Verwijderd

Topicstarter
Wat is sneller, een Secure Digital kaart (SD) of een Compact Flash kaart?

Heb alle specs bekeken van Sandisk, Dane-Elec, Kingstone, etc. maar kom er niet uit.

Zit te twijfelen tussen een SD 256mb kaart voor me IPAQ of een 512mb/256mb kaart.
Nadeel van de CF kaart, is dat ik een sleeve nodig heb, maar voordeel is dat die dan weer in me Digitale camera kan.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:32
CF is sneller terwijl SD dat had moeten zijn (bij het ontwikkelen) ..Correct me if i'm wrong!?

Verwijderd

Je noemt nu niet de snelle CF merken op, zeker die Sandisk en Danelectro niet. Kijk eens naar Ridata, Transcend en Lexar. Allemaal via de pricewatch te vinden en vele malen sneller dan de "bekende" merken uit de winkels hier!!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02 13:48
Lijkt mij sterk dat de SD sneller is. Die moet nog geconverteerd worden. Had je zelf ook kunnen bedenken. Als die sleeve niet te duur is zou ik de SD nemen, heb je meer aan.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:24

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 19:04:
Je noemt nu niet de snelle CF merken op, zeker die Sandisk en Danelectro niet. Kijk eens naar Ridata, Transcend en Lexar. Allemaal via de pricewatch te vinden en vele malen sneller dan de "bekende" merken uit de winkels hier!!
Euh sorry? SanDisk Ultra is een van de snelsten die er te vinden is :?

In de volgende volgorde als ik het goed heb (van snel naar trager):
- Lexar (32x)
- SanDisk Ultra
- Transcend (goedkope baggerzooi, maar snel)
- Dane Elec en nog een aantal anderen

Binnenkort schijnt Dane-Elec weer een nieuw iets te krijgen dat sneller is, maar daar ben ik niet zo zeker van, schijnt ongeveer zo snel als SanDisk te moeten worden. Maar is onbevestigde info vooralsnog.

Bericht hierboven

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

Lees anders dit topic op de Palmclub website even door. Daar worden benchmarks gegeven van een hele boel SD kaartjes. Blijkt dat SanDisk er toch niet zo goed vanaf komt...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

CF Microdrive 1Gb schijnt ook snel te zijn ;)

Kan iemand dat confirmen in het lijstje van Floris?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:24

Floor-is

5.2

Boss schreef op 04 mei 2003 @ 11:02:
Lees anders dit topic op de Palmclub website even door. Daar worden benchmarks gegeven van een hele boel SD kaartjes. Blijkt dat SanDisk er toch niet zo goed vanaf komt...
Ik heb het dan ook over CF :)

Mijn lijstje is deels gebaseerd op een review van Ro Gailbrath en deels op een aantal ondervindingen van Phil Askey en bezoekers van dpreview, alsmede een aantal uitspraken van leveranciers van flashgeheugen. (Die laatste dan met name over andere merken dan die leverancier zelf levert.)

Bericht hierboven

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Wacht effe...

CF is sneller dan SD :?

Dit druist volgens mij tegen alle normale berichten :? Maar na 1 min googelen (zouden meer mensen eens moeten proberen) kwam ik dit tegen...

http://www.diskidee.nl/hardware/cursussen/index.htms/239

Misschien heb je daar wat aan...
Pagina: 1