Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Plexiglas kast zelf maken

Pagina: 1
Acties:
  • 651 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gaan proberen om zelf een plexiglas kast te maken >:) aangezien ze in Nederland nog al duur zijn (€200,- voor een midi-tower!) en om ze vanuit de USA te laten kopen kost me weer een berg aan invoerrechten enzo... :/ Ik wil nu proberen om deze kast te maken --> nieuws: Clear PC komt met doorzichtige PC-kast of anders deze ==> nieuws: C3 CT-1310 plexiglazen kast review . Op school hebben we wel zo'n apparaat om het plexiglas te buigen maar het zou wel handig zijn als ik de maten van zo'n kast wist en liefst nog een bouwtekening. Weet iemand waar ik zoiets kan vinden of heeft iemand het toevallig liggen??
alvast bedankt, _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 17:46:
... het zou wel handig zijn als ik de maten van zo'n kast wist en liefst nog een bouwtekening. Weet iemand waar ik zoiets kan vinden of heeft iemand het toevallig liggen??
alvast bedankt, _/-\o_ _/-\o_
Misschien gewoon je huidige kast opmeten en die dan nabouwen in plexi.. :?

't is maar een id... :)

Verwijderd

Ben van plan ook zelf een kast te make ...
Dinsdag hebk m'n plexi en dan ga'k beginne

kga iets probere te make dat hier op lijkt :
http://www.virtual-hideou...ct_black_qube/index.shtml

maar dan missn zonder het zwart te spuite .. of toch wel ?

Verwijderd

Topicstarter
Dat ziet er ook wel strak uit maar ik zou 1 wandje niet zwart spuiten daar de fan uit laten, dan kun je mooi naar binne kijken maar dan moet je wel zorgen dat de binnekant er ook zwart uitziet

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Meet de bevestigingspunten van je eigen kast op, van het moederbord, voeding, dat soort dingen en wees creatief! Maak er desnoods eerst 1 van karton, om makkelijk de mater op te zetten en als "referentie" er bij te houden.
Als je het eerst ff visualiseert zie je vanzelf wel de dingen waar je ff rekening mee moet houden.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Ja ik zou ook gewoon zelf een tekening maken. met autocad ofzo gaat dat heel goed. dan kan je zelf je case ontwerpen zoals jij ze in gedachten hebt.
zoals Oeloe al zij zou ik gewoon de afmetingen van je huidige case nemen. als de afmetingen je bevallen toch >:)

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11 00:36

Mx-KAEY

Mx-KÆY

een echte tweaker doetet dus lekker zelf en vraagt niet aan iemand anders een bouwtekening:D

het is geen lego! :P

suc6 benieuwd naar eindresul.

-- Mx-Generætion --

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Haha, lego was altijd enorm kijken of je wel alle blokjes op de juiste plek had geklikt enzo, turen in dat boekje zeg :z :P

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 17:55:

offtopic:
is het nou zo moeilijk om woorden te laten eindigen op een n? :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

haha

• manon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 20:29

manon

het leven gaat niet over rozen

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 17:55:

Da's niet gespoten, het is gewoon zwart plexiglas. Ziet er veel mooier uit dan wanneer je het gaat spuiten.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Hoe zit dat nou met een case die niet van metaal gemaakt is?

Ze hebben het altijd over de verbinding met de voeding enzo, moet je iets van een draadje oid van de afstandsbusjes naar de voeding hebben of hoeft dat niet perse? Af en toe hoor je wel eens dat iemand het erover heeft. :?

Verwijderd

Topicstarter
Bij de buurman kan ik nu 1 m2 plexiglas van 4 mm dik voor schrik niet 30 euro! krijgen :) Ik zit nu alleen nog te twijfelen over de dikte.. zou 4 mm volstaan of moet ik voor dikker kijken?

Verwijderd

Topicstarter
<offtopic>
haha echt gaaf, net ff m'n broertje en ze vriendjes natgespoten met de tuinslang :) >:) :D :Y)
</offtopic>

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 13:34:
Bij de buurman kan ik nu 1 m2 plexiglas van 4 mm dik voor schrik niet 30 euro! krijgen :) Ik zit nu alleen nog te twijfelen over de dikte.. zou 4 mm volstaan of moet ik voor dikker kijken?
mm, mijn plexicase is 4mm, ik zou em minstens 6 maken...

mijn plexiglas 1,4 m2 kostte gezaagd enzo 70 euro....

Electronics development

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

poepoe dat spul is tering duur.
maar een IA houden met dat spul gaat lastig.
dan moet het opgehaald worden.
tenzij iemand het idee krijgt om een IA te houden voor plexiglas kasten.
<offtopic> waarom maaken ze niet een appart forum voor IA`s???</offtopic>

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:45
ooit van laupro gehoord lol

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 21:18

yeroen1979

noh, ik ock!

Probeer het zelf maar, zo'n kastje fixen, dan merk je snel genoeg dat 140-200 euro nie veel is voor zo'n kastje!!! Ik kan het weten, wat een elende dat plexiglas!

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-11 10:58

Gerco-M

mijn tornado res.

Plexi is inderdaad wat lastig te bewerken, daarom maak ik mijn hele kast van polycarbonaat. Bekend onder de merknamen Lexan, Makrolife of anders. Polycarbonaat is vooral veel flexibeler dan plexi, veel taaier. Je kan het veeeeel makkelijker zagen, boren of zelfs priemen bij boren. Het smelt niet zo snel en barsten heb ik ook geen last van. Lekker met volgas polycarbonaat decoupeerzagen of boren is echt een genot !

Ja polycarbonaat kost wat meer dan plexi maar voor mij is dat het zeker waard.

Zie HIER wat ik er van bouw.
De buitenkast dan, de binnenkast is een standaard case van clearcomputercase.com. Om die ook helemaal zelf te gaan maken had ik effe geen zin in, nogal lastig kwa bays, mobo mount en meer.

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 15:29
Valt best mee met het maken van een plexicase er gaat natuurlijk wel wat tijd in zitten maar het is wel leuk om te doen.

Ik heb nu 2 plexikasten gemaakt en ga weer een nieuwe maken.

voor foto's zie

www.robbynaish.nl/computer/

te koop zie vraag&aanbod 1 van de kasten (als je het zelf echt niet ziet zitten)

;)

Verwijderd

Demoniac schreef op 03 May 2003 @ 22:07:
[...]
Da's niet gespoten, het is gewoon zwart plexiglas. Ziet er veel mooier uit dan wanneer je het gaat spuiten.
neem die guide eens door ;) ...

@ robbynaish ... mooi gedaan ... hoe hoog is de kast ongeveer ?

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 15:29
Ik heb hem zo compact mogelijk gehouden 37x34x19.

19 cm hoog dus
Pagina: 1