In Maastricht hebben we Maastricht@home (kabel). Nu is er voor studenten (zoals ik) ook Campus@Maastricht. Dat is gewoon @home via de kabel, alleen de helft gesubsidieerd door de universiteit. Ook nog een extra dienst is dat er 4 IP-adressen (met een eigen up- en downstream) erbij zitten (voor studentenhuizen zeer aantrekkelijk). Nou heb ik allang Maastricht@home hier, omdat Campus@Maastricht nog maar net bestaat.
Nou zit ik er over te denken om over te stappen, mits ik het volgende kan realiseren:
Is het mogelijk om die 4 IP-adressen te combineren naar 1 verbinding (hardwarematig?) zodat ik kan genieten van (ongeveer) 4x upload en 4x download? Of is dit onmogelijk?
Misschien kan het door 5 netwerkkaarten in m'n linux-server te stoppen. 4 voor de 4 verschillende verbindingen en een 5e voor het interne netwerk, zodat ik op deze computer (achter de linux-server) kan genieten van 1e "combinatie"-verbinding.
Ik weet niet of ik dit hardware-matig of softwarematig kan oplossen.
Weet iemand hier wat meer van of heeft iemand ideeen? Alvast bedankt.
(PS:
Ik weet niet precies in welke categorie het thuishoort, dus wordt niet boos als het verkeerd staat
)
Nou zit ik er over te denken om over te stappen, mits ik het volgende kan realiseren:
Is het mogelijk om die 4 IP-adressen te combineren naar 1 verbinding (hardwarematig?) zodat ik kan genieten van (ongeveer) 4x upload en 4x download? Of is dit onmogelijk?
Misschien kan het door 5 netwerkkaarten in m'n linux-server te stoppen. 4 voor de 4 verschillende verbindingen en een 5e voor het interne netwerk, zodat ik op deze computer (achter de linux-server) kan genieten van 1e "combinatie"-verbinding.
Ik weet niet of ik dit hardware-matig of softwarematig kan oplossen.
Weet iemand hier wat meer van of heeft iemand ideeen? Alvast bedankt.
(PS: