Moest vanmiddag ff voor een vriend een paar asp paginaatjes schrijven om een tekstbestandje waar zijn quakewars in staan weg te schrijven.
Nu zeer simpel dus ik heb gewoon een pagina die zijn tekstweergeeft en een waar hij het bestandje in aanpast.
De laatste geeft een probleem...
Eerst ff de code:
Het is heel simpel en hij moet de html maar doen!
Nu ik krijg deze error:
Object required: '[string: "wars.txt"]'
/turn/news/edit.asp, line 31
Ik ga er dus vanuit dat mijn tekstarea niet als string wordt gezien omdat het meerdere regels zijn!
Hoe moet ik dit dan typen?
(tis geen scriptrequest want ik heb google ff gezocht en got)
Nu zeer simpel dus ik heb gewoon een pagina die zijn tekstweergeeft en een waar hij het bestandje in aanpast.
De laatste geeft een probleem...
Eerst ff de code:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
| <% dim degegevens If Request("action") = "opslaan" then Opslaan Else Weergeven End If Sub Weergeven() Dim objFSO, objTextFile Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set objTextFile = objFSO.OpenTextFile(Server.MapPath("wars.txt")) ' iere et bestand invulle! degegevens = objTextFile.ReadAll objTextFile.Close Set objTextFile = Nothing Set objFSO = Nothing EnD Sub Sub Opslaan() Set FilName = "wars.txt" 'yep iere de naam van u bestandje Set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set ConfigFile = Server.MapPath(FilName) Set TheFile = fso.OpenTextFile (ConfigFile,8,true) TheFile.write Request.Form("bestandje") TheFile.Close Response.redirect("weergeven.asp") End Sub %> Ier html voorplaatsen <form action="edit.asp?action=opslaan" method=post> <textarea name=bestandje wrap=virtual rows=20 cols=53><% =degegevens %></textarea> <input type="submit" name="opslaan" Value="Saveeuh"> </form> Mag nog html achter |
Het is heel simpel en hij moet de html maar doen!
Nu ik krijg deze error:
Object required: '[string: "wars.txt"]'
/turn/news/edit.asp, line 31
Ik ga er dus vanuit dat mijn tekstarea niet als string wordt gezien omdat het meerdere regels zijn!
Hoe moet ik dit dan typen?
(tis geen scriptrequest want ik heb google ff gezocht en got)