Toon posts:

bevestigen cooling overclocken creative mx200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil mijn geforce 2 mx 200 van het merk creative overklokken. Ik wil dit doen door de passieve cooling om te zetten in een actieve dmv een fan of cooler. Wat kan ik echter gaatjes boren in deze kaart en als dit niet kan hoe kan ik op een andere manier dan de cooling bevestigen

Link met foto van de desbetreffende kaart:

http://www.motherboards.org/images/15/2001/898_p2_2.jpg

Verwijderd

Topicstarter
PS: het moet zijn Waar kan ik gaatjes boren op deze kaart

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:23
Als er geen gaatjes inzitten zal het helaas niet gaan. Aangezien de pcbs videokaarten uit meerdere lagen bestaan kan boren niet, je zult bijna altijd je kaart slopen als je er zelf gaten in maakt.
Hoogstens zul je met thermal adhesive een ander niet zwaar blokje kunnen vastplakken.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:13

sapphire

Die-hard pruts0r

als er al een blokje op zit laat je er toch gewoon een fan op blazen.

(zoals paknaald hierboven al zei, cker niet in je pcb gaan boren!)

Gabriël AM5

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een gaatje in je hoofd zal je bedoelen, heb je enig idee hoe complex een printplaat is? Daar lopen ook onder het oppervlak koperbanen die je na een gat boren wel vakkundig om zeep helpt.

Maar geen nood, een MX200 maakt bijna geen warmte los, dus je zou voor iets trivaal kunnen kiezen door een koeler te kopen en deze op een een manier deze in de buurt van je koeler te plaatsen. Ik meen dat 4 cm koelers er net boven passen en je kan dan brede houtschroeven bv tussen de koelribben draaien.. deze zullen beschadigen maar je koeler zit dan wel vast.
De vraag is of het nut heeft. De fabriek garandeert dat íe zo ook wel werkt en overklokken van een MX200 is allesbehalve nuttig. Kan je 3 ipv 2 3dmark2003-punten halen....

Verwijderd

Je kunt ook met tie-wraps een fan bevestigen, of met een 'pci-fan-houder' |:( lucht tegen t blokkie aan blazen.

edit:

[quote]Ecteinascidin schreef op 03 May 2003 @ 21:26:
Kan je 3 ipv 2 3dmark2003-punten halen....[/quote]

Offtopic

Erg mooi gezegd :D

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 21:59 ]

Verwijderd

|:( edit knopje vinden schijnt moeilijk te zijn

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 21:57 ]

Pagina: 1