[win2kServer]ricoh 1018 printer delen

Pagina: 1
Acties:

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:21
We hebben hier een Ricoh 1018 printer/copier staan. Zoals enkele misschien wel weten heb ik net een doemin gemaakt, nu wil ik dus die printer in het domein hebben. Het is een echte netwerkprinter, dus met netwerkkaart er in.

Eerst heb ik geprobeerd om gewoon te printen. Dit heb ik gedaan door een nieuwe netwerkprinter aan te maken. Als lokatie heb ik http://10.0.0.199:631/Print opgegevens en daarmee werkt het. Met de juiste drivers geinstalleerd uiteraard.

Ik kan zo'n printer natuurlijk niet delen, omdat het niet mijn printer is. Hoe kan ik deze dan toch eenvoudig over het domein verspreiden? Als het een share was had ik deze gewoon met net use kunnnen linken maar dat gaat nu dus niet.

edit: Het maakt me dus niet uit hoe het gebeurt, het liefste gewoon vanuit MMC. Kan ik niet gewoon een MSI package van de driver maken oid, en deze automatisch laten installeren?

[ Voor 12% gewijzigd door djluc op 03-05-2003 18:04 . Reden: uitbreiding ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:21
Het probleem is nu opgelost door eerst de printer lokaal te installeren en dus niet in de wizzard maar daarna handmatig een nieuwe ip-poort te maken.