[win2k]PDC, clients kunnen niet aanmelden.

Pagina: 1
Acties:

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
Hallo, hier even mijn thuis situatie,
1 win2k as pdc, 1 win2k prof web/ftp server, 1 win2k prof client laptop, 1 win2k prof computer.
Alle pcs (behalve pdc afcourse) kunnen niet aanmelden op het domein. De error is alsvolgt: Het systeem kan u niet aanmelden op dit domein omdat de computer account van het systeem in het primaire domein ontbreekt of omdat het wachtwoord van de account onjuist is.

punt 1, de account is er, punt 2 het wachtwoord is juist wat ik intyp.

Nou even de eventviewer van de PDC erbij:

eerste error is een error (rood rondje kruisje ;) ) source: netlogon, eventid: 5722
omschrijving: The session setup from computer NT099 (client) failed to authenticate. The name of the account referenced in the security database is NT099$. The following error occurd: Acces denied.

hier even hulp van www.eventid.net:
Michael Papalabrou
This event also occurs under Windows 2000, even though Microsoft does not mention it in the Q articles. In a mixed-mode windows 2000 domain, a standalone server may lose machine-password synchronization. In this case, if you are on mission-critical systems and do not want to remove and rejoin the computer to the domain, try the Win2000 ResKit utility NETDOM as follows:

NETDOM /RESET <servername>

The result should be succesful and the message contains the name of the DC the operation was processed with. This should resolve the problem.
dus ik doe op de server C:\netdom reset earth (domein naam).
Krijg dan de volgende error in dos box:
The rpc server is unavailable.

The command failed to complete succesfully.

Bij services is de rpc gewoon opgestart, helaas kan ik bij tasks niet even restarten! (vaag).

dus heb ik de server opnieuw opgestart, helaas zelfde probleem :(

volgende error in de eventlog.

type: error, eventid: 31002, source: ipnathlp.
omschrijving:
The DNS proxy agent was unable to bind to the ip address 192.168.0.1. This error may indicate a problem with tcp/ip networking.; The data is the error code.

de data is: bytes: 0000: 1d 27 00 00 ( :? )

anyway denk ik zelf dat deze 2e error niet met het inlog probeem te maken hebt, dus wat eventid zegt laat ik even buiten beschouwing.

Heeft iemand enig idee hoe de eerste error komt? het heeft namelijk gewoon altijd gewerkt, nou vermoed ik dat ik al de laaste 2 weken niet meer 'echt' inlog op het de PDC, maar gewoon inlog via roaming profiles (gecachde login toch ofzo?)

Trouwens, dit gebeurt elke keer als ik thuis weer een pdc opzet, gebeurde zelfs toen ik nog nt4 server draaide :( :(

wat ik ga proberen is even de computer in een workgroup zetten en weer opnieuw onder een andere naam in het domein aanmeldt. Ik hoop dat er betere oplossingen zijn, zoals dat netdom (kut dat dat niet werkt :( ) . Mocht iemand zelfde probleem gehad hebben dan hoor ik graag zijne antwoord (search gebruikt, geen resultaat)

Verwijderd

http://www.eventid.net/display.asp?eventid=5722&source=
/*edit
Sorry zag net dat je daar al gekeken had

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 22:33 ]

Verwijderd

De clients, krijgen die een adres van DHCP? Of heb je daar het zelf opgegeven?
In beide gevallen moet de enige DNS server het IP van je DC zijn (PDC is een NT4 begrip ;)).
Toen je je clients aanmeldde in je domein, hingen ze toen in een workgroup? En hadden ze geen connecties met de DC? (shares, etc?)
Is het computer account nog wel ge-enabled?
Staan je computer accounts uberhaupt wel in AD?
Heb je ze al eens opnieuw gejoined?
Alle services op je DC die moeten draaien (automatic) draaien die ook?
Ik neem aan dat je je DC een vast IP hebt gegeven? Een Dynamisch IP werkt niet op een DC ivm DNS e.d.

• Mister_X
:) ja, ik zit te bedenken of het probleem misschien op de clients kan zitten, ik probeerde via de pdc over het netwerk te browsen, en daar zag ik wel alle computer staan, maar toen ik er 1 aanklikte om door de shares te browsen, kreeg ik een melding : \\computernaam is not accesible. The trust relationship between this workstation and the primary domain failed.

lijkt meer een client probleem :?

anyway nu ik dit type, ging even bij de netwerkidentificatie de domein naam veranderen van : planet.earth (volledige domein naam) naar alleen "earth" (oorspronkelijk naam voor de winnt4 -> win2k upgrade) en jahoor ding staat weer aangemeld...

vaag zeg, iemand enig idee wat er gebeurt is? (oja, als netdom niet werkt moest ik dus me client uit het domein halen en er weer ingooien, dat werkt dus)punt is alleen dat ik de lokale adminstrator paswoord van de laptop niet weet :( :( nahja... suggesties over dit probeem zijn nog wel welkom

• Mister_X
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 22:38:
De clients, krijgen die een adres van DHCP? Of heb je daar het zelf opgegeven?
In beide gevallen moet de enige DNS server het IP van je DC zijn (PDC is een NT4 begrip ;)).
Toen je je clients aanmeldde in je domein, hingen ze toen in een workgroup? En hadden ze geen connecties met de DC? (shares, etc?)
Is het computer account nog wel ge-enabled?
Staan je computer accounts uberhaupt wel in AD?
Heb je ze al eens opnieuw gejoined?
Alle services op je DC die moeten draaien (automatic) draaien die ook?
Ik neem aan dat je je DC een vast IP hebt gegeven? Een Dynamisch IP werkt niet op een DC ivm DNS e.d.
gebruik dhcp, dns is ook de pdc, wins is ook de pdc, gateway is tevens de pdc, clients stonden eerst in workgroup alvorens te joinen naar domein (hoe wil je het anders doen? ;) ) accounts enzo kloppen allemaal, account staan ge-enabled afcourse..
net dus opnieuw ge-rejoined.