos in slowmotion zijn, is het best raar :) Ik heb in elk geval geen instellingen verkloot ofzo, en de search hier levert niks op...

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Misschien omdat bij vertraging er extra beeldjen ingelast moeten worden, en deze beeldjes dus berekend moeten worden uit een voorgaand beeldje en een volgend beeldje, en het daardoor wat onscherp wordt?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Microkid schreef op 03 May 2003 @ 22:47:
Misschien omdat bij vertraging er extra beeldjen ingelast moeten worden, en deze beeldjes dus berekend moeten worden uit een voorgaand beeldje en een volgend beeldje, en het daardoor wat onscherp wordt?
nou, volgens mij zou ie gewoon een simpel kopietje van het voorgaande frameer tussen moeten plaatsen, en niet gaan interpoleren...

dus 1-2-3-4-5 wordt 1-1-1-2-2-2-3-3-3-4-4-4-5-5-5 (hoop ik)
als ie idd zelf interpoleerd (t?) moet dat uit kunnen denk ik he?

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 15:27
Er worden geen extra beeldjes ingelast, de bestaande frames worden gewoon langer weergegeven. Als de film zelf al niet van geweldige kwaliteit is komt slow-motion dit zeker niet ten goede, aangezien onzuiverheden dan meer opvallen doordat ze langer in beeld zijn.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Yohan schreef op 03 mei 2003 @ 22:54:
Er worden geen extra beeldjes ingelast, de bestaande frames worden gewoon langer weergegeven. Als de film zelf al niet van geweldige kwaliteit is komt slow-motion dit zeker niet ten goede, aangezien onzuiverheden dan meer opvallen doordat ze langer in beeld zijn.
ja maar dit is gewoon onnodig lelijk :X ik heb altijd slomo's gemaakt van zelfs 10% en dan is fram 2 gewoon hetzelfde als frame 1! Ik snap echt niet waarom in dit geval de video lelijk wordt :(

Het zijn echt geen onzuiverheden die meer opvallen, kijk maar eens naar dat filmpje wat ik geupped heb, dan zie je duidelijk dat het gewoon lelijk wordt :(

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
* BaRF :)

Aha, gevonden. Standaard staat bij de 'video options' > 'field options' de volgende optie aan: "Deinterlace when speed is below 100%" - en dat maakt het dus lelijk |:( als je hem wel laat interlacen blijft het beeld goed :)

Maar thanks voor de input!

Pagina: 1