Toon posts:

Hardeschijf wil niet op DMA

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zat laaste te kijken naar de snelheden van 1 van mijn hardeschijven,
nu was er bij 1 de snelheid veel lager.

Nu ben ik een beetje gaan kijken, maar overdrachtsmodus staat op "DMA, indien beschikbaar.
Maar de huidige overdrachtmodus van de schijf is "PIO-modus".

Ik gebruik Windows XP en kan niet zoals bij Windows 98 ergens een vinkje aan vinken met DMA of iets.

Het is een vrij nieuwe schijf,
WDC WD800BB-00CAA1
(een Western Digital 80gig 7200 rpm 2mb)

Weet iemand wat er verkeerd staat, of wat ik moet doen?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 08 april 2002 @ 14:31:
Gooi de betreffende IDE-controller weg in je device manager en reboot. Waarschijnlijk staat ie na de reboot wel op DMA.

zorg wel eerst dattie op 'DMA if available' staat...
Gevonden met search met 'DMA windows XP pio'

Kan zijn dat je dat al geprobeerd had, maar dat kwam niet naar voren uit je post.

[ Voor 55% gewijzigd door Jaap-Jan op 03-05-2003 22:44 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 20:25
als je een Award BIOS hebt, kan je in je BIOS de maximale PIO en DMA mode kiezen. En ook kan je kiezen of je schijf uberhaupt DMA mag gebruiken.

Kortom, check je instellingen :>

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Wat voor chipset heb je op je moederbord zitten? Dat kan soms ook nog wel eens uitmaken (SIS630-chipsets ..... )

-

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:04

Mentalist

[avdD]

Zoals Japie_17 al zei, kijk eens in de search. Als alles wat je daarin kunt vinden niet werkt kun je een nieuw topic openen, geef daarin dan aan welke oplossingen je allemaal geprobeerd hebt en of/wat voor effect ze hebben.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.