Toon posts:

[hercules 9700PRO] stottert of loopt helemaal vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds een tijdje een hercules 9700 pro,

eerst deed hij het helemaal niet (2d wel, maar alles dat 3d was(zelfs het 3dmark load scherm) niet) kep toen van alles geprobeerd een verse windows installatie, andere drivers, andere pc (deed hij het wel)

toen ben ik terug gegaan naar de winkel waar ik mun pc gekocht heb (mun pc, niet de grafische kaart) daar hebben zo ook vanalles geprobeert en als laatste een nieuw moederbord erin gezet

ben de pc gaan ophalen, ff 2 minutjes kunnen testen (alles leek normaal) maar na een tijdje (of als de grafische kaart hard moet werken) stotterd hij of bevriest het beeld gewoon helemaal. kep al zowat alles geprobeert: een nieuwe voeding, hyperion drivers, nieuwe kaart (die door de leverancier van de kaart ook nog eens is getest) maar hij laat het steeds afweten, c&c: generals doet niks als stotteren, met alles op MEDIUM, niet eens, high framerate valt soms zelfs terug naar 7(!).......freelancer doet het redelijk, totdat er veel op het scherm gebeurt, dan vallen de fps terug naar 1 of 2....of hij hangt vast

specs:
windows 98SE en windows xp home
amd athlon xp 2000+ @standaard
2x 256mb ddr 266mhz ram
hercules prophet 9700pro
chaintech ct7vjl moederbord
2 maxtor hardeschijven
lite-on dvd-speler
lite-on brander
550watt voeding

help.....

Verwijderd

Waarom had je, je videokaart niet meegnomen? Zo konden ze het namelijk testen. Ga naar eigenschappen van je bureublad -> instellingen -> Geanvanceerd -> Direct3D ->
• Zet Anti-Aliasing uit!
• Anistropische filtering uit!

Vervolgens zet je in de hoofdinstellingen alles op <- Prestaties. Download ook de CATALYST drivers @ www.guru3d.com

Verwijderd

Topicstarter
ik had de kaart wel meegenomen, maar ik wou ff duidelijk maken dat ik daar alleen mun pc gekocht had, niet de grafische kaart :)

[edit]ik kan antialiasing niet uizetten, wel toepassingsgeboden en minimaal 2x (zie plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/anti-alaising2.JPG

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 10:34 ]

Verwijderd

Heb je de bovenste suggesties nou al geprobeert?

Ga ook eens je bios in en zet je:

AGP aperture size op 256
Fast writes, uit
SBA (side band adressing), uit
AGP, op 4x of 2x

Test het dan nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
aan Alex T.
ik heb het ingesteld zoals te zien is op het plaatje, haal nu in het main menu +/- 100 (!) frames meer, maar hij loopt toch helemaal terug als er veel op het scherm gebeurt..

aan Masera
kep agp aperture size op 256 gezet,
fast-writes stonden al uit (kep met aan en uit geprobeert, geen verschil)
ik kon SBA nergens vinden,
kep maar maximaal 4x agp, op 2x gezet

maar dat help ook niet,ik haal nu "nog maar" 140fps in het main menu, en hij is ook nog een keer vastgelopen

Verwijderd

Download eens de laatste Catalyst 3.2 drivers van www.ati.com . Daarmee kun je AA en AF wel uitzetten.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Je zet het uit, door het op "toepassingsgebonden" te zetten, kom op jongens, dat weten jullie toch wel!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 10:17:
ik had de kaart wel meegenomen, maar ik wou ff duidelijk maken dat ik daar alleen mun pc gekocht had, niet de grafische kaart :)

[edit]ik kan antialiasing niet uizetten, wel toepassingsgeboden en minimaal 2x (zie plaatje)
[afbeelding]
Klik op die "toepassingsgebonden" Nu staat ie uit. Als het goed is zie je zo'n V tje. Ik heb het bij mij zo ingesteld, doe het dan ook bij jou.

Zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://utclan.tweakers.net/upload/files/imagef8022d0b7e893752e5464559bedcdb45_small.jpg

Dit is op standaard waarden met de Omega drivers die ik nu heb zitten. Zet die van jou alles op prestaties, nu haalt ie alle performance :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 12:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
c&c: generals doet het nu wel goed, maar freelancer nog niet. alvast bedankt voor c&c :)

maar ik heb nu dus een radeon gekocht om zonder AA en AF te spelen?

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:05

Maximus

PhD i.o.

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 10:22:
Heb je de bovenste suggesties nou al geprobeert?

Ga ook eens je bios in en zet je:

AGP aperture size op 256
Fast writes, uit
SBA (side band adressing), uit
AGP, op 4x of 2x

Test het dan nog eens.
is een beetje offtopic. Ik heb ook een 128mb kaart, me bios AGP aperture size staat op 64, moet ik dat dan veranderen?

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:16
Hebje de nieuwste bios voor je mobo? Misschien is het daarmee related. Verder kan je fastwrites uitzetten ook eens proberen.
Pagina: 1