Toon posts:

[ illustrator ] Blend op Paths

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop al tijden tegen een waarschijnlijk heel simpel probleem aan in Illustrator (10). Als ik namelijk een blend wil maken via een path loopt dat keihard de soep in.

Als voorbeeld 't volgende plaatje
Afbeeldingslocatie: http://www.phusion.nl/project/Jens/Temp/blend.jpg

Nu wil ik dus dat het geselecteerde driehoekje via de buitenste cirkel een geblend wordt met dat andere driehoekje.

Ik dacht, doen we als volgt :
1. maak eerst gewoon een blend tussen de twee driehoeken
2. selecteer deze blend en de buitenste cirkel
3. via object - blend - replace spine zou dan mijn wens in vervulling gaan

Dat gebeurt dus totaal niet. De Blend volgt wel het path, maar niet zoals ik het wil. Het driehoekje zelf blijft namelijk niet met z'n onderkant vastkleven op het path, maar gaat alle kanten op.

Op te lossen, of niet?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Als je beide pinnen afzonderlijk hebt getekend, en je bent met de ene links begonnen, en met de ander rechts, zou het me niet verbazen als Illustrator ze dan middels enkele salto's ook nog echt wil laten omdraaien tijdens die overgang. Moeilijk uit te leggen, maar Illustrator wil dus dat beginpunt1 en beginpunt2 precies op dezelfde plek terecht komen...

Als je de bovenste pin neerzet, en een kopie ervan dus ernaast neer zet en met de hand even draait... zou ik toch haast het idee krijgen dat hij moet snappen dat het hetzelfde driehoekje is, en dat hij hem simpelweg alleen hoeft te kantelen langs je path.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Het zogenaamde probleem is ondertussen opgelost. Wat ik nou precies verkeerd deed is voor mij een vraag en voor meneer Adobe een weet, maar ik ben zo vriendelijk geweest om m'n procedure even schematisch weer te geven.
Afbeeldingslocatie: http://www.phusion.nl/project/Jens/Temp/blender.jpg
Ik denk dat mijn fout is geweest dat ik een hele cirkel heb gepakt als path om op te kleven, en misschien dat 't met complicated vormen allemaal een stukkie lastiger gaat. Maar ik ben tevreden, hopelijk zijn jullie dat ook ;)