fax onderscheiden van bel signaal

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
situatie:
1 analoge lijn met 1 nummer. hierop wil ik faxen kunnen ontvangen.

ik wil het zo hebben:
als het een fax is pakt de computer hem op na 1 ring, als het een telefoontje is laat de computer hem gaan.

een simpele brother t84 fax of een hp psc 2210 schijnt dit te kunnen. maar ik wil dit dus met een stukje software doen en een modem.

ik heb een intel software modem en cheyenne bitware.

in cheyenne bitware kun je hem instellen op:
- alleen fax opnemen
- alleen voice opnemen
- fax en voice opnemen
- distingtive rings

als ik hem instel op alleen fax en ik bel met mijn gsm naar de anologe lijn dan pakt de computer hem toch op en laat hem ook niet meer gaan.

distinctive ring werkt helemaal niet, of ik nu een fax of een telefoon gebruik om er heen te bellen.

weet iemand hoe wel kan wat ik wil? ik wil dus domweg wat een hp 2210 ook kan.

Verwijderd

Aangezien de telefoonlijn analoog is is er van te voren niet vast te stellen of het een telefoon en fax gesprek is wat binnen komt.

Ik heb 'n borther 590 (!? zo'n all in one apparaat anyway) en 't ding heeft meerdere mogelijkheden. Je kan 'm instellen dat ie 'm nooit zelf oppakt maar dat ie wel meeluisterd op de lijn dus zodra er een fax binnen komt pak je gewoon de telefoon op en als je m hoort gaan piepen en kan je de hoorn neerleggen waarna de fax netjes binnen komt.

Of je laat 'm zelf opnemen als ie dan detect dat 't geen fax is gaat de fax zegmaar over en kan je alsnog je telefoon toestel opnemen..

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 18:36:
Aangezien de telefoonlijn analoog is is er van te voren niet vast te stellen of het een telefoon en fax gesprek is wat binnen komt.

Ik heb 'n borther 590 (!? zo'n all in one apparaat anyway) en 't ding heeft meerdere mogelijkheden. Je kan 'm instellen dat ie 'm nooit zelf oppakt maar dat ie wel meeluisterd op de lijn dus zodra er een fax binnen komt pak je gewoon de telefoon op en als je m hoort gaan piepen en kan je de hoorn neerleggen waarna de fax netjes binnen komt.

Of je laat 'm zelf opnemen als ie dan detect dat 't geen fax is gaat de fax zegmaar over en kan je alsnog je telefoon toestel opnemen..
tja, ook een prima oplossing. maar hoe stel ik zoiets in met software op de pc?