Welk spel(len) speel jij het meest met je FFB stuurtje?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Topicstarter
Welk spel(len) speel jij dus het meest met je FFB stuur.
Dus dit topic alleen over FFB en niet gewone stuurtjes.

Ik heb een Thrustmaster Ferrari FFB stuur.

De spellen die ik er mee speel: Colin McRae Rally 2, NFS Porsche Unleashed en Sports Car GT.

CMR 2 omdat dit spel ontieglijk goede FFB effecten heeft, zoals het slippen en de grip etc
Porsche Unl. omdat hier de FFB effecten ook super zijn en omdat dit spel masterlike is met realisme en om lekker te toeren en te racen.
Sports Car GT (wel oud) blijft echt roeleren met FFB stuurtje, goede FFB effecten en hoog realisme gehalte.

De spellen die ik vind tegenvallen met stuur zijn: Race driver, gewoon omdat hier totaal geen realisme in zit en dus gewoon op rammen en scheuren uit komt.
NFS Hot Pursuit 2, hier zit amper FFB effecten in en ook geen hoog realisme gehalte.

Nu zou ik graag van de mede tweakers willen weten welke spellen jullie echt goed of verrot vinden met stuurtje.

Misschien vind ik hierdoor wel nog een ander rlax race spel voor mijn FFB stuur.

aahh durka durka durka

• Jazzmasterpol
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 15:52
Grand prix racing legends, nog altijd mijn favoriet racespel met mijn Logitech force feedback stuurtje. Graphics zijn wat verouderd maar qua realisme komt geen enkel racespel in de buurt.

Make Memories

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
Jazzmasterpol schreef op 03 May 2003 @ 19:23:
Grand prix racing legends, nog altijd mijn favoriet racespel met mijn Logitech force feedback stuurtje. Graphics zijn wat verouderd maar qua realisme komt geen enkel racespel in de buurt.
Idd goede FFB icm goede realisme vinnik erg belangrijk.

aahh durka durka durka

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Probeer F1-2002 eens, heeft supergoede FFB en is bovendien van de makers van Sports Car GT :)
Vooral interessant zijn de vele goede mods ervoor zoals GT Racing 2002 _/-\o_

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12 10:08
Jazzmasterpol schreef op 03 May 2003 @ 19:23:
Amen broeder :*)
me too, ik speel die simulatie ook helemaal blauw met mn logitech momo force racing >:)

doe je toevallig ook mee met de GPL RALLY 2 ?

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 22:42
Ik vindt in F12002 een hoog realisme gehalte zitten. Je hebt het gevoel dat je snel accelereert wat ik mis in gp3/4. snelle graphics dus! :p
ook de wegligging sturen en alles vindt ik super.
ik ben dus een tegenstander van gp3/4 ik vindt de graphics gameplay gewoon minder.
in f1 2002 zit meer racegevoel.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-12 20:27
Ik heb ook een Thrusmaster (Guillemot) Ferrari Force Feedback racing wheel. Ik speel er alleen Grand Prix 4 mee, andere race spellen heb ik niet. De FFB op het circuit vind ik behoorlijk realistische, behalve als je ff door de grindbak rost. Daar voel je eigenlijk niets van, vind ik persoonlijk niet zo vervelend want ja dat is ook niet de bedoeling van het spel.

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Grand Prix Legends en Live For Speed.

GPL omdat de FF zo ontiegelijk goed is, je voelt de kracht van je motor als je accelereerd en het geeft een extra niveau (FF effecten uitzetten maakt het spel merkbaar makkelijker).

LFS omdat dit het meest realistiche race simulator (met moderne autos) is die je maar kan krijgen, de FF hierbij is ook erg goed gedaan. (Bijvoorbeeld als je stil staat en je remmen ingedrukt houd, dan kan je moeilijk sturen, laat je je remmen los dan gaat het wat soepeler. T is maar een klein voorbeeldje maar t zijn de details die et em doen :)).

Oh ja, k heb een Logitech Wingman Formula Force (die rode).

[ Voor 17% gewijzigd door Tentacle1 op 03-05-2003 21:21 ]

System specs

Verwijderd

Sinds wanneer heeft Grand Prix Legends support voor Force Feedback?! Dat programma is uit 1998, het ondersteunt zelfs niet eens DirectX! Volgens mij verwarren jullie de boel met een andere sim.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:50

BM

Moderator Spielerij
DJ Chicken schreef op 03 mei 2003 @ 19:29:
[...]

Idd goede FFB icm goede realisme vinnik erg belangrijk.
En dan speel je CMR2 en NFS:PU?
nofi, maar die zijn dus niet realistisch imho, en die mening delen vele simracers met mij...
Spijtig genoeg zijn er momenteel weinig goede sims op de martk. F1-2002 moet het doen voor de moderne f1 "sims" (nog niet super, maar beter is er niet echt). Nascar Racing Season 2003 is de beste sim op dit moment, maar dit deel van het racing genre trekt niet iedereen aan. En verder tja... gpl blijft goed, maar daar moet je ook maar net van houden...
Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 01:10:
Sinds wanneer heeft Grand Prix Legends support voor Force Feedback?! Dat programma is uit 1998, het ondersteunt zelfs niet eens DirectX! Volgens mij verwarren jullie de boel met een andere sim.
Nee hoor, GPL heeft een (haast) perfect force feedback.
Je moet wel wat patches gebruiken, maar goed, heb jij nooit gedaan aan je posting te zien....
Verder is er dus ook een patch te krijgen voor directx ondersteuning, en dat zorgt er dus gelijk voor dat de graphics een niveautje omhoog gaan.
Volgens mij heb je dit spel na 1998 niet meer aangeraakt?

[ Voor 12% gewijzigd door BM op 04-05-2003 02:58 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 21:04

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Een vriend van me speelt nu heel enthousiast TOCA Race Driver met z'n FFB stuurtje. Niet realistisch (not at all) maar wel leuk, schijnt het. Vooral tikjes krijgen/uitdelen in het spel schijnt een nieuwe ervaring te worden met een FFB stuurtje.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
Tentacle1 schreef op 03 May 2003 @ 21:19:
Grand Prix Legends en Live For Speed.

GPL omdat de FF zo ontiegelijk goed is, je voelt de kracht van je motor als je accelereerd en het geeft een extra niveau (FF effecten uitzetten maakt het spel merkbaar makkelijker).

LFS omdat dit het meest realistiche race simulator (met moderne autos) is die je maar kan krijgen, de FF hierbij is ook erg goed gedaan. (Bijvoorbeeld als je stil staat en je remmen ingedrukt houd, dan kan je moeilijk sturen, laat je je remmen los dan gaat het wat soepeler. T is maar een klein voorbeeldje maar t zijn de details die et em doen :)).

Oh ja, k heb een Logitech Wingman Formula Force (die rode).
Dat live for speed spel ziet e wel super uit.
Dat moet ik ook maar eens gaan proberen. En idd veel moderne auto's erin, heeft iets weg va Grand tourismo.

aahh durka durka durka

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
[b][message=17687205,noline]Tentacle1 schreef op 03 May 2003 @ 21:19
Dat Live voor speed, heb jij de full versie of de demo?

[edit] sorry antwoord al gevonden, tis een gratis race spel...goed man en het ziet er ook goed uit

[ Voor 26% gewijzigd door DJ Chicken op 04-05-2003 17:32 ]

aahh durka durka durka

Verwijderd

Het ligt waarschijnlijk aan mij, maar ik vind het racen met FFB vaak allesbehalve cool. In F1 2002 (+mods) bijvoorbeeld is het stuurgevoel niet echt aanwezig, de wagen is moeilijker op een rechte lijn te houden, stuurt vaak vanzelf al de bochten in (zeer vervelend als je een iets andere lijn wilt rijden),...

Daarom staat het bij meestal ook uit. Bij LFS gaat het wel goed hoor.

Btw ik heb een Logitech MOMO FFB

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik vind zelf F1 2002 wel heel fijn rijden met een Momo. Ik kan trouwens iedereen die met een combinatie van F1 2002 en een Momo rijdt van harte de Momo Settings 4.0 for F1 2002 aanraden. Deze bevat een paar settings die je in moet stellen, waarna naar mijn mening F1 2002 echt heel prettig rijdt.

Verwijderd

Nascar 2003 moet er natuurlijk ook bij, lompe bakken, maar sterk geënt op gpl wat besturing en realisme betreft, dus niet eenvoudig. En online de beste race ervaring ooit, deurklink aan deurklink alsmaar linksaf, zegt DSZ ervan. hij is trouwens nog relatief goedkoop ook!

http://dutch.simracingzone.net/all/league.php

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 09:33 ]

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 10:04
helaas was mijn stuurtje de laatste keer nogal brak (trok steeds zomaar naar links) maar ik speelde altijd CMR2 (FFB FX rule!) en alle NFS versies vanaf NFS3 in NFS:PU waren de effecten idd wel goed (CMR2 blijft de betere, vooral als je hard tegen een muurtje knalde ofzo, dan moest ik 't stuur ff los laten omdat 't anders flink tegen m'n vingers sloeg *AUW*)
toen m'n stuurtje brak werdt moest ik weer over naar 't KB en dat duurde wel een paar weken om d'r weer aan te wennen zeg :(

I'm not weird, I'm a limited edition

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
Haha zonet ook ff NFS:undergroudn met FFB stuurtje gedaan.

Nou zeg dat spel is de beste methode om je stuur snel aan gort te rijden.

aahh durka durka durka

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-12 22:46

Damian

Insane Obtrusion

Ik speel met mijn Logitech Momo Racing FFB stuurtje vooral TOCA Race Driver, en Formule 1 2002. Erg goede spellen. TOCA eigenlijk niet echt voor de FFB, die valt enigszins tegen, al is het wel een leuk spel, en tjah, bij Formule 1 2002 heb ik gewoon kramp in me poten na het rijden...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dé race-sim waar ik de meeste tijd aan kwijt ben is en blijft netKar.

Kunos, de maker van deze sim, heeft ook alweer een nieuwe patch aangekondigd, waarin de volgende dingen zullen zitten:

- Improved physics for all veichles

- Experimental rain. The rain in v0.9.9b will be static (not changing through the session and global to the track) and working only offline (not available in multiplayer). Tyres are not expected to work correctly temperature-wise in relation to water. it is a very rough implementation but a good preview and a good chance to get feedbacks.

- Multiple tyres per model. Not only the obvious slick/rain selection for the race cars, but different brands with different behaviour for the road cars, around 4-5 tyre models per road car ATM.. more to come as separate download later.

- Some bug fixes, such as replay names with spaces crashing, tyres clipping the body of the supra and the MG and so on.

- Multiplayer bug fixes, such as the "stuck in Sync", general stability and so on.

- Multiplayer race list working.

- Driver's helmet movement (3D model, not all the cars yet)

- GTO now has a live axle at the rear instead of an indipendent suspension.

- Cars do not sink when flipped anymore

- ActLabs Shifter Support

Things I am working to add in v0.9.9b:

- New sound engine based on DX9 and not on QMDX library. Support for crossfade samples (for better engine sound).

- DX Shader support (80% done).

Things to come after v1.0:

- AI, still too heavy for the processors and too slow on the track.
- Body damage model (50% done)
- More physic "gadgets" to be used with nK|dK, such as stability control (Mercedes style), progressive springs, coil overs, variable rate dampers, active suspensions.

Zeker die nK|dK (development kit voor mod-groups) lijkt erg veelbelovend te worden!! Zo is er al een mod-group die een F1 1977-mod in de planning heeft!! (Als SimBin het niet doet, dan maar iemand anders met een BETERE physics-engine!)

Overigens rij ik ook nog regelmatig met wat mods voor F1C '99-'02 zoals de DTM.

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:55
NFS Porsche Unleashed

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

Undeclinable schreef op 08 januari 2004 @ 12:18:
Dé race-sim waar ik de meeste tijd aan kwijt ben is en blijft netKar.

Kunos, de maker van deze sim, heeft ook alweer een nieuwe patch aangekondigd, waarin de volgende dingen zullen zitten:

- Improved physics for all veichles

- Experimental rain. The rain in v0.9.9b will be static (not changing through the session and global to the track) and working only offline (not available in multiplayer). Tyres are not expected to work correctly temperature-wise in relation to water. it is a very rough implementation but a good preview and a good chance to get feedbacks.

- Multiple tyres per model. Not only the obvious slick/rain selection for the race cars, but different brands with different behaviour for the road cars, around 4-5 tyre models per road car ATM.. more to come as separate download later.

- Some bug fixes, such as replay names with spaces crashing, tyres clipping the body of the supra and the MG and so on.

- Multiplayer bug fixes, such as the "stuck in Sync", general stability and so on.

- Multiplayer race list working.

- Driver's helmet movement (3D model, not all the cars yet)

- GTO now has a live axle at the rear instead of an indipendent suspension.

- Cars do not sink when flipped anymore

- ActLabs Shifter Support

Things I am working to add in v0.9.9b:

- New sound engine based on DX9 and not on QMDX library. Support for crossfade samples (for better engine sound).

- DX Shader support (80% done).

Things to come after v1.0:

- AI, still too heavy for the processors and too slow on the track.
- Body damage model (50% done)
- More physic "gadgets" to be used with nK|dK, such as stability control (Mercedes style), progressive springs, coil overs, variable rate dampers, active suspensions.

Zeker die nK|dK (development kit voor mod-groups) lijkt erg veelbelovend te worden!! Zo is er al een mod-group die een F1 1977-mod in de planning heeft!! (Als SimBin het niet doet, dan maar iemand anders met een BETERE physics-engine!)

Overigens rij ik ook nog regelmatig met wat mods voor F1C '99-'02 zoals de DTM.
Is er een site van waar het te bekijken/downloaden is?
Ik speel verder het meest F1C 99-02 met wat mods zoals DTM en ETCC

• kNarf_
Netkar is leuk, maar ik kan hem met mijn MOMO Force echt met geen mogelijkheid met split-axis pedalen aan de praat krijgen. Moet hem dus elke keer op combined axis zetten :|

• Undeclinable
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 12:30:
[...]

Is er een site van waar het te bekijken/downloaden is?
Ik speel verder het meest F1C 99-02 met wat mods zoals DTM en ETCC
Je kan beginnen bij de nkZone. Staan genoeg video'tjes, skins en tracks.
kNarf schreef op 08 januari 2004 @ 12:30:
Netkar is leuk, maar ik kan hem met mijn MOMO Force echt met geen mogelijkheid met split-axis pedalen aan de praat krijgen. Moet hem dus elke keer op combined axis zetten :|
Wat vaag, ik heb een MOMO Racing en daar werkt het fantastisch mee!!

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-12 10:29

Potatoman

koniwa

kNarf schreef op 08 januari 2004 @ 12:30:
Throttle en Brake axis beide op combined - zetten. Throttle als Y-as en Brake als Rz.

Dit is ook echt een spel waarbij het uitmaakt dat je twee assen hebt:
- throttle blip bij downshiften gaat veel sneller als je ff gas geeft tijdens het remmen en terugschakelen
- als je auto onstabiel wordt bij het remmen merk je echt dat ie weer recht trekt als je een beetje gas geeft

Netkar is IMHO realistischer dan LFS BTW, en ik heb van LFS de volledige versie.
Wel gave auto's en banen, maar ik heb bij LFS constant het gevoel dat ik een spelletje speel, en bij Netkar meer het gevoel dat ik in een auto zit.

Voor de mensen die nu Netkar willen proberen, schrik niet als je de eerste ronde eruit vliegt, het duurt ongeveel anderhalve ronde voordat de banden warm zijn, dus rij eerst rustig >:)

The cyclographing developer

• Undeclinable
  • Niet online
Maar om nog even on-topic te blijven ( :) )

wat ik erg toffe games vind vanwege de lekkere Force Feedback die er in zit, zijn de Dirt Track Racing games, erg fijn rijden met dat vele glijden!!

• kNarf_
Potatoman schreef op 08 januari 2004 @ 12:42:
[...]

Throttle en Brake axis beide op combined - zetten. Throttle als Y-as en Brake als Rz.
Thx :) Eindelijk een oplossing die werkt _/-\o_

Moet er wel bijzeggen dat ik de F3000 eigenlijk de enige auto vind die echt realistisch rijdt. Hotlappen is echt heel cool daarmee, heb nu een 1:15:100 staan op Croft, geen idee of dat goed is maar heb nog niet veel met de setup gedaan.

Verwijderd

Ik speel met mijn stuur veel NetKar en ETCC2003-mod voor F1 Challenge '99-'02.

Ik vind realisme in een race spel wel belangrijk qua rijgedrag ed, en multiplayer is ook wel belangrijk :P

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 21:46 ]

Verwijderd

Ik speel het meeste Mercedes-Benz World Racing met mijn Logitech MOMO Force Racing stuurtje. Dit is een heerlijk spel om een rustig te toeren.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 11:46 . Reden: typo's ]

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-12 22:55
Potatoman schreef op 08 januari 2004 @ 12:42:
Ik heb Netkar net ook even geïnstalleerd,maar dit werkt voor geen meter bij mijn MOMO USB. Gas en rem doen helemaal niets. In het configschermpje zie ik ook alleen maar S10 bewegen, bij gassen wordt het balkje kleiner en bij remmen groter. Het werkt dus alleen als ik voor thottle S10 combined - en voor brake S10 combined + instel. Maar dit is natuurlijk niet wenselijk, omdat ik niet met gas/rem kan 'spelen' ;) .

Iemand misschien suggesties :?.

specs

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

insane is ook een leuk spel wat ffb betreft , lekker offroad rijden..

er zijn bijna geen offroad racers right ?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Pagina: 1