Toon posts:

[Win2K AS Setup] corrupte files *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig geweest met het installeren van mijn oude pc, nadat mn nieuwe pc het begeven heeft :(

Windows 2000 Advanced Server wil ik daar op hebben alleen dit lukt telkens niet met installeren. Telkens als ik setup draai kan deze bestanden niet juist kopieren terwijl deze wel op de cd staan.
Ook heb ik al geprobeerd om de bestanden van de cd op de Hardeschijf te zetten, maar tervergeefs lukt het weer niet. Bestanden zoals ntfs.sys en progman.exe en wel 10-tallen kunnen niet goed gekopieerd worden. Andere CD-Rom Drives, HD en kabels maakten de setup ook niet helemaal werkend.

- Ik heb een legale versie die net uit de doos is gehaald
- Celeron 500, 640 mb geheugen (256+3 x 128), 3 Gig HD

Nu ben ik bij mn vriendin maar ik bedacht me wel net (Daarom zit ik nu achter de pc :D)dat het misschien aan het geheugen kan liggen en dat ik dus gewoon maar ff 1 x 256 mb er in moet laten zitten tijdens de setup? Of zou het toch wat anders zijn?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik maak de topictitel even af, als je betere suggesties hebt hoor ik het graag via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif :)

Kopieer de bestanden anders eerst naar HDD (via DOS/*nix/whatever) en installeer met winnt.exe na smartdrv gedraaid te hebben - gaat het dan wel goed?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

1) Check je BIOS; dat daar write-operations naar je HDD niet worden geblockt (virus-scanner ofzo).

2) Hang je voor de zekerheid je HDD apart op IDE-kabel 0.

3) Check de manual van de mobo; bestaan er extra drivers voor je IDE-controller?? Zo ja, downloaden, op flop zetten en lief bij de setup van AS aangeven dat je aparte drivers hebt.

4) Je zou eventueel vanuit de BIOS een low-level format kunnen doen; is alleen niet altijd aan te raden met oudere schijven.

5) Sorry, maar RTFM wil ook nog wel eens helpen (zit in de doos van AS, samen met een telefoonnummer van Microsoft Support).

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 03 May 2003 @ 22:58:
offtopic:
Ik maak de topictitel even af, als je betere suggesties hebt hoor ik het graag via [afbeelding] :)

Kopieer de bestanden anders eerst naar HDD (via DOS/*nix/whatever) en installeer met winnt.exe na smartdrv gedraaid te hebben - gaat het dan wel goed?
Er moest nog wat achter de topic, maar dat ben ik vergeten, sorry daarvoor.

De bestanden heb ik op de hdd gezet, maar steeds weer hetzelfde probleem. Overigens heb ik Windows 98 wel zonder problemen kunnen installeren. Als ik zo thuis ben ga ik eerst eens het geheugen naar 256 brengen misschien dat dat het probleem is.
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 06:17:
1) Check je BIOS; dat daar write-operations naar je HDD niet worden geblockt (virus-scanner ofzo).

2) Hang je voor de zekerheid je HDD apart op IDE-kabel 0.

3) Check de manual van de mobo; bestaan er extra drivers voor je IDE-controller?? Zo ja, downloaden, op flop zetten en lief bij de setup van AS aangeven dat je aparte drivers hebt.

4) Je zou eventueel vanuit de BIOS een low-level format kunnen doen; is alleen niet altijd aan te raden met oudere schijven.

5) Sorry, maar RTFM wil ook nog wel eens helpen (zit in de doos van AS, samen met een telefoonnummer van Microsoft Support).
1. Bios moet ik even checken nog
2. Dit is al gedaan
3. Is niet nodig (Asus P3B-F)
4. Het moet niet a.d schijf liggen want win98 krijg ik er wel op :)
5. Naar nr. 5 zal ik nog even kijken er zat namelijk een hoep 'troep' in de doos

Iig bedankt voor de reacties en tips zijn altijd welkom, als ik zo weer thuis ben dan ga ik het meteen uitproberen en laat ik weten of het wel of niet gelukt is.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Win2k is wat mij betreft gevoeliger (herstel: je merkt het eerder/duidelijker) voor hardwareproblemen dan Win98.

Geheugen testen is inderdaad wel een goed idee: www.memtest86.com

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt! Waarschijnlijk lag het eraan dat ik mn processor nog op 562 mhz had staan ipv 500 mhz en ik ben begonnen met installeren met 1 x 128 mb in slot 1.

Hopelijk doen anderen ook hun voordeel ermee :)

Iedereen bedankt voor de hulp

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

NT lijn is wat lastiger met overgeklokte PC's. Als je de FAQ had gelezen had je wel gezien dat je hem beter eerst even terug kunt klokken als je een dergelijke fout krijgt ;)

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1