Toon posts:

Nieuwe berichten bovenaan in InvisionBoard Forum 1.1.2 ??

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is er misschien een hack beschikbaar voor IBForum 1.1.2 om het mogelijk te maken dat nieuwe posts bovenin komen ??

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Euhh, dat is hier niet toegestaan. Hacks en andere dingen zijn niet welkom @ got :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zo heet dat, hack. Is volgens mij niets illegaals aan.
Waar wil je de nieuwe berichten bovenaan hebben staan? Op de "welkomstpagina" of in de fora?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Een hack is niet persé een verkeerd iets hoor.
In dit geval gaat het om een aanpassing/toevoeging van forumsoftware.
Totaal niet illegaal dus. :)

Gizmo2002, kun je wat specefieker zijn? Ik weet niet echt wat je bedoeld, het pakket uit de doos laat alle nieuwe topics bovenaan zien. Of heb je het over de portal?

Ik zou iig ook even kijken op ibforums.nl omdat die gasten meer kennis in huis hebben dan hier. Als ik iets moet weten dan ga ik daar als eerste heen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel dat als iemand een reply doet, dat die post dan meteen bovenin verschijnt, daarmee bedoel ik niet het topic, want dat gebeurt automatisch al , maar de nieuwe posts wil ik dus bovenaan hebben staan.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
De postvolgorde in de topics moet dus latest first staan? Is daar geen vinkje voor?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
je begrijpt me goed, maar nee, daar is geen vinkje voor, helaas

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik neem aan dat ergens in de query ASC staat (ascending), verander dat in DESC (descending). Als er geen ASC staat, zoek dan de plek op waar de sql query staat waar hij de posts ophaalt en ik zal even nakijken of je daar gewoon DESC achter kan zetten...

edit :

select * from tabelnaam order by id asc

->

select * from tabelnaam order by id desc

om maar n voorbeeld te geven.

dat order by moet er dus wel bij staan, maar ik ga ervan uit dat de forumsoftware dat heeft in de query

[ Voor 33% gewijzigd door Cartman! op 04-05-2003 00:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pffff ik ben al helemaal geen SQL-held, dit hele gebeuren gaat over het SQL-gedeelte neem ik aan ??

• Cartman!
  • Niet online
jep, zonder sql is t niet anders op te lossen ben ik bang. Maar zo moeilijk is het niet hoor. Gewoon even zoeken, wel wat voor over hebben ;)

Verwijderd

Topicstarter
hoe kun je dat in phpMyAdmin doen he g00fy ??

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoe kun je dat in phpMyAdmin doen he g00fy ??
...niet, is waarschijnlijk in een php bestand.

[ Voor 178% gewijzigd door Blaise op 04-05-2003 02:58 . Reden: oeps ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Heb je de source-code bij het forum? Dan moet je ergens in list_messages (om Parse als voorbeeld te nemen, showtopic in Topix) de select-statement aanpassen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Cartman!
  • Niet online
kan je inderdaad niet doen in phpmyadmin, en idd moet je het .php bestand opzoeken die de berichten uit de dbase haalt. Ja, het is een rotwerk, maar heel goed zoeken met Ultraedit (neem geen notepad, je komt er niet uit denk ik). php werkt vaak met includes, en als er ergens staat include "messages.php"; kan je ook nog verder zoeken in messages.php

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

scriptrequest.. je kunt vast wel zelf iets wijzigen in de SQL, maar daar heb je zelf geen kaas van gegeten..

Bovendien mag je in principe ook niks in de code van Invision board veranderen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.