Toon posts:

WD schijf van 120 gig niet te partitioneren?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een 120gb schijf met een standaard win98 bootdisk te partitioneren maar het lijkt dat ie alleen maar tot 49 gig aankan...

Suggesties? Ik wil het liefste wel "schoon" beginnen met win98... Cheers

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003)

deze al eens gelezen :?

met dit onderdeel:
http://gathering.tweakers...sage/16985207#hddlimieten

mogen we ook wat meer info over je Moederbord etc. :) misschien staat daar iets niet helemaal oke, of moet je zoals Alexandervisser al zegt een BIOS update worden uitgevoerd.
(dit zal je zoiezo even moeten doen als je het probleem hebt wat onder de link zit ;) )

[ Voor 76% gewijzigd door Maarten op 03-05-2003 18:02 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Een bios-update doet veelal wonderen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, iedereen is er om te leren ;) Misschien volgende keer iets meer nadenkwerk..

Thknx!

Verwijderd

Dit heeft niks met een BIOS-update te maken, maar met de limitatie van FDISK, die kan maar maar max 64GB zien.
Als je met FDISK tijdens het aanmaken van partities de grootte in percentages aangeeft is er niks aan de hand en moet WIndows zelf de juiste grootte aangeven.

Zoekertje trouwens.......

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 18:06:
Tja, iedereen is er om te leren ;) Misschien volgende keer iets meer nadenkwerk..

Thknx!
Ik neem aan dat het je gelukt is :? :)

Verwijderd

Topicstarter
Jep, het was de tool van WDC die het m deed... Ben m nu rustig aan stukje bij beetje partitie voor partitie aan het formatten..

Dikke prima.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, volgende keer toch even de faq bekijken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.