Primary master fails

Pagina: 1
Acties:

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-03 17:42
mijn oom heeft een vaio computer met maxtor schijf erin waar iets mis is
in het opstart scherm van bios zie je dat hij de maxtor herkent. maar dan wil hij booten en krijg je primary master fails.
ik heb met ntfsdos gekeken of die de schijf herkent maar die zegt dat er geen harde schijf is.
we hebben de bedrading al nagelopen.
weet iemand hoe we de data terug kunnen krijgen want er staat wat belangrijke data op.
en weet iemand wat er mis is

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Trouble shoot de hdd gewoon even (dus kijken of hij in de bios herkend wordt, zoja, dan kijken of fdisk hem ziet... enz).

Maar als hij aangeeft primairy master fail is je hdd gewoon dood.
En als je de data nog terug moet hebben kun je het beste een identieke schijf kopen, en de platters overzetten (als het een probleem in de electronica is wordt dat hiermee opgelost, anders heb je pech. en de garantie vervalt in elk geval).

• icecreamfarmer
in bios als je hem op auto zet herkent hij hem

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
- Staan de jumpertjes goed?
- Probeer de schijf in een andere pc
- probeer andere bekabeling

Ik heb dit ook wel eens gehad met verkeerde jumperinstellingen, dus kijk daar eerst naar.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

icecreamfarmer schreef op 04 May 2003 @ 11:02:
in bios als je hem op auto zet herkent hij hem
Hmm, als jumpers en kabels dan kloppen moet je eens kijken of fdisk een schijf ziet of niet.

Verwijderd

Steek hem misschien eens in een andere PC, en kijk of als je hetzelfde prob hebt. Anders denk ik dat je HDD dood is, kijk eens of hij misschien niet een beetje verbrand is ofzo.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 03 mei 2003 @ 21:22:
Trouble shoot de hdd gewoon even (dus kijken of hij in de bios herkend wordt, zoja, dan kijken of fdisk hem ziet... enz).

Maar als hij aangeeft primairy master fail is je hdd gewoon dood.
En als je de data nog terug moet hebben kun je het beste een identieke schijf kopen, en de platters overzetten (als het een probleem in de electronica is wordt dat hiermee opgelost, anders heb je pech. en de garantie vervalt in elk geval).
De platters zou ik toch zelf niet vervangen hoor, loopt niet goed af. Beginnen met de electronica te vervangen, 90% van de gevallen ligt het toch gewoon daaraan.

• icecreamfarmer
ik heb hem in mijn pc gehangen en dan herkent hij hem ook windows ziet de patities zelfs maar zegt dat ze geformateerd moeten worden.
en zegt dat ze geen capacitieten hebben

[ Voor 15% gewijzigd door icecreamfarmer op 04-05-2003 13:34 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

icecreamfarmer schreef op 04 mei 2003 @ 13:32:
ik heb hem in mijn pc gehangen en dan herkent hij hem ook windows ziet de patities zelfs maar zegt dat ze geformateerd moeten worden.
Dan betekend dat waarschijnlijk de FAT beetje corrupt is. Je kunt proberen ze met een data recovery proggie te herstellen, anders gewoon even nieuwe partities aanmaken en formatteren.

• icecreamfarmer
het is ntfs en dat recoveren lukt dat met norton system woprks

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:56

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

icecreamfarmer schreef op 04 May 2003 @ 14:34:
het is ntfs en dat recoveren lukt dat met norton system woprks
of dat met Norton System Works kan weet ik niet, hiermee wel:
http://www.freedownloadscenter.com/Reviews/r694.html

He who controls the Spice, controls the Universe.

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Hmm.., wat het ook zou kunnen zijn is dat de voeding niet genoeg spanning levert tijdens het opstarten omdat dan alle aangesloten apparatuur in 1 keer aangesproken wordt...

Probeer eens die PC op te starten en dan als hij niet herkend wordt te resetten, dat heeft bij mij als eens geholpen omdat op dat moment er geen piekspanning meer gevraagd wordt vanaf je voeding....

Wat het ook zou kunnen zijn is dat bijde apparaten die op die IDE kabel zitten dezelfde jumper aanduiding hebben dus bv. allebij master of allebij slave.., dan cancelen ze elkaar namelijk uit, en worden ze geen van beide herkent....

[ Voor 1% gewijzigd door digital8 op 04-05-2003 16:07 . Reden: damn typo's :P ]

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

icecreamfarmer schreef op 04 mei 2003 @ 13:32:
Zulke tieten heb ik nog nooit gezien capacitieten :P

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Pagina: 1