PC loopt voor geen meter

Pagina: 1
Acties:

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 21:52
Ik heb hier een PC en ik had de gedachte dat er badblocks op mijn HDD zaten alleen ik heb zowel met de maxtor diskette als met linux [badblocks -vv /dev/hda] getest en die geeft aan geen fouten, ik heb ook als gisteren een uur memtest86 gedraaid eveneens geen fouten. Ik heb namelijk nogal problemen met het booten van windows, en soms ook Linux, vandaag zelfs 1x met LILO. Windows komt continu met foutmeldingen e.d. bij het booten en vandaag wil die de driver voor mijn GeForce niet installeren, hij komt dan met een melding over een certificaat. En soms kapt ie er halverwege mee, deze problemen had ik ook al voordat ik dualboot ging draaien, wat zou ik nog kunnen controleren??
Het moet of in het mobo zitten of in het geheugen/hdd.

Gegevens:
ASUS A7V333 rev 1.02
AMD Athlon 1800+ XP Palomino
256MB DDR PC2100 Samsung
Chaintech GeForce 3 Ti 200 64MB DDR
Maxtor D740X 40GB 7200RPM [6L040J2]
Realtek netwerkkaart
Creative geluidskaart

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Watvoor voeding :?

• M@rijn
SeaSonic 300 watt

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je geeft aan dat Windows continu met fouten komt, heb je daarvan ook wat specifiekere gegevens? Wat voor eeen fouten bijvoorbeeld, en heb je dat al nagechecked bij MS en de BSOD-guide?

En het lijkt me ook handig om te weten waarbij je bak precies in Linux crasht.

• evil_elmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-02 17:03
Kijk eens in je log van xp of daar(HDD) fouten te zien zijn
ik ben nu ook daarmee aant probeeren

[ Voor 3% gewijzigd door evil_elmo op 03-05-2003 20:21 ]

• M@rijn
Het crashen bij linux is bij of het inloggen of het opstarten bij waar X gestart zou moeten worden, ik heb mijn PC sinds kort geaard (ijzerdraad van PC naar kachel, misschien doe ik die kabel nog wel aan mijn netstekker vast maken (de randaarde ervan). Oh en ik draai windows ME, win2k en XP geven problemen ook heel vaag dus.

[ Voor 57% gewijzigd door M@rijn op 03-05-2003 20:24 . Reden: aarding ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op het moment dat X gestart moet worden? Heb je er ook last van in gewone text mode? (booten met 'linux single' bij LILO)
En had je de problemen ook al toen je je PC niet zo had geaard? (eigenlijk moet je dan trouwens ook alle apparaten die zijn aangesloten aarden, zie ook andere topics/search)

• M@rijn
Ik heb dit ook 1x bij single gehad, en ik had deze problemen ook toen het zaakje niet geaard was

• M@rijn
Moet ik het hele zaakje eens proberen met alleen HDD, Mobo (met alles erop) en TNT2 kaart?? Om te checken of het de voeding is??
Pagina: 1