[alcatel nat probleem] Trust 814PCI [Nat uitzetten]

Pagina: 1
Acties:

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Topicstarter
Ik heb voor mijn restaurant de Trust 814PCI product aangeschaft zodat wanneer ik thuis bent nog steeds de mogelijkheid heb om mijn restaurant op een afstand te volgen.
Het restaurant maakt gebruik van Chello verbinding en thuis sinds een paar dagen geleden ASDL van KPN / Xs4all. Ik heb de Alcatel SpeedTouch Multimedia 510 v4 (NON-Tweaked).

Maar het probleem is dat ik niet meer kan connecten naar de restaurant sinds ik gebruik maak van ADSL.
Daarvoor werkt het nog perfect toen ik thuis gebruik maakte van chello.

Naveel gelezen op GOT dacht ik dat het aan de fenomeen poortmappen lag.

De applicatie maakt gebruik van poort 150.
Ik heb toen dus de poort 150 gepoortmapped en tevens de firewall van mijn modem uitgezet.
Helaas werkte dat niet.
Toen heb ik nog met de derserver command geprobeerd zodat alle poorten naar 1 bepaalde PC ging, maar ook dat werkte helaas niet.

Overigens zo ziet mijn thuis netwerk eruit.

ADSL ---- 1e computer ---- hub ----- 2e computer & ---- 3e computer

(Op de Hub zitten dus 2 computers aangesloten)

Nu denk ik dat de software / hardware van trust niet met de NAT van de ADSL modem overweg kan (net als MSN & Netmeeting) en vroeg ik me af of er een mogelijkheid is om de NAT van de modem uit te zetten, want zoals je kunt zien maak ik eigenlijk helemaal geen gebruik van de NAT, omdat ik gewoon met een server computer werkt.

Hopelijk hebben jullie wat suggesties voor mij, want ik heb namelijk veel geld ingestoken voor de remote trust hardware / software

[ Voor 46% gewijzigd door Hamlet op 04-05-2003 19:30 ]

heb ik niet meer :P