[8250] Foon start niet meer op!

Pagina: 1
Acties:

• bavara
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 00:29
Ik heb ruim een jaar een Nokia 8250 en die bevalt me echt super. Leuk telefoontje, nooit problemen mee gehad. Oké, inmiddels een beetje aan het verouderen maar omdat er zo weinig van in omloop zijn is dat nog niet echt een probleem voor mij. Mijn abbo loopt nog tot februari volgend jaar dus zo lang moet 'ie het nog maar even volhouden.

DACHT IK!! Want vanmorgen haalde ik de simkaart eruit en net deed ik 'm weer terug. Probeerde hem op te starten maar er gebeurt NIKS meer!

Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn? Hij was vanmorgen wel aan het laden toen ik de sim eruit haalde.

Ben ik nu heel erg de sjaak, aangezien deze foon uit Azië komt en in Europa nooit officieel is verkocht? Zal ik hem kunnen laten repareren/nakijken?

Ik heb nog wel een andere telefoon maar het lijkt me duidelijk dat ik deze niet kwijt wil!

Bijvoorbaat dank voor de reacties.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-02 09:27
Simkaart effe schoonmaken ?
Andere simkaart proberen ?
Accu effe doormeten ?

Ps. moch dat niet werken hard slaan werkt met de meeste nokia's >:)

• bavara
De simkaart is ZEKER niet het probleem, en wel om de volgende redenen:

1. Hij doet het wel op m'n andere telefoon
2. De telefoon start gewoon niet op en dat heeft niets met de simkaart te maken.

Ik durf niet echt met m'n telefoon te slaan eigenlijk :D

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Ik heb ook zoiets met m'n 8210 de laatste tijd, van 2 jaar oud,
hij wil soms niet aan, ligt volgens mij aan de accu, als ik die dan ff los haal en weer terugplaats doet ie het weer perfect! :P

• bavara
Ik heb van alles geprobeerd met m'n batterij, maar het werkt echt niet...

Maar kan iemand mij misschien wat meer vertellen over mogelijke reparaties o.i.d. aangezien ik een Aziatisch toestel heb?

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-02 12:39
als je geluk hebt, heb je wereldwijde garantie... dan kan je er gewoon mee naar een nokia shop en hem laten repareren/opsturen naar finland.. anders moet je bijbetalen (en dat is zeker niet weinig... 50 euro zonder voor het opsturen)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 00:52

Korakal

Up up up!

bavara schreef op 03 mei 2003 @ 20:43:
Hij was vanmorgen wel aan het laden toen ik de sim eruit haalde.
Dit klinkt mij niet helemaal jofel in de oren... dit vinden telefoons namelijk niet leuk als je dat doet. :/
Ben ik nu heel erg de sjaak, aangezien deze foon uit Azië komt en in Europa nooit officieel is verkocht? Zal ik hem kunnen laten repareren/nakijken?
Je hebt geen garantie meer begrijp ik?
Op zich repareert Nokia Benelux 'm ook. Ik heb ook een tijdje deze telefoons verkocht en daar is er ooit eens één van terug gekomen. Die werd gewoon via de Nederlandse importeur gefixed.

• bavara
Hmmm... Over garantie weet ik zeer weinig, kan me niet herinneren dat ik daar wat van heb meegekregen maar zal nog eens kijken.

Verder zal ik contact opnemen met Nokia... Moet ik gewoon naar zo'n shop gaan neem ik aan.

• Korakal
  • Laatst online: 01-03 00:52

Korakal

Up up up!

bavara schreef op 04 May 2003 @ 20:02:
Hmmm... Over garantie weet ik zeer weinig, kan me niet herinneren dat ik daar wat van heb meegekregen maar zal nog eens kijken.

Verder zal ik contact opnemen met Nokia... Moet ik gewoon naar zo'n shop gaan neem ik aan.
Op _alle_ producten heb je (minimaal) een jaar garantie, hoe dan ook. Da's gewoon wetgeving. Uiteraard op vertoon van je aankoopbon.
Je kunt bij een Club Nokia Servicepoint langsgaan, voor adressen zie hier.

Verwijderd

Mijn 8250 doet het ook niet meer ik moet een nieuw schermpje.. Ging een keer naar Nokia Store zeiden ze dat ze deze onderdelen niet hadden.. Moest ik terug naar Azie... hmm

Ik heb dit probleem ook gehad maar dan met 2 Motorola's.. Waarvan 1 een V70 van paar maanden oud... Geen garantie en als ik opstuur kan ik beter een losse V70 kopen... :| :/

Verwijderd

hm, kheb dus ongeveer hetzelfde probleem... had er al net een topic over geopend maar die is nu gesloten. Hier dus nog maar even een copy/paste van de tekst:
Nadat ik weer es vergeten was om 'm op tijd op te laden is de accu helemaal leeg geraakt. Ik dus aansluiten maar deze keer kwam er geen melding op het schermpje dat hij aan het opladen was. Soms duurt dat even als de accu helemaal leeg is dus daar heb ik verder ook niet meer bij stil gestaan. Na twee uur laden doet hij echter nog steeds helemaal niks, hij wil niet eens meer aan... de batterij is wel warm geworden, dus hij heeft wel stroom gekregen. Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn?
Hoe moet je de accu eigenlijk doormeten? En hoe heb jij eigenlijk de simkaart tijdens het laden kunnen verwijderen? De accu zit dan toch in de weg?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 16:13 ]

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 18:15
In een 8250 zit een andere, kleinere accu dan bijv zo'n 5510 ofzo.

Als het stekkertje erin zit kun je gewoon het klepje eraf halen en dan de accu en dan je simkaart.

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:29
Misschien als je er nieuwe software in flasht/laat flashen

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Verwijderd

hmz, ik heb de accu bij mij eens doorgemeten met een voltmeter maar hij geeft echt helemaal geen stroom meer... kan het zijn dat de accu kapot is? Kheb wel eens iets gehoord over het verwisselen van de interne polariteit als een batterij te leeg is geraakt. Kan dat ook bij Lithium Ion accu's gebeuren?

En tenslotte, kun je die accu's van nokia ook ergens los kopen?
Het is een BLB-2

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 17:01 ]

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-01 21:36

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Die accu's zijn echt overal te krijgen, maar als je een kennis hebt die ook een Nokia heeft met een soortgelijke batterij kun je even testen. De batterij vind je naar mijn weten in de volgende nokia's: 8850, 8210, 8250, 5210, 8310, 6510

[ Voor 4% gewijzigd door ederooij op 05-05-2003 17:40 ]

Bennie gek, ben een koe!

Verwijderd

heh, hij doet het ondertussen alweer :)
Ik had nog maar weer eens geprobeert 'm op te laden en deze keer doet hij het wel. Volgens mij ligt het dus wel aan de accu en niet aan de telefoon. Ben benieuwd of die accu straks nog een beetje fut heeft. Anders koop ik gelijk maar een nieuwe.

edit: accu is ondertussen vol, mobieltje doet het weer
datum & tijd zijn gereset, andere gegevens waren gelukkig wel opgeslagen :?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 19:11 ]

• bavara
Ik zal een batterij van een 8210 proberen, hoop dat het daar aan ligt... :/

[ Voor 3% gewijzigd door bavara op 05-05-2003 20:33 ]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Het *kan* de foon zijn, je kan natuurlijk ook de simkaart gemold hebben. Probeer dus vooral even een ander simmetje, dan weet je iig waar eea aan ligt.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-02 14:36
@kinat: da's logisch want de meeste dingen wordne op de sim opgeslagen.. ok je kunt ook kiezenom het in het toestel op te slaan dat is waar.. maar waarschijnlijk heb je het meeste op je sim staan...

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43
logisch dat de datum gereset is als de batterij eraf is onthoud ie dat nie en de rest zit ingesteld op simkaart en intern geheugen

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

shakedown schreef op 05 May 2003 @ 23:26:
@kinat: da's logisch want de meeste dingen wordne op de sim opgeslagen.. ok je kunt ook kiezenom het in het toestel op te slaan dat is waar.. maar waarschijnlijk heb je het meeste op je sim staan...
Ik had er dus juist voor gekozen om nummers in het toestel op te slaan... Bovendien, dingen zoals profielen, call register, high scores, kalender reminders en noem maar op worden toch niet op de sim opgeslagen?
Maurice schreef op 05 May 2003 @ 23:29:
logisch dat de datum gereset is als de batterij eraf is onthoud ie dat nie en de rest zit ingesteld op simkaart en intern geheugen
Als ik anders de accu er even uit haal onthoudt hij de datum wel gewoon :?

Die accu is trouwens denk ik niet al te best meer.
Hij is nu al weer voor de helft leeg :O

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 23:50 ]

Pagina: 1