[XP] Ik mag mijn printer niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 07:02
Als ik mijn printer (brother HL-1230) wil installeren krijg ik steeds de foutmelding:
"Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat, toegang geweigerd"

Ook als ik via de bijgeleverde CD probeer te installeren gaat het fout want ik zou geen toestemming hebben, ik ben de system administrator en zou dus alles moeten kunnen :?

Ik heb alles al geprobeerd
* nieuwe account maken
* andere account gebruiken
* Inloggen met CTRL+ALT+DEL
* norton verwijderen (ik had hier gelezen dat het daar ook eventueel aan zou kunnen liggen)

Maar ik krijg het niet voor elkaar, ik ben blijkbaar niet meer de baas over mijn eigen pc :? 8)7

Wat doe ik fout?

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-08 14:37
Start > Uitvoeren > gpedit.msc (als het onder XP is).

Daar kun je rechten voor het installeren van printers in- en uitschakelen.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• 911GT2
Maar welke moet ik dan hebben, want ik heb nu verschillende gehad, allemaal zonder effect...

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-08 14:37
Je kunt deze opties vinden onder Gebruikersconfiguratie > Beheersjablonen > Configuratiescherm > Printers. Controleer bijvoorbeeld eens of de optie 'Toevoeging van printers voorkomen' ingeschakeld staat.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• 911GT2
Heb ik ingeschakeld, maar nog steeds niets :?

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 08:10

Alaksandus

Vae puto deus fio

Is hij wel XP Compatible?

Als een god in Nijmegen.

• 911GT2
Ik heb hem nog geen maand dus ik neem aan van wel...ik heb ook al een XP driver er voor gedownload, dus ik denk niet dat dat het is...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
911GT2 schreef op 04 May 2003 @ 15:53:
Heb ik ingeschakeld, maar nog steeds niets :?
ingeschakeld en ververvolgens gereboot :? of even op de prompt 'gpupdate' gedaan :?

zo niet, dan of gupdate uitvoeren of even rebooten

A wise man's life is based around fuck you

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:49
Of Configuratiescherm >systeem>hardware " driversigning.

Staat waarschijnlijk bij jouw op block

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• 911GT2
zwelgje schreef op 04 May 2003 @ 16:09:
[...]

ingeschakeld en ververvolgens gereboot :? of even op de prompt 'gpupdate' gedaan :?

zo niet, dan of gupdate uitvoeren of even rebooten
Ja ook al, ik ben nu effe alle windowns updates aan het halen, misschien ligt daar ergens een fout...
Ik kan ook wel een prberen of ik een andere printer wel mag installeren.

• 911GT2
Nu wordt het nog mooier, nu mag ik niet eens meer de update van de printer driver installeren, via windows update :?
Zouden we hier niet temaken kunnen hebben met een virusje of zo?

• Zwelgje
911GT2 schreef op 04 mei 2003 @ 16:52:
Nu wordt het nog mooier, nu mag ik niet eens meer de update van de printer driver installeren, via windows update :?
Zouden we hier niet temaken kunnen hebben met een virusje of zo?
waarschijnlijk heb je file en printsharing aangehad op je pc welke rechtstreeks op het internet aangesloten zat :?

tja, dan vraag je erom om gehacked te worden, een of andere grapjas heeft je gewoon alle rechten ontnomen op je pc...

• 911GT2
zwelgje schreef op 04 May 2003 @ 16:55:
[...]

waarschijnlijk heb je file en printsharing aangehad op je pc welke rechtstreeks op het internet aangesloten zat :?

tja, dan vraag je erom om gehacked te worden, een of andere grapjas heeft je gewoon alle rechten ontnomen op je pc...
Als dat zo is...wat niet kan want ik zit achter een router, en achter een firewall, wat dan te doen? format c:/u :?

• Zwelgje
911GT2 schreef op 04 May 2003 @ 16:56:
[...]

Als dat zo is...wat niet kan want ik zit achter een router, en achter een firewall, wat dan te doen? format c:/u :?
alles kan, er zijn er zelfs mensen bij die zitten achter een router en denken veilig te zitten maar die !@#$ zetten vervolgens de pc in een DMZ... |:( tja dan helpt een router niet natuurlijk

en als je dan ook de firewall nog eens verkeerd configged

format c: lijkt me een goed idee ja

Pagina: 1