Het is mijn bedoeling om een laptop aan te sluiten op de tv zodat ik films die ik op de computer heb staan kan kijken op de tv. nu heb ik een kabel tussen mijn s-video out van de laptop en de video-in van de video-recorder, maar kan geen beeld krijgen. videokaart in de laptop is een s3 graphics ProSavage DDR. De kabels zitten trouwens in de 'video-2' van de videorecorder, en die zit dan weer vast aan de dvd-speler, maar dit zal het probleem toch niet zijn lijkt me.
Eventjes in je video-driver de TV-out aanschakelen?
Siditamentis astuentis pactum.
Kijk ind e handleiding van je videorecorder op welk channel je in moet schakelen... kan je niet gewoon de kabel in de TV stoppen? (mits svhs)
ik zal even wat aanvulling geven in de hoop op een goed zinnig antwoord.
laptop: Siemens Fijutsie Notebook (1200 Mhz ofzo)
video: 3 graphics ProSavage (met s-video out)
nu heb ik een kabeltje dat bij mijn radeon 7200 zat gebruikt om van s-video naar chinch te gaan. deze heb ik op de dvd speler aangeloten onder "video in 2"
zelfde met geluid! als ik de dvd op video 2 zet (en tv uiteraard io juiste kanaal) dan komt enkel het geluid van de laptop door!
ik zoeken in de laptop (win XP) en bij eigenschappen kom ik idd vanalles tegen van S3 en over in en uitgangen.
hier staat een aangevinkte LCD monitor en een "nog aan te vinken" tv-ou TV en een CRT Monitor.
Ik wil dus de tv hier aanvinken maar dat kan niet... grijs...
hoe kan ik het beeld alsnog op de krijgen (de kabels kloppen volgens mijn onlogische logica) ik krijg de tv-out alleen niet "aan"
laptop: Siemens Fijutsie Notebook (1200 Mhz ofzo)
video: 3 graphics ProSavage (met s-video out)
nu heb ik een kabeltje dat bij mijn radeon 7200 zat gebruikt om van s-video naar chinch te gaan. deze heb ik op de dvd speler aangeloten onder "video in 2"
zelfde met geluid! als ik de dvd op video 2 zet (en tv uiteraard io juiste kanaal) dan komt enkel het geluid van de laptop door!
ik zoeken in de laptop (win XP) en bij eigenschappen kom ik idd vanalles tegen van S3 en over in en uitgangen.
hier staat een aangevinkte LCD monitor en een "nog aan te vinken" tv-ou TV en een CRT Monitor.
Ik wil dus de tv hier aanvinken maar dat kan niet... grijs...
hoe kan ik het beeld alsnog op de krijgen (de kabels kloppen volgens mijn onlogische logica) ik krijg de tv-out alleen niet "aan"
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Een DVD speler met een video in? (Of is het een DVD-Recorder?)
Ik ken wel VCR's met Scart in, dus dan kun je middels je line-out van je soundcard en de S-VHS out van je videokaart naar Scartconvertortje je PC aansluiten op de Video. Als je dan op je Video het line-in nummer kiest waarop je de boel hebt aangesloten en je TV op de Video zet, dan moet dit gewoon werken.
Zo'n convertor is zo'n Scart blokje, waar je dan je RCA (tulpjes) en je S-Vhs of je Composite (Geel RCA'tje) op aan kunt sluiten.
Het feit dat je de TV-out niet "aan" mag zetten (grayed-out) komt omdat de videokaart geen connectie ziet op je video-out. Ergens zit er dus aansluittechnisch iets niet goed.
Ik ken wel VCR's met Scart in, dus dan kun je middels je line-out van je soundcard en de S-VHS out van je videokaart naar Scartconvertortje je PC aansluiten op de Video. Als je dan op je Video het line-in nummer kiest waarop je de boel hebt aangesloten en je TV op de Video zet, dan moet dit gewoon werken.
Zo'n convertor is zo'n Scart blokje, waar je dan je RCA (tulpjes) en je S-Vhs of je Composite (Geel RCA'tje) op aan kunt sluiten.
Het feit dat je de TV-out niet "aan" mag zetten (grayed-out) komt omdat de videokaart geen connectie ziet op je video-out. Ergens zit er dus aansluittechnisch iets niet goed.
[ Voor 30% gewijzigd door GaMeOvEr op 04-05-2003 17:27 ]
Aannames zijn fataal.
Thanks, daar heb je helemaal gelijk in. En onze sony dvd speler heeft idd een video1 in en video2 in..
deze bestaan uit 3 chinch stekkers, rood, zwart en geel (geel = video)
Maar zoals ik al aan probeerde te geven zit het probleem volgens mij niet in bekabeling of instellingen in de DVD speler maar in het "aan" zetten van de tv-out in winxp!
ik heb ook een move aangevraagd:
deze bestaan uit 3 chinch stekkers, rood, zwart en geel (geel = video)
Maar zoals ik al aan probeerde te geven zit het probleem volgens mij niet in bekabeling of instellingen in de DVD speler maar in het "aan" zetten van de tv-out in winxp!
ik heb ook een move aangevraagd:
TV als monitor laptop??
dit topic hoort volgensmij in:
Videoplanken & Beeldkanonnen
mijn broertje opende dit topic, ik probeer door de benodigde info toe te voegen alsnog een zinnig antwoord te krijgen. maar ik ben onderhand zover dat het aan windows XP instellingen ligt en niet aan dvd speler, tv etc.
ik heb de FAQ gelezen, deze helpt mij echter niet verder.
[ Voor 42% gewijzigd door xychix op 05-05-2003 07:55 ]
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Zorg ervoor dat je 'multi-monitor' inschakel... meestal is de tv-out de 'secundary' monitor.
Probeer anders te zoeken op tvtool op google of in de meuktracker. Dat programma stelt de tv-out wat makkelijker/sneller in.
En.. heel af en toe zit er op een laptop een toetscombinatie om de tv-out in te schakelen.
Probeer anders te zoeken op tvtool op google of in de meuktracker. Dat programma stelt de tv-out wat makkelijker/sneller in.
En.. heel af en toe zit er op een laptop een toetscombinatie om de tv-out in te schakelen.
Verwijderd
Met mijn Dell Inspiron 4000 had ik een soortgelijk probleem. Bij mij hielp het om de echte videokaartdrivers te installeren, en dus niet de standaard windows-xp ondersteuning voor mijn kaart.
Pagina: 1