Toon posts:

Rabo Telebankieren XP Teles ISDN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
Ik ben bezig met een installatie van Rabo telebankieren op win xp
nou maakt ie alleen de installatie niet af want want op een gegeven moment gaat de installatie zoeken naar de pas op de com poort die vindt ie ook wel alleen gaat hij daarna zoeken naar een modem op de com poort..Maar die is er niet want er is ISDN dus wordt de installatie afgebroken.
Hoe kan ik dit oplossen?
Worden er onder XP geen virtuele modems meer aangemaakt bij de installatie van ISDN.. Oh ja ik kan al wel inbellen bij een ISP via een verbinding dus de installatie van de TELES kaart is oke

Idee? _/-\o_

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Telebankieren gaat tegenwoordig toch via internet?

Maar het beste kan je gewoon de rabo helpdesk bellen, die hebben mij ook ooit goed geholpen met zo'n probleem.

[ Voor 54% gewijzigd door Buzzman op 03-05-2003 18:49 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ik heb thuis Rabobank Telebankieren via internet (Met een Random Reader) Ik heb hem gratis gekregen omdat ik student ben, mischien een goede tip om eens langs je bank te gaan want dit werkt perfect wat ik nu heb.... zie ook: http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=14 of inderdaad de Robobank Helpdesk bellen :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 08:10

Alaksandus

Vae puto deus fio

Welke versie gebruik je? We hebben hier laast versie 4 thuisgestuurd gekregen, deze werkte meteen met XP en ISDN. Als je versie 3.x hebt moet je op de cd een naar een programma zoeken dat tcp??? en nogwat heet. Hiermee kun je ISDN instellen. Heeft bij mij ook gewerkt

Als een god in Nijmegen.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:31

Jaymz

Keep on moving !

Wij werken (op 't werk) ook met RTE-Win en ik meen me redelijk sterk te herinneren dat ik wat gehoord heb over een "update" of whatsoever om RTE onder XP aan de praat te krijgen, kijk daar es naar :)

Verder lijkt het me raadzaam de helpdesk es te contacten ;)

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 08:10

Alaksandus

Vae puto deus fio

Jaymz schreef op 03 May 2003 @ 19:57:
Wij werken (op 't werk) ook met RTE-Win en ik meen me redelijk sterk te herinneren dat ik wat gehoord heb over een "update" of whatsoever om RTE onder XP aan de praat te krijgen, kijk daar es naar :)

Verder lijkt het me raadzaam de helpdesk es te contacten ;)
Die Update is naar versie 4, die je als je geluk hebt al meteen toegestuurd zou krijgen zoals wij. Versie 3 werkt hier ook onder XP maar soms hadden we problemen met Verzenden en ontvangen van betalingsinfo enz.

Dus Versie 4 halen en installeren :)

Als een god in Nijmegen.

Verwijderd

Heb zelf ook RTE draaien onder XP........
Zowel versie 3 als 4 werken perfect!
Ben ook pilot-tester voor versie 4 geweest en heb eigenlijk ook geen noemenswaardige problemen mee gehad.
Heb in het verleden wel wat problemen gehad met communicatie over ISDN (met een extern modem (ZyXEL 2864i), dus geen virtuele adapters....)
Maar dat had meer met de ondersteuning te maken van ISDN-modems.
Dat probleem was al ergens in versie 3.2 ofzo opgelost.
Verder zou ik je toch adviseren om eens met de helpdesk kontakt op te nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik geloof dat ik eerst maar eens langs de rabo ga en een nieuwe versie ga halen ik heb nu 3.01

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

Haal dan gelijk internetbankieren. Heb je straks ook geen gezeik als je overstapt naar een andere soort verbinding, een nieuwe computer krijgt, of eens een keer op een andere computer betalingen wilt regelen.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwe versie ophegaald en geinstalleerd..uiteraard werkte dit niet in een keer. de helpdesk kon me niet verder helpen dan "koop een andere isdn kaart"..

Het nummer waarmee gebeld gaat worden is nl. een nummer met een streepje 030- enz. Dit streepje wort niet herkend door de teles driver. :( en blijft de installatie hierop hangen. nu is het de kunst om dit te omzeilen doot tijdens de installatie de verbinding te starten zonder - natuurlijk. Later wanneer het programma gestart is moet je dit nummer ook wijzigen.
Mocht je hetzelfde probleem hebben...mail..

Deze kan op slot

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hier wordt al een paar keer gesuggereerd om te gaan telebankieren via internet en ik heb nog niet kunnen lezen waarom je dat geen optie vindt?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
We hebben het over Rabobank telebankieren extra, dat is zakelijk. Daar heb je dit pakket voor nodig. En alle gegevens staan ook in dit pakket.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:21
Je kunt in telebankieren vanalles bijhouden wat bij bedrijven heel erg noodzakelijk is zoals Gunner ook al zegt. Ook het werken met een lokaal softwarepakket is vaak fijner dan via internetpagina's, zeker als je er veel mee moet werken.

vraagje: hebben we het hier over een lokale of een netwerkinstallatie?

[ Voor 15% gewijzigd door djluc op 05-05-2003 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lokaal

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 13:55:
Ik heb de nieuwe versie ophegaald en geinstalleerd..uiteraard werkte dit niet in een keer. de helpdesk kon me niet verder helpen dan "koop een andere isdn kaart"..

Het nummer waarmee gebeld gaat worden is nl. een nummer met een streepje 030- enz. Dit streepje wort niet herkend door de teles driver. :(
Dat streepje tussen kerngetal en abonneenummer is niet nodig.
Gewoon 030123456789 is voldoende :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Bij de installatie doet ie dat automatisch(dat streepje)...en dat kun je niet wijzigen ...dus moet je het omzeilen

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 15:06:
We hebben het over Rabobank telebankieren extra, dat is zakelijk. Daar heb je dit pakket voor nodig. En alle gegevens staan ook in dit pakket.
Dat had je niet gemeld. ;)

You can't have everything. Where would you put it?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 16:41:
Bij de installatie doet ie dat automatisch(dat streepje)...en dat kun je niet wijzigen ...dus moet je het omzeilen
Al in je control panel bij regional settings gekeken :? Anders alleen telefoonnummer invullen in kerngetallen (030123456789) en niks bij abonnee nummer

* aReaRe weet vaag van dit probleem in verleden af, en heeft het bot :P op deze manier opgelost 8)7

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1