Toon posts:

4 IP-adressen combineren mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In Maastricht hebben we Maastricht@home (kabel). Nu is er voor studenten (zoals ik) ook Campus@Maastricht. Dat is gewoon @home via de kabel, alleen de helft gesubsidieerd door de universiteit. Ook nog een extra dienst is dat er 4 IP-adressen (met een eigen up- en downstream) erbij zitten (voor studentenhuizen zeer aantrekkelijk). Nou heb ik allang Maastricht@home hier, omdat Campus@Maastricht nog maar net bestaat.

Nou zit ik er over te denken om over te stappen, mits ik het volgende kan realiseren:

Is het mogelijk om die 4 IP-adressen te combineren naar 1 verbinding (hardwarematig?) zodat ik kan genieten van (ongeveer) 4x upload en 4x download? Of is dit onmogelijk?

Misschien kan het door 5 netwerkkaarten in m'n linux-server te stoppen. 4 voor de 4 verschillende verbindingen en een 5e voor het interne netwerk, zodat ik op deze computer (achter de linux-server) kan genieten van 1e "combinatie"-verbinding.

Ik weet niet of ik dit hardware-matig of softwarematig kan oplossen.

Weet iemand hier wat meer van of heeft iemand ideeen? Alvast bedankt.

(PS: :? Ik weet niet precies in welke categorie het thuishoort, dus wordt niet boos als het verkeerd staat 8-))

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

dit lijkt me niet te kunnen omdat er gewoon op IP adres wordt 'geknepen' dus dan blijf je met die restrictie zitten ;(

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

Hmm, wordt erg moeilijk denk ik.
Als je één bestand upload moet dat dus over 4 netwerkkaarten/ip's, het bestand moet dus worden gesplitst, en er moet dus info meegestuurd worden hoe en waar die splitsing plaatsvindt.
De ontvanger moet deze info ook kunnen begrijpen en de delen weer samenvoegen tot 1 bestand..

Download van één bestand is misschien wel mogelijk, download excellerator doet nl net zoiets, begint op verschillende punten in een bestand van verschillende ips te downloaden..

Met meerdere bestanden zou je misschien een scriptje kunnen hebben die de bestanden verdeeld over de 4 ip's, zowel bij up- als bij download.

Maar of dit allemaal mogelijk is en hoe het dan werkt zou ik echt nie weten..
Script experts nodig! :)