[WinXP] partitie werd niet herkend *

Pagina: 1
Acties:

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 15:24
ik was een spel aan het spelen toen de pc uitviel. bij het opstarten kreeg ik dus checkdisk. bij de eerste stap werden in volgens mij alle bestanden "kleine fouten hersteld". in stap 2 werden volgens mij alle indexen verwijderd in in stap 3 gebeurde niets.
in windows ziet ie de partitie wel en zegt ook dat er een hoop opstaat. met chkdsk g: /x /r heb ik al een beetje teruggekregen, maar lang niet alles. nou vraag ik me af, kan ik het nog terugkrijgen? ik hoop het wel want al mijn spellen, savegames en downloads staan daar op.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Kijk eerst ff hier: Help Help!!!!!!!

Pc gegevens? Welk OS? : Windows Operated Systems - Policy

Dank u :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welkom op GoT!

Zie Illegal_Alien - ik pas je topictitel iets aan. Ik gok op WinXP, als het niet klopt moet je het maar zeggen en ik pas het aan :)

Ontopic: je zegt dat de partitie niet wordt herkend, maar chkdsk c: kan wel; dus wordt het niet herkend of kan je niet booten? In het tweede geval: start op in de recovery console en doe fixboot etc, in het eerste zou ik de HDD uitschroeven, in een andere PC zetten (zodat je niets meer schrijft op die HDD!)

Vervolgens zou ik met de programma's in Hoe krijg ik verloren gaande data terug? aan de gang gaan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik zou op verwijderde data terug te krijgen GetDataBack gebruiken! Er is een Fat en een NTFS versie. Al aan iemand gegeven hij vondt het een super prog. Probeer maar Link Fat: http://www.thedatagang.com/gdb.zip Link NTFS: http://www.thedatagang.com/gdbnt.zip

• thesystem
ok. sorry voor het help. ik heb inderdaad winxp, met ntfs. mijn schijf is onderverdeeld in enkele partities. een van die partities doet het dus niet meer. mijn gok is dat de indexen van de bestanden zijn verwijderd waardoor windows ze niet meer kan vinden. met checkdisk heb ik een klein beetje teruggekregen. bij deze computer staat wel dat de schijf nog net zo vol zit als eerst. met getdataback for ntfs kreeg ik allemaal mappen in het venster te staan met namen als 000012 en 00004B.
de vraag is dus waarschijnlijk, is er een manier om de indexen te herstellen?
en o ja, checkdisk loopt steeds vast als ik er mee verder wil...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Svend Olaf Mikkelsen geeft een aantal tools waar je misschien iets mee kan. Ik heb ze zelf nog niet nodig gehad dus kan niet zeggen in hoeverre ze goed werken, maar probeer het zou ik zeggen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• thesystem
zou het kunnen dat ik met knoppix (soort linux) de bestanden wel kan zien? dan kan ik de belangrijkste dingen nog redden...
Pagina: 1