Toon posts:

Hoe kan dat nou?! (nforce 2)

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of andere ook hier problemen mee hebben maar het overclocken wil niet goed lukken terwijl het bij andere toch goed mogelijk is. Mijn hardware specs zijn:
-Epox Nforce2
-AMD 2000 XP
-PoV ti4200 64 ddr
-2 maal corsair pc 3200, 256 DDR passive cooling
- Audigy 2
- Realtek netwerk kaart.

Ik heb geprobeerd mijn pc over te klokken via fsb verhogen maar hier door crashte deze steeds. Mijn voltage van de cpu stond dan op 1,8. Die van de videokaart stond gewoon en ik heb hem zelfs ietsjes omhoog gehaalt. Aan het geheugen heb ik niets veranderd. Bij een fsb van 150 draaide die nog gewoon. Maar zogou ik hoger ga crasht die. Ik zag op reviews dat met dit mobo makkelijk 190 of 200 zou moeten kunnen halen. Enig idee wat ik fout doe. De timings van het geheugen of wat?

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Mja ten eerste, OC's zijn natuurlijk nooit gegarandeerd, en ten 2e, je geeft ook weer lekker 'veel' informatie moet ik zeggen. Wat voor 2000+ heb je en wat zijn je temps/koeling?

Verwijderd

Dat je mobo zover kan wil niet zeggen dat je proc het ook kan..

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 18:41
Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 19:51:
Ik weet niet of andere ook hier problemen mee hebben maar het overclocken wil niet goed lukken terwijl het bij andere toch goed mogelijk is. Mijn hardware specs zijn:
-Epox Nforce2
-AMD 2000 XP
-PoV ti4200 64 ddr
-2 maal corsair pc 3200, 256 DDR passive cooling
- Audigy 2
- Realtek netwerk kaart.

Ik heb geprobeerd mijn pc over te klokken via fsb verhogen maar hier door crashte deze steeds. Mijn voltage van de cpu stond dan op 1,8. Die van de videokaart stond gewoon en ik heb hem zelfs ietsjes omhoog gehaalt. Aan het geheugen heb ik niets veranderd. Bij een fsb van 150 draaide die nog gewoon. Maar zogou ik hoger ga crasht die. Ik zag op reviews dat met dit mobo makkelijk 190 of 200 zou moeten kunnen halen. Enig idee wat ik fout doe. De timings van het geheugen of wat?
Je procs moet het ook aankunne....
Wat zijn je temps ?
Dit is een search/faq vraag :X

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:56

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 19:51:
Enig idee wat ik fout doe. De timings van het geheugen of wat?
Heb je die al veranderd of niet en wat zijn ze nu.
Je moet iig wel ff met wat meer info komen, want met alleen fsb waardes kunnen wij hier ook niet veel.
Wat is het voltage op je geheugen nu?

edit:
O, een 2000 XP lees ik nu..
Heb je je MP wel wat naar beneden gegooid, om zo eerst de max van je geheugen te kunnen zoeken? Zo niet dan zit je steeds over de max van je proc heen te pushen.

[ Voor 22% gewijzigd door momania op 03-05-2003 19:59 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-02 15:57
haal je Audigy 2 en je Realtek netwerk kaart er eens uit en probeer het dan nog eens. misschien houden die het tegen.

Systems Specs

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:56

momania

iPhone 30! Bam!

polo1987 schreef op 03 May 2003 @ 19:58:
haal je Audigy 2 en je Realtek netwerk kaart er eens uit en probeer het dan nog eens. misschien houden die het tegen.
't is een Nforce 2 bord, die heeft PCI/AGP lock

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar dacht ik ook al aan. Mijn cpu temps zijn goed daarom vind ik het zo vreemd. Idle is de cpu namelijk 32 graden en stressed 38. Het voltage van mijn geheugen is gewoon het standaard. Deze weet ik nu even niet, maar zou het daar aan kunnen liggen dan. In alle reviews zie ik niet dat ze iets met het geheugen doen. Enkel dan als ze geheugen bechmark gaan draaien.

Verwijderd

Topicstarter
En ja ik heb de PCI/AGP lock al gebruikt maar het heeft geen zin. Ik heb ook AGP op 50% gezet, zodat die niet met die hoge fsb te maken krijgt. Zo het echt aan mij netwerk kaart of audigy 2 liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm de mp heb ik ook oplaag gegooit naar 11 en naar 11,5 dan doet die het al beter maar ik bereik dan nog geen goede resultaten. Ook als ik hem op 11,5 draai en fsb op 155 en ik draai dan 3dmark dan krijg ik total crash.

Verwijderd

nee ik denk eerlijk dat het je processor is je hebt gewoon pech. aan je netwerk kaart enzo zal het niet liggen. ook wat handig is om erbij te zetten welke epox je hebt 8rda, 8rda+? graag meer info. met de nforce2 kan je gewoon overclocken zonder dat je pci bus omhoog gaat toch?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 20:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de + editie. Ja dat de pci bus niet omhoog gaat kan zeggen ze maar ik weet niet waar ik dat in de bios moet instellen. Weet iemand of ik daar een bios update voor nodig heb?

Verwijderd

Ik kan hier heel kort over zijn:
- ga eerst de FAQ lezen. ff 3x onder elkaar posten wordt als asociaal gezien
- Er is een Epox nForce2 topic. ga daar eerst LEZEN en dan pas vragen

Slotje helaas.. Topic is totaal kansloos en je hebt duidelijk niks zelf gedaan. Je wil gewoon geholpen worden met je OC.. helaas, zo werkt GoT niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.