Hoe een ISO compressen?

Pagina: 1
Acties:

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi

is het mogelijk om een ISO file te compressen om schijfruimte te besparen? met winrar maakt de grootte namelijk geen verschil (ook niet met de hoogste compressielevel). :(

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:08

Blauw

De Schreeuw

Nee, een ISO comprest niet, het zorgt alleen voor het juiste formaat van een cd :)

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 19:43
Winrar kan wel degelijk een iso compressen alleen als het een cd is vol met al ingepakte bestanden zoals cabs zal er nooit veel afgaan, maar ik had wel is unreal tournament tot iso gelezen en dan gerarred bleef van de 650mb 50mb over ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jimmie op 03-05-2003 18:04 . Reden: typo ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

MrBlackfly schreef op 03 May 2003 @ 17:56:
is het mogelijk om een ISO file te compressen om schijfruimte te besparen? met winrar maakt de grootte namelijk geen verschil (ook niet met de hoogste compressielevel). :(
Zou het niet gewoon kunnen zijn dat de bestanden in de iso al vrij 'packed' zijn (.cabs etc) ;)? Je vraagt ook niet of je een mp3'tje nog kunt compressen.

[ Voor 4% gewijzigd door IceStorm op 03-05-2003 18:04 ]

• mjszwo
  • Niet online
ja dat snap ik :)

maar ik bedoel of er iets is waarmee je het kan rarren of zippen, want met winrar haalt het niets uit

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:56
MrBlackfly schreef op 03 May 2003 @ 18:05:

maar ik bedoel of er iets is waarmee je het kan rarren of zippen, want met winrar haalt het niets uit
Dat kan dus WEL met winrar, mits in de ISO bestanden staan welke compresbaar zijn :)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:49
MrBlackfly schreef op 03 mei 2003 @ 18:05:

Schijnbaar snap je het niet, een iso bevat vaak gecompreste bestanden dus dat valt niet te compressen. Niet met winrar, niet met winzip, niet met ...

-

• mjszwo
  • Niet online
hmm maar ik heb een iso gemaakt (met winiso, kweetniet of dat wat uitmaakt?) van OpenHart, daar staan allemaal filmpjes en foto's op die cd, die winrar normaal gesproken wel comprimeerd, maar nu niet.

[ Voor 12% gewijzigd door mjszwo op 03-05-2003 18:48 ]

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
MrBlackfly schreef op 03 May 2003 @ 18:46:
hmm maar ik heb een iso gemaakt (met winiso, kweetniet of dat wat uitmaakt?) van OpenHart, daar staan allemaal filmpjes en foto's op die cd, die winrar normaal gesproken wel comprimeerd, maar nu niet.
Filmpjes en foto's zijn quasi random noise, meer dan een paar % compressie haal je niet :)

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:55
Als het met winrar niet lukt, dan lukt het nooit niet ;). Je zou nog als laatste middel bzip2 kunnen proberen, maar dat is zo mogelijk nog trager dan winrar.
XTerm schreef op 03 mei 2003 @ 18:54:
Filmpjes en foto's zijn quasi random noise, meer dan een paar % compressie haal je niet :)
Dat ligt natuurlijk helemaal aan de plaatjes en filmpjes... stel er zitten dubbelen tussen, of grote vlakken zijn hetzelfde van kleur of patroon, dan comprimeert dat prima (maar in dit geval zijn ze waarschijnlijk wel 100% noise ;)).

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

7-zip schijnt ook wel goede compressie te hebben, merk er zelf nog niet zo veel van (behalve dat het compressen een stuk langer duurt)
http://www.7-zip.org/

Maar waarschijnlijk helpt het dus niks (ISO branden misschien een idee? ;) )
Pagina: 1