[colo] Racks/ruimtes

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:39

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Ik ben momenteel aan het kijken naar colocation van grote aantallen webservers, momenteel zit ik bij trueserver, maar wat is nu het voordeel om bij hen een rack te huren ipv bij Telecity, waar zij op hun beurt weer de ruimte huren ?
Ze hebben natuurlijk wel wat meer service e.d. maar als je bij Telecity een rack huurt kan je daar tegen een kleine betaling ook technici bij krijgen.

Qua bandwith vindt ik trueserver ook niet echt geweldig, want als ik 20 servers in een rack zet, verwacht ik daar rond de 2500 tot 5000 gig/maand mee te halen. Nou begrijp ik wel dat daarvoor betaald moet worden maar bij trueserver lijkt het er een beetje op alsof ze echt veel minder dataverkeer verwachten per rack dan ik.

Zijn er nog andere colo's waar ik moet gaan kijken dan Telecity? (die is iig wel lekker snel :) ) Ze vermelden helaas geen prijzen op hun website maar heb ze al om een offerte gevraagd en ik neem aan dat het dan goedkoper is dan bij trueserver.

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05 13:01
Uh.. volgens mij haal je nu even een paar dingen door elkaar

Telecity is geen coloboer zelf, telecity levert hiervoor de ruimte's enz.

Als je bij Telecity een room zou huren, heb je nog niets. Daar heb je weer de benodigde routers en peerings voor nodig.

Trueserver daarintegen huurt ruimte bij Telecity, en heeft routers enz liggen, zodat ze jouw weer een rack kunnen verhuren, incl verbinding...

Telecity raad ik zelf wel aan, de omgeving is daar echt perfect. Alles redundant uitgevoerd, en goed serverklimaat. Mijn colo-ed bak heeft na ruim een jaar draaien nog geen enkel stofje in de luchtfilters ;)

Trueserver is natuurlijk slechts een van de bedrijven, maar wel een van de groteren. Veel kleinere jongens hangen gewoon bij Trueserver.

Naast trueserver heb je natuurlijk ook bv WideXS en Vuurwerk.

Wat lokatie betreft: bovengenoemde 2 hebben geloof ik eigen datacenters..

Edit:
Wat je keuze betreft:
- Kies een toko met goede peerings. De juiste peeringpartners en routes is een snelheidswinst. Vanaf t.net haal ik altijd goeie snelheden, dus via trueserver.
- Waar ga je je bak neerzetten? -> Bij storingen moet je er dus wel heen als ie echt down is ;)
- Verkeer.. 50 Tb / maand is best wel veel.. dus duur....

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 03-05-2003 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Ik weet dat Telecity een datacenter is maar op hun site (http://www.telecity.nl/rack.htm ) bieden ze wel racks aan, ik neem toch niet aan dat ze bedoelen dat je die in je eigen hok moet plaatsen of wel ?

Als ik trouwens rond de 5 a 6 racks neerzet is het dan niet goekoper om een eigen ruimte bij telecity te nemen dan ze apart te huren bij trueserver , of zijn die extra kosten echt veel meer dan het verschil tussen die 2 ? Moet dan natuurlijk wel eigen ip adressen en switches e.d gaan regelen ipv trueserver

[ Voor 19% gewijzigd door Robert op 03-05-2003 17:40 ]

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19
Robert schreef op 03 May 2003 @ 17:38:
Ik weet dat Telecity een datacenter is maar op hun site (http://www.telecity.nl/rack.htm ) bieden ze wel racks aan, ik neem toch niet aan dat ze bedoelen dat je die in je eigen hok moet plaatsen of wel ?

Als ik trouwens rond de 5 a 6 racks neerzet is het dan niet goekoper om een eigen ruimte bij telecity te nemen dan ze apart te huren bij trueserver , of zijn die extra kosten echt veel meer dan het verschil tussen die 2 ? Moet dan natuurlijk wel eigen ip adressen en switches e.d gaan regelen ipv trueserver
Ja, dan ben je goedkoper uit alleen heb je geen verbinding met de rest van het internet. Dus moet je zelf je netwerk opzetten en je eigen connecties met level3, sprint en andere familieleden regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 16:44

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Zoals jadjong hierboven ook al zegt hangt het af van wat je wilt, als je het geen probleem vind om zelf al je peers en alles te regelen kun je natuurlijk gewoon zelf een ruitme hosten, en dus buiten de levering van de stroom ;P alles zelf regelen. Financieel kan dit uitermate aantrekkelijk zijn, zeker als je alles goed aanbpakt en een "grootverbruiker" bent. Enkel neemt het wel een stuk meer van je tijd in qua zaken die je zelf moet gaan regelen en dingen die je zelf bij moet houden/onderhouden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Ik denk dat ik voorlopig nog even geen ruimte zelf ga huren, als ik het wat rustiger krijg kan ik altijd nog even mijn racks op een karretje zetten en in een andere ruimte plaatsen :P

Echter, weet iemand hoe het nu zit met die racks die Telecity verhuurt ? Is dat dan toch enkel voor grote colobedrijven zoals trueserver die al hun eigen ruimte hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-04 19:38
Je kan natuurlijk een suite of meerdere racks bij Telecity huren en vervolgens bandwidth bij een uplink provider (Level3, Carier1, etc etc). De vraag is of dat goedkoper is, maar het is het proberen waard.

Wat je nu bij Trueserver koopt is een package deal. Je hebt ruimte en een goed verzorgd netwerk. Stel dat je zelf de ruimte huurt en transit afneemt bij een partij als Level3 dan ben je qua netwerk afhankelijk van Level3. Trueserver heeft daarom meerdere netwerkverbindingen via vele partij-en. Dat kost wat, maar anderzijds kan hun schaalvoordeel wel eens goedkoper zijn dan de kosten (en tijd) die je kwijt bent als je alles zelf regelt.

Ik zou zeggen, informeer bij uplink/transit providers of ze je connectie kunnen leveren in Telecity (of een ander locatie) en vraag wat het kost. Is het prijsverschil groot met Trueserver kun je altijd nog beslissen of je voor dat prijsverschil alles zelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zich vallen de kosten nogal mee, ik ben zelf ook beetje aan het kijken geweest. Enige probleem is dat je een ASN nodig hebt (kan je evt weer via je transit provider regelen) Een combi van een NL-IX connectie (€100,- PM) met de stroom+vierkante meters van Telecity (iets van €300 PM) is nog goedkoper dan huren bij Trueserver. Maar die transit providers zijn erg prijzig dat is de hele grap. wat je kan proberen is zelf een ASN te verkrijgen en dan een andere coloboer als "transit" gebruiken. BGP router in de vorm van een flinke AMD met Zebra is goed te doen voor 1 - 3 racks. Daarboven moet je toch echt een hardware BGP oplossing hebben (lees: kost je een €2500.-)

Bij Telia kun je overigens een ASN laten registreren icm een transit pakket, ik weet alleen de kosten van de transit van hun niet per MBIT. Bij MFN ben je $50,- kwijt per mbit bij een 100mbit lijn en $100,- tot 10mbit. Over die lijnen mag je dan als het goed is blazen wat je wilt :)

peerings: openpeering.nl

[ Voor 3% gewijzigd door neographikal op 05-05-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 22:35

jep

neographikal schreef op 05 mei 2003 @ 21:25:
Daarboven moet je toch echt een hardware BGP oplossing hebben (lees: kost je een €2500.-)
Ik vrees dat je daarvoor alleen de doos en de handleiding hebt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
jep schreef op 06 May 2003 @ 01:04:
[...]

Ik vrees dat je daarvoor alleen de doos en de handleiding hebt ;).
moah beetje rondneuzen op ebay duitsland / US kan best wat redelijks opleveren :) Voor die paar racks hoef je geen superding te hebben ala Juniper ofzo. Goedkopere cisco kan ook wel volstaan dan :)

www.nl-ix.net staan er ook een paar op. Maar een zebra bakkie kan ook prima werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81836

Ja maar niet als je boven de 20 mbit zit, en een goede router waarbij je lekker kan slapen en dat ding ze werk blijft doen kost wel wat meer dan 2500 $ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30890

www.bit.nl geen goed alternatief? Prijzen zijn net ietsje duurder dan Trueserver, maar loopt daar wel clue rond (netzoals bij trueserver dus).

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 30890 op 07-05-2003 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Anoniem: 30890 schreef op 07 May 2003 @ 21:52:
www.bit.nl geen goed alternatief? Prijzen zijn net ietsje duurder dan Trueserver, maar loopt daar wel clue rond (netzoals bij trueserver dus).
*verslikt in thee*. Bij BIT loopt zeer zeker wél véél clue rond ja. >:). Maarja, daar betaal je inderdaad voor. Doet BIT al wel aan grootschalige colocation in TC2? (Ik meen dat ze er een kabinet in een shared colo hadden). Anders moet je dus naar Ede, hetgeen een probleem kan zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jep schreef op 07 May 2003 @ 22:00:
[...]

*verslikt in thee*. Bij BIT loopt zeer zeker wél véél clue rond ja. >:). Maarja, daar betaal je inderdaad voor. Doet BIT al wel aan grootschalige colocation in TC2? (Ik meen dat ze er een kabinet in een shared colo hadden). Anders moet je dus naar Ede, hetgeen een probleem kan zijn. :)
Ede zit hun eigen datacenter, doet iig absoluut niet onder aan trueserver/tc2, daarbij ken ik wat mensen daar persoonlijk waardoor ik ook zeker weet dat je daar prima service kan verwachten..... je moet er wel voor naar Ede ja... :)

Volgende rack neem ik zelf waarsch ook bij bit.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 30890 op 07-05-2003 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd het beste van het beste krijg je bij BIT en Trueserver
Maar dat wil niet zeggen dat de rest slecht is vind ik :)

Netwerken doen er niet onder aan en qua service is het verschil ook niet inmens groot, athans bij ons dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Anoniem: 81836 schreef op 07 May 2003 @ 23:00:

Netwerken doen er niet onder aan en qua service is het verschil ook niet inmens groot, athans bij ons dan.
Trueserver is goedkoop, maar dat wil niet zeggen dat het zo goed is. Er zijn véél betere tenten die echt professioneel bezig zijn, maarja... $$$ :) Prijs kwaliteit verhouding naar uw wens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

jep schreef op 07 May 2003 @ 22:00:
[...]

Waarom een probleem? Tis anders maar 5 mins fietsen naar hun datacenter vanaf hier ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81836 schreef op 07 May 2003 @ 23:00:

Verschil merk je wellicht niet tijdens de normale gang van zaken, je merkt pas het verschil in kwaliteit zodra er een router dood gaat, stroomstoring is, of er een dos attack loopt.

Om maar de dos als voorbeeld te nemen, als er een dos op tweakers.net is, is dit op geen enkele andere server binnen trueserver serieus merkbaar. Dit soort dingen wil je echt niet meemaken in de el cheapo hostruimtes waar je voor 100 euro een mbit hebt en voor 200 euro een rack.

Prijs zit gewoon ergens in, en dat merk je wanneer er iets fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Anoniem: 30890 schreef op 08 May 2003 @ 00:43:
Om maar de dos als voorbeeld te nemen, als er een dos op tweakers.net is, is dit op geen enkele andere server binnen trueserver serieus merkbaar. Dit soort dingen wil je echt niet meemaken in de el cheapo hostruimtes waar je voor 100 euro een mbit hebt en voor 200 euro een rack.
Maar ze hebben dan weer niet de apparatuur om een DOS te blocken, je site gaat echt wel plat zoals bij t.net de laatste tijd een paar keer.

Bij een duurder hosting providers hebben ze mischien wel deze shit, hoe meer je betaald hoe meer je terug kan verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Anoniem: 30890 schreef op 08 May 2003 @ 00:43:
[...]

Prijs zit gewoon ergens in, en dat merk je wanneer er iets fout gaat.
Dat is wel eens anders geweest. Ik heb mijn machine een tijd geleden uit die colo weten te bevrijden en toen was het _echt_ slecht.

Trouwens, kun je je die windows-worm-attack nog herinneren? ;)

True is best okay nu hoor, maar ik zou het niet overdrijven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bierkameel schreef op 08 May 2003 @ 00:58:
[...]

Maar ze hebben dan weer niet de apparatuur om een DOS te blocken, je site gaat echt wel plat zoals bij t.net de laatste tijd een paar keer.

Bij een duurder hosting providers hebben ze mischien wel deze shit, hoe meer je betaald hoe meer je terug kan verwachten :)
Tweakers gaat plat ja (das logisch), maar overige klanten merken er niks van. Als je maar genoeg lijncapaciteit hebt en je routers het nog een beetje aankunnen, dan is zo'n dos niet echt een probleem voor andere klanten.

Dergelijke apparatuur werkt overgens pas als de grotere isp's dit soort dingen massaal in gebruik zouden nemen.
jep schreef op 08 May 2003 @ 01:02:
[...]

Dat is wel eens anders geweest. Ik heb mijn machine een tijd geleden uit die colo weten te bevrijden en toen was het _echt_ slecht.

Trouwens, kun je je die windows-worm-attack nog herinneren? ;)

True is best okay nu hoor, maar ik zou het niet overdrijven ;).
Ik wil absoluut niet beweren dat Trueserver onschendbaar is, want ik herinner me ook nog wel andere voorvallen. Maar er zijn heel wat bedrijven die gewoon bij het minst of geringste al problemen hebben, True heeft redelijk wat voorzorgs maatregelen om veel problemen te voorkomen.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 30890 op 08-05-2003 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Bierkameel schreef op 08 May 2003 @ 00:58:
[...]

Dat werkt ook niet of half. Je hebt van die woeste software die je DDoS attacks detect en blocked, maar dan is je machine nog wel offline. Je lijnen zitten vol, sim-pel. :). Pas als je je eigen hosting provider, transit provider, ams-ix en de rest hebt kun je zeggen dat je redelijk DDoS safe bent, maar dan nog moet je het zover mogelijk naar de source zien te stoppen.. en dat lukt niet altijd goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
jep schreef op 07 mei 2003 @ 23:09:
[...]

Trueserver is goedkoop, maar dat wil niet zeggen dat het zo goed is. Er zijn véél betere tenten die echt professioneel bezig zijn, maarja... $$$ :) Prijs kwaliteit verhouding naar uw wens!
goedkoop, ahum :)

Verschil zit hem inderdaad ergens in, maar de mbit prijzen van Trueserver zijn op zn zachtst gezegd erg pittig. Ik ben best meer bereid te betalen voor de hosting, maar de trafficprijzen moeten gewoon laag zijn (aangezien ik vrij veel verkeer erdoorheen jaag... en ja ik zit niet bij de meest geweldige colo ;) maar het gaat goed tot nu toe :) )

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 08-05-2003 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Ik hoorde van mbit prijzen van 200 euro bij trueserver, dat is goedkoop ja. Ik koop nu zelf maandelijks mbits a 475 euro ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 13:12

we_are_borg

You will Comply

Dit is wat ik gevonden heb in mijn papieren. Dit is een hele kast (hebben ook nog een halve) die dan beschikbaar is voor jouw doeleinde. Hierbij zit 20Gb data inbegrepen.

Cabinetruimte : Hele kast

19” rack 60 x 80cm, 48U in ruimte met volgende faciliteiten;
- Gasblusinstallatie
- Ups en Noodstroom dieselgenerator
- Redundant airco
- 24 / 7 bemande en CCTV bewaking
- inclusief stroomverbruik ( 2000 Watt )
- inclusief 8 Publieke IP adressen

- prijs € 599,-- per maand,
- eenmalig € 500,-- voor setup en eenmalig € 950,-- voor het rack

Ik zal nog wel het e.a. vergeten maar dit is wat in de papieren staat. Ze hebben ook nog privesuites maar dat is weer anders.

[ Voor 31% gewijzigd door we_are_borg op 08-05-2003 13:48 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Da's best wel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Dat leg er aan waar je naar op zoek ben. Ik weet dat ik bij deze stroom erbij krijgt terwijl er ook bedrijven zijn waar je het stroom appart bij moet kopen. Hoe ik deze begrijp zit alles erbij dus ook naar de switch toe die hoef je dus niet extra erbij te nemen.

Volgens mij als je goed gaat rond shoppen dan kan je idd een heel stuk lager uitkomen, alleen je moet er wel opletten dat je alles rekend wat je nodig heb. Ik heb zelfs al bedrijven gezien die facilitaire diensten appart in rekening brengen. Maar met dit soort aanschaf moet je denk ik niet binnen 14 dagen beslissen.

Misschien is het ook intressant om eens te kijken in Duitsland of Belgie mits je vlak bij de grens woont van die landen of je nu 2 uur binnen Nederland moet reizen of in het buitenland maakt niet zoveel uit. Het enigste is misschien de snelheid van het internetverkeer.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Oh, met switch erbij is het redelijk ja. Normaliter koop je die namelijk zelf..:)

Je hoeft niet perse in het buitenland te kijken, in Nederland kun je ook prima terecht in bijvoorbeeld het Netholding netwerk. Je krijgt dan een heel kaal product, bandwidth + ruimte, voor service en bijbehorende producten (switches, apc blablabla) kun je naar een bedrijf dat ervoor verkoopt. Als je wil weten waar dat kan moet je 't me maar msn'n, daar hoef ik niet niet op in te gaan en dat doet ook niet ter zake. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

jep schreef op 08 mei 2003 @ 14:15:
Oh, met switch erbij is het redelijk ja. Normaliter koop je die namelijk zelf..:)

Je hoeft niet perse in het buitenland te kijken, in Nederland kun je ook prima terecht in bijvoorbeeld het Netholding netwerk. Je krijgt dan een heel kaal product, bandwidth + ruimte, voor service en bijbehorende producten (switches, apc blablabla) kun je naar een bedrijf dat ervoor verkoopt. Als je wil weten waar dat kan moet je 't me maar msn'n, daar hoef ik niet niet op in te gaan en dat doet ook niet ter zake. :)
Zoals ik al zij er is meer maar je moet even goed rond kijken. Je heb hier ook nog genoeg ruimte om achter je cabinet te komen enzvoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
we_are_borg schreef op 08 May 2003 @ 14:44:
[...]

Zoals ik al zij er is meer maar je moet even goed rond kijken. Je heb hier ook nog genoeg ruimte om achter je cabinet te komen enzvoort.
in 1 woord ja, ik heb een machine bij netholding gehad op globalswitch. Enige kleine nadeel is dat iedereen zo de cage binnen kan lopen (maar dat haalt niemand in zn kop ivm de beveiliging van GS) en de colo is niet extreem netjes te noemen. Er zit daar trouwens 1 bak die elke 2 seconde redelijk hard piept, wegens een kapotte HD. Dat is echt _zwaar_ irritant als je daar een paar uur werk hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

neographikal schreef op 09 mei 2003 @ 11:00:
[...]

in 1 woord ja, ik heb een machine bij netholding gehad op globalswitch. Enige kleine nadeel is dat iedereen zo de cage binnen kan lopen (maar dat haalt niemand in zn kop ivm de beveiliging van GS) en de colo is niet extreem netjes te noemen. Er zit daar trouwens 1 bak die elke 2 seconde redelijk hard piept, wegens een kapotte HD. Dat is echt _zwaar_ irritant als je daar een paar uur werk hebt :)
:D :D :D Da's in wel meer colo's hoor :).

Dat het niet netjes is hoorde ik ook, da's bij 2Fast, Trueserver etcetera wel weer het geval, maar je kunt niet overal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
2fast ben ik nog nooit ingeweest, bij trueserver heb ik ff naar binnen gekeken, maar me keycard werkte niet op die deur :'( dus bleef bij door de ramen staren

io heeft de colo het afgelopen halfjaar zeer netjes opgeruimd moet ik zeggen, alle zooi is zon beetje weg en netwerk is erg snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56990

neographikal schreef op 06 mei 2003 @ 13:18:Voor die paar racks hoef je geen superding te hebben ala Juniper ofzo. Goedkopere cisco kan ook wel volstaan dan :)
Hoe groot is tegenwoordig de BGP table voor het Internet? Eind 2000 was 256Mb in een Cisco net genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75071

ff voor de topicstarter:

Wat je kan doen is een onafhakelijk suite/cage huren waar je je racks in kwijt kan. In TC2 is er een patch ruimte aanwezig zodat je makkelijk van alle proviers een verbinding kan afnemen, bijvoorbeeld van trueserver.

De Mbit prijzen hangen sterk af van hoeveel verkeer je draait en hoe goed je kan onderhandelen. Bij Trueserver komt je met een aantal Mbit makkelijk tot de 150 euro/Mbit(vooral als je veel peering verkeer hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83900

Bij NetHolding kan je `mits` je een goede reseller daar vindt heel goedkoop je Mbits krijgen, en ook de kastruimte valt over te praten :)

(So i heard of!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 14:40

SED

Het begin thier steeds meer op een topic over huisjesmelkers te lijken.
na de studenten stapelbedden , de opslag voor allochtonen in oude panden, komen nu de yuppies met hun apparatuur aan de beurt ;)

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
SED schreef op 10 mei 2003 @ 15:42:
Het begin thier steeds meer op een topic over huisjesmelkers te lijken.
na de studenten stapelbedden , de opslag voor allochtonen in oude panden, komen nu de yuppies met hun apparatuur aan de beurt ;)
pardon? Met prijs/kwaliteit vergelijken is nog altijd niks mis, als jij teveel wilt betalen dat mag maar laat ons gewoon een goede prijs/kwaliteitsverhouding zoeken. En om iedereen in dit topic yuppies te noemen zal ook niet gewaardeerd worden.

't spijt me maar dit soort opmerkingen raken kant noch wal.

i rest my case :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

de personen in dit topic zijn geen yuppies, of wil je gaanvertellen dat jij de eigenaar bent van al die spullen?
Goed lezen dus...
en niet van die lange tenen ontwikkelen, daar ga je het in de ICT niet mee redden!

[Serieuze mode]
Veder heb je weinig aan kleine en insolvabele bedrijfjes die ruimte huren bij grote bedrijven en dan vervolgens de vaak denkbeeldige diensten doorverkopen aan onwetende klanten. Als er iets mis gaat met de kleine ""huisjesmelker"" dan maakt een dieselagregaat, UPS, redundancy enz ook niet meer uit maar gaat de stekker eruit op het moment dat de betalingsverplichtingen niet meer nagekomen worden.[/serieus af]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

SED schreef op 10 May 2003 @ 18:32:

Veder heb je weinig aan kleine en insolvabele bedrijfjes die ruimte huren bij grote bedrijven en dan vervolgens de vaak denkbeeldige diensten doorverkopen aan onwetende klanten.
Op internet reselled iedereen alles van iedereen, dat is nou eenmaal zo. Er zijn maar knap weinig bedrijven die ALLES zelf in de hand hebben. Resellen bij grote bedrijven hoeft ook geen probleem te zijn, als je de zaken maar netjes regelt. Die 'grote' bedrijven zijn er vaak speciaal voor kleinere bedrijfjes om zich te vestigen, prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Resellen van iets waar je feitelijk geen greep op hebt en waarbij de reseller volledig afhankelijk is van de leveranciers is jezelf erg kwestbaar maken.
Voor een klant die serieus werk maakt van redundancy en inzet op een hoop voorzorgmaatregelen is het ronduit dom om je diensten dan te laten hosten door een insolvabel bedrijfje.
Als je daar de winst moet halen ben je echt verkeerd bezig.
Daarnaast zie ik ook hier in dit topic "bedrijfjes" die werken met unstable versions, regelmatige downtijd uit hobbyisme en moeilijke bereikbaarheid.

Ik gun die van harte een groeiend bedrijf maar het zijn niet de partners die een serieus bedrijf zoekt.

Dat er een doelgroep is die hier wel gebruikt van maakt is zonder mee geweldig, een van de verworvenheden van het internet.
Maar ga niet de hype van een tweetal jaar geleden opwekken door luchtkastelen te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ
  • Laatst online: 12-06-2022

XorZ

Dat ligt vast ergens aan!

Met alle respect, maar ik kan bedrijven als 2Fast, NXS, Netholding, IO, TrueServer e.a. niet scharen onder hobby bedrijfes... echt resellen doen ze ook niet naar mijn mening; ze huren vierkante meters in een datacenter omgeving, hebben zelf professionele hardware (Juniper routers, Foundry/Extreme/Cisco switches), de nodige technische kennis, verbindingen met meerdere telco's/transits en peeren zelf op een of meerdere exchanges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

XorZ schreef op 10 May 2003 @ 19:12:
[...]

Met alle respect, maar ik kan bedrijven als 2Fast, NXS, Netholding, IO, TrueServer e.a. niet scharen onder hobby bedrijfes... echt resellen doen ze ook niet naar mijn mening; ze huren vierkante meters in een datacenter omgeving, hebben zelf proffesionele hardware (Juniper routers, Foundry/Extreme/Cisco switches), de nodige technische kennis, verbindingen met meerdere telco's/transits en peeren zelf op een of meerdere exchanges.
Waar vervolgens virtual hosting bedrijfjes (hele andere markt) hun machine ophangen en virtual hosting aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SED schreef op 10 mei 2003 @ 18:32:
de personen in dit topic zijn geen yuppies, of wil je gaanvertellen dat jij de eigenaar bent van al die spullen?
Goed lezen dus...
en niet van die lange tenen ontwikkelen, daar ga je het in de ICT niet mee redden!

[Serieuze mode]
Veder heb je weinig aan kleine en insolvabele bedrijfjes die ruimte huren bij grote bedrijven en dan vervolgens de vaak denkbeeldige diensten doorverkopen aan onwetende klanten. Als er iets mis gaat met de kleine ""huisjesmelker"" dan maakt een dieselagregaat, UPS, redundancy enz ook niet meer uit maar gaat de stekker eruit op het moment dat de betalingsverplichtingen niet meer nagekomen worden.[/serieus af]
Lol, jij hebt zeker ook een koe in je keuken staan voor je melk? Want afhankelijk zijn van de boer, transport,fabriek, nog meer transport en de supermarkt is natuurlijk zeer ongewenst. Achjee, al die onwetende mensen die bij de supermarkt hun pak melk kopen....

Het is een vrij normale gang van zaken dat er tussen producent van het basis produkt/dienst en de uiteindelijke consument nog wat stappen inzitten. Of denk jij dat de boeren in Nederland liever elke Nederlandse melkdrinker persoonlijk op de stoep krijgen voor een glaasje melk? Denk jij dat dat zou zorgen voor een stabiele markt? If so, pak even het boek Economie voor dummy's erbij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
jep schreef op 10 mei 2003 @ 19:34:
[...]

Waar vervolgens virtual hosting bedrijfjes (hele andere markt) hun machine ophangen en virtual hosting aanbieden.
dat vind ik weer wat anders, het resellen zou hier dan slaan op het onderverhuren van racks enz enz. Maar een hostingprovider hoeft op zich niet zijn eigen routers te hebben, ladot (vrij grote) staat bv weer bij Netholding. Maakt hun dat onprofessioneel? nee, ze concentreren zich op datgene wat zij goed kunnen. Sites hosten, en de netwerken laten ze over aan de specialisten: de colocaters dus :)
Anoniem: 30890 schreef op 10 mei 2003 @ 19:52:
[...]

Lol, jij hebt zeker ook een koe in je keuken staan voor je melk? Want afhankelijk zijn van de boer, transport,fabriek, nog meer transport en de supermarkt is natuurlijk zeer ongewenst. Achjee, al die onwetende mensen die bij de supermarkt hun pak melk kopen....

Het is een vrij normale gang van zaken dat er tussen producent van het basis produkt/dienst en de uiteindelijke consument nog wat stappen inzitten. Of denk jij dat de boeren in Nederland liever elke Nederlandse melkdrinker persoonlijk op de stoep krijgen voor een glaasje melk? Denk jij dat dat zou zorgen voor een stabiele markt? If so, pak even het boek Economie voor dummy's erbij. ;)
shit net te laat met senden, maar dit is exactly my point.

[ Voor 41% gewijzigd door neographikal op 10-05-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

neographikal schreef op 10 May 2003 @ 19:54:
[...]

dat vind ik weer wat anders, het resellen zou hier dan slaan op het onderverhuren van racks enz enz. Maar een hostingprovider hoeft op zich niet zijn eigen routers te hebben, ladot (vrij grote) staat bv weer bij Netholding. Maakt hun dat onprofessioneel? nee, ze concentreren zich op datgene wat zij goed kunnen. Sites hosten, en de netwerken laten ze over aan de specialisten: de colocaters dus :)
Yup, heb je gelijk in. Iedere partij zou moeten doen waar hij of zij goed in is. Alles zelf doen kan de kwaliteit nooit ten goede komen.

offtopic:
En kom eens op MSN of ICQ jij ;)

Heeft de topicstarter eigenlijk al wat keuzes kunnen maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Het soort economy dat delano voorstelt is in die vergelijking de boer die zijn stal verhuurt aan een bedrijf dat een keurige box maakt en daarna doorverhuurd aan een willekeurig persoon die er vervolgens een koe inzet zonder veel kennis van zaken ;maar zolang er melk uit komt zal het wel goed zijn.

De klant vertelt men vervolgens dat er voortdurend een dierenarts standby staat en dat er voldoende brandblussers in de stal hangen.

De kwaliteit van de melk is hier een bijproduct..

Inderdaad economy voor dummies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

jep schreef op 10 mei 2003 @ 19:34:
[...]

Maakt niets uit als het product en dienst verlening maar goed is.

Waar ik me meer zorgen om maak zijn de kosten b.v.:

Hier in Nederland Dedicated server ongeveer 110 euro met 20Gb datatransfer.

USA kost me dit 99 euro met 50 Gb datatransfer met daarbij ook nog eens cpanel geinstalleerd.

Ik heb zelf 2000Mb opslag met 30Gb datatransfer eigen en de optie om zelf me space te ressellen, de snelheid met downloaden is tussen de 300 en 500 Kb/s de ping is altijd bij mij tussen de 75 en 125 ms. Onbeperkt MySQL databases, POP, aliases enz.. Kosten van dit geheel $9. Service is goed binnen 24 uur antwoord en 9 van de 10 keer ook een oplossing.

Als ik het zelfde in Nederland wil 75 tot 100 euro. Hier moet alles zo duur zijn kijk maar naar de rack space enz.. Het is hier in Europa hartstikke duur.

Andere vraag als ik dit heb Upstream 0,33 Mbps (van klant naar server), Downstream (van server naar klant) 1 Mbps. Hoeveel datatransfer kan ik dan per maand doen naar de klant toe. Ik kom uit op ongeveer 320 Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

SED schreef op 10 mei 2003 @ 23:07:
Het soort economy dat delano voorstelt is in die vergelijking de boer die zijn stal verhuurt aan een bedrijf dat een keurige box maakt en daarna doorverhuurd aan een willekeurig persoon die er vervolgens een koe inzet zonder veel kennis van zaken ;maar zolang er melk uit komt zal het wel goed zijn.

De klant vertelt men vervolgens dat er voortdurend een dierenarts standby staat en dat er voldoende brandblussers in de stal hangen.

De kwaliteit van de melk is hier een bijproduct..

Inderdaad economy voor dummies ;)
Volgens mij moet je boer worden en je niet teveel ergeren aan de internet business ;). Zoals jij 't omschrijft kan het wel, maar niet voor particulieren met minder te besteden. Er zijn veel doelgroepen die onderhand allemaal bediend kunnen worden. Geen monopolie (Op de shellhosting branche na :+), als het kut lijkt kies je iets anders; simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

we_are_borg schreef op 10 May 2003 @ 23:33:
[...]

Maakt niets uit als het product en dienst verlening maar goed is.
Precies.
Andere vraag als ik dit heb Upstream 0,33 Mbps (van klant naar server), Downstream (van server naar klant) 1 Mbps. Hoeveel datatransfer kan ik dan per maand doen naar de klant toe. Ik kom uit op ongeveer 320 Gb.
Helemaal wakker ben ik niet, maar 1mbit sustained is ongeveer 327 gigabyte. Met een derde mbit erbij kom je zo op 436Gig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 09:30

Floor-is

5.2

jep schreef op 10 May 2003 @ 23:35:
[...]

Precies.

[...]

Helemaal wakker ben ik niet, maar 1mbit sustained is ongeveer 327 gigabyte. Met een derde mbit erbij kom je zo op 436Gig. :)
*kuch* 1 Mbit/s is ongeveer 306GB, dus 1,33 maal 313 ~ 407 GB

Ik kan het wel voor je voortellen als je wilt:

Eens in de 4 jaar is een schrikkeljaar, dus voor 4 jaar heb je 1461 dagen. (1461 / 4 ) / 12 komt neer op gemiddeld 30,4375 dagen per maand.
Elke dag heeft 60*60*24 seconden, is 86.400 seconden.

1.000.000 bit per seconde, dus 86.400 * 1.000.000 bits per dag. Wat neerkomt op 86.400 * 1.000.000 * 30,4375 bits per maand.
2.629.800.000.000 bits per maand dus... Nu terug rekenen.

2.629.800.000.000 / 8 = bytes = 328.725.000.000 byte
328.725.000.000 / 1024 = kbyte = 321.020.507,8125 kilobyte
321.020.507,8125 / 1024 = Mbyte = 313.496,58966064453125 Megabyte
313.496,58966064453125 / 1024 = Gbyte = 306,149013340473175048828125 Gbyte

Ik weet niet hoe jij gerekend hebt, maar ik denk dat je deelt door 1000 ipv 1024 en dat je een ander aantal dagen per maand aanhoud. :) Coloboeren zijn geen harddiskverkopers, Gbytes zijn in veelvouden van kbytes en dus moet je rekenen met 1024. :)

Voor de TS: Als je een rack wilt verkopen moet je de drempel voor de klant niet te hoog leggen, dus je begint met 512kbit of 1Mbit aan traffic hierbij. Daarnaast zet je een klein aantal mogelijkheden neer voor meer verkeer, als de klant hierboven komt ga je gewoonlijk eens met elkaar praten over hoeveelheden, prijzen en eventueel extra garanties en diensten. Als jij 5 TB aan dataverkeer per maand wilt wegzetten, dan zou ik je in ieder geval willen aanraden om te gaan praten met een bedrijf dat minstens 5 keer deze hoeveelheid aan verkeer doet. Eenvoudigweg omdat je dan niet gemakkelijk de grootste klant wordt (verkeerde afhankelijkheid) en omdat ze dan ook echt weten hoe ze met dit verkeer om moeten gaan. Ja ik weet dathierdoor een heel aantal partijen wegvallen, maar het is een bepaalde garantie die je zoekt.
TrueServer doet meerdere honderden Mbit/s, IO weet ik niet precies, maar ik denk geen 100+ Mbit/s; 2Fast & NXS halen dit eenvoudigweg niet, net als ProServe.

Als je een keer een serieuze pricequote wilt hebben: neem gerust contact op met een aantal partijen, of kom eens op mijn ICQ ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
zo zeg, verveel je je? :P

Uit mijn hoofd wat IO heeft

IO zelf:
1000mbit ams-ix
100mbit abovenet
100mbit telia
100mbit Level3
100mbit carrier1
(100mbit lambdanet, niet zeker)

Die verbindingen staan iig verre van volbelast :) snelheden zijn prima te noemen.

[ Voor 27% gewijzigd door neographikal op 11-05-2003 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Ik heb ondertussen wat offertes van een aantal bedrijven ontvangen, waaronder 1 van InterXS (opzich goede prijzen) die met mij contact opnam naar aanleiding van dit topic.. :?
Ik weet iig wel dat ik voorlopig geen eigen ruimte ga huren bij een datacenter, is gewoon iets te veel werk op het moment, en ben daar ook niet echt in gespecialiseerd..
Wel zit ik te denken een groot deel van de hosting uit te besteden aan grote amerikaanse coloboeren, waar ik gewoon een rack met servers huur. Voordelen mogen duidelijk zijn; prijzen. Nadelen zijn uiteraard weer veel minder zicht op wat er gebeurt, en toch weer een stuk afhankelijker. Heb bovendien slechte ervaringen tot nu toe met communiceren naar (IT)bedrijven in Amerika, kost altijd 10 faxen en evenzoveel telefoontjes voor je iets gedaan krijgt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Floris schreef op 11 May 2003 @ 11:35:
[...]

*kuch* 1 Mbit/s is ongeveer 306GB, dus 1,33 maal 313 ~ 407 GB

Ik kan het wel voor je voortellen als je wilt:

<snip>
Je hebt gelijk. Hoe kwam ik daar ookalweer bij :{. Oja, mijn baas roept 't altijd, dus ik ging er altijd maar van uit ;).
Voor de TS: Als je een rack wilt verkopen moet je de drempel voor de klant niet te hoog leggen, dus je begint met 512kbit of 1Mbit aan traffic hierbij. Daarnaast zet je een klein aantal mogelijkheden neer voor meer verkeer, als de klant hierboven komt ga je gewoonlijk eens met elkaar praten over hoeveelheden, prijzen en eventueel extra garanties en diensten. Als jij 5 TB aan dataverkeer per maand wilt wegzetten, dan zou ik je in ieder geval willen aanraden om te gaan praten met een bedrijf dat minstens 5 keer deze hoeveelheid aan verkeer doet. Eenvoudigweg omdat je dan niet gemakkelijk de grootste klant wordt (verkeerde afhankelijkheid) en omdat ze dan ook echt weten hoe ze met dit verkeer om moeten gaan. Ja ik weet dathierdoor een heel aantal partijen wegvallen, maar het is een bepaalde garantie die je zoekt.
TrueServer doet meerdere honderden Mbit/s, IO weet ik niet precies, maar ik denk geen 100+ Mbit/s; 2Fast & NXS halen dit eenvoudigweg niet, net als ProServe.
"True".
Als je een keer een serieuze pricequote wilt hebben: neem gerust contact op met een aantal partijen, of kom eens op mijn ICQ ;)
offtopic:
1 kabinet + 2mbit voor minder dan 1000 euro? :) jesper@servicez.org O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Robert schreef op 11 May 2003 @ 11:50:
Ik heb ondertussen wat offertes van een aantal bedrijven ontvangen, waaronder 1 van InterXS (opzich goede prijzen) die met mij contact opnam naar aanleiding van dit topic.. :?
:D En toen ging je er serieus op in? :)
Ik weet iig wel dat ik voorlopig geen eigen ruimte ga huren bij een datacenter, is gewoon iets te veel werk op het moment, en ben daar ook niet echt in gespecialiseerd..
Wel zit ik te denken een groot deel van de hosting uit te besteden aan grote amerikaanse coloboeren, waar ik gewoon een rack met servers huur. Voordelen mogen duidelijk zijn; prijzen. Nadelen zijn uiteraard weer veel minder zicht op wat er gebeurt, en toch weer een stuk afhankelijker. Heb bovendien slechte ervaringen tot nu toe met communiceren naar (IT)bedrijven in Amerika, kost altijd 10 faxen en evenzoveel telefoontjes voor je iets gedaan krijgt :(
Ik zou echt wel in Nederland blijven zitten. Je hebt (natuurlijk) alle controle over je machine, communicatie is makkelijker, betalingsverkeer loopt beter, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Laten we hier vooral geen aanbiedingstopic van maken! Ik heb eenvoudigweg een lijstje met wat een rack waar kost, kan dus een aantal gegevens zo oplepelen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Laatst online: 05-05 07:57

killercow

eth0

Modbreak
*Verwijderd*

deze post lis in principe spam naar mijn mening, maar hij is ook niet meer of minder dan de topic starter vroeg.
Modbreak
Yup, maar het blijft toch spam ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Predator op 11-05-2003 15:34 ]

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

jep schreef op 11 May 2003 @ 11:54:
[...]

:D En toen ging je er serieus op in? :)
op zich wel slim natuurlijk, maar of je et helemaal serieus moet nemen, da's wat anders.
[...]

Ik zou echt wel in Nederland blijven zitten. Je hebt (natuurlijk) alle controle over je machine, communicatie is makkelijker, betalingsverkeer loopt beter, etc. :)
Ennuh de ping naar de VS is ook wel minder dan binnen NL. Overigens is betalen naar het buitenland niet gratis ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

killercow schreef op 11 mei 2003 @ 11:55:
Ik bied zelf de volgende mogenlijkheden en prijzen voor een grotere partij zoals de topicstarter.

[KNIP]deze post lis in principe spam naar mijn mening, maar hij is ook niet meer of minder dan de topic starter vroeg.
Het is gewoon SPAM, dus ik zou het niet doen O-)

Ohw en als we met 95-perentiel gaan werken... sjah dan ken ik er ook nog wel een paar, dan kan je idd, zoals jepje als SPAMDE een rack + 2Mbit wel voor (onder de) 1000 Euro/maand krijgen...

We hebben het hier over volume, je kunt de hoeveelheid van de TS niet terugleiden naar een 95-perc getal, want je weet zijn type verkeer niet. Ik vind het dan ook echt super-verneukeratief om 95-perc te gaan noemen. 8)7

TS: Benader een aantal partijen, neem degene hierin mee die je zelf interessant vind en daarna ga je de voor- en nadelen per partij bekijken. Daarna pas de prijzen, want eerlijk is eerlijk die 2 of 3 tientjes, die zijn het vaak dubbel en dwars waard :)

[ Voor 48% gewijzigd door Floor-is op 11-05-2003 12:03 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
op zich zijn er wel een aantal partijen die erg relaxt zijn met het dataverkeer. Wat killer beschrijft ziet er prima uit _maar_ de mbit prijs is gewoon te hoog. (250 voor 95%). Ik ken een aantal mensen die het aanbieden of avarage voor in het begin 350 per mbit, en hoemeer je gaat verbruiken hoe goedkoper het gaat worden. uiteindelijk 10 mbit voor €1000,-. 95% kan ik voor 135 in de maand aankomen alleen dan betaal ik ietwat meer voor de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13875

hehe, als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten hang je achter een zebra box of een of andere rotte foundry/extreme waar ze BGP mee lullen :D

opzich niks mis mee, maar het blijft toch nasty :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even over het InterXS gedeelte, klopt ik kreeg dit topic door van een kennis.
In de mail heb ik gewoon netjes wat links en info gegeven over datacenters en verbindingen. En helemaal onderaan netzo als jep, dat als een offerte gewenst is, dit geen probleem is :) Maar ik heb niet lopen spammen achter dit topic om :)

Wat ik echter nog niet in dit topic heb gezien, maar wat erg van belang is, is de verhouding van het verkeer qua nationaal en internationaal verkeer, vooral als je grotere volumes afneemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Floris schreef op 11 mei 2003 @ 11:56:
[...]
op zich wel slim natuurlijk, maar of je et helemaal serieus moet nemen, da's wat anders.
[...]

Ennuh de ping naar de VS is ook wel minder dan binnen NL. Overigens is betalen naar het buitenland niet gratis ;)
De ping valt wel mee en betaling via Credit Card is bijna altijd mogelijk in de VS, hierbij heb je geen extra kosten, alleen je credit vergoeding van x%. Maar zelfs dan nog ben je goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja maar je moet je natuurlijk wel afvragen of je in de VS wilt staan.
Het is zeker veel goedkoper, maar er zijn daar bijvoorbeeld transit providers waar je je traffic liever niet over laat lopen zoals Cogent en Yipes.

Verder ben je de volle 100% afhankelijk van mensen daar omdat je er zelf niet bij kunt.
En mensen kunnen nog zo mooi beloven dat ze 24/7 daar zijn voor problemen maar als het niet zo is en jij iemand te pakken hebt die dat moet oplossen ben je zo al een paar uur verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
we_are_borg schreef op 12 mei 2003 @ 09:08:
[...]

De ping valt wel mee en betaling via Credit Card is bijna altijd mogelijk in de VS, hierbij heb je geen extra kosten, alleen je credit vergoeding van x%. Maar zelfs dan nog ben je goedkoper uit.
Nou mijn gameservers ga ik er niet neerzetten, máár voor website hosting kan het natuurlijk ideaal zijn :) Goedkoop en redelijk snel (5mbit is wel te halen richting VS en weer terug!) :)
Anoniem: 81836 schreef op 12 mei 2003 @ 09:15:
Het is zeker veel goedkoper, maar er zijn daar bijvoorbeeld transit providers waar je je traffic liever niet over laat lopen zoals Cogent en Yipes.

Verder ben je de volle 100% afhankelijk van mensen daar omdat je er zelf niet bij kunt.
En mensen kunnen nog zo mooi beloven dat ze 24/7 daar zijn voor problemen maar als het niet zo is en jij iemand te pakken hebt die dat moet oplossen ben je zo al een paar uur verder.
Remote power-switch lost wat dat betreft een hoop op, tenzij het echt hardware matig is of de schijf erg is verneukt natuurlijk :)

[ Voor 43% gewijzigd door neographikal op 12-05-2003 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Anoniem: 81836 schreef op 12 May 2003 @ 09:15:

Idd moet je uitkijken met welke transit provider achter welke hosting zit. Die jij noem zijn wel erg slecht.
neographikal schreef op 12 May 2003 @ 10:10:
[...]

Nou mijn gameservers ga ik er niet neerzetten, máár voor website hosting kan het natuurlijk ideaal zijn :) Goedkoop en redelijk snel (5mbit is wel te halen richting VS en weer terug!) :)
Wel een gameserver is natuurlijk niet de ideaale plaats, maar als je nu een Clan heb die over de hele wereld zit dan hebben andere toch een probleem als die server weer in Nederland staat. Ik heb ook servers gezien die een ping hadden onder de 100 en gewoon in de VS stonden, het kan dus wel.
Ja 5mbit haal ik ook wel waar ik host en uploaden gaat rond de 50 Kb/s terwijl ik max 60 omhoog heb.
[...]

Remote power-switch lost wat dat betreft een hoop op, tenzij het echt hardware matig is of de schijf erg is verneukt natuurlijk :)
Remote power-switch heb je eigenlijk ten alle tijden nodig zelfs al zit je in Nederland, je wil niet iedere keer rijden als er wat aan de hand is.
Je huurt de server in de VS dus onderhoud is een probleem van de hoster die mag dat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
we_are_borg schreef op 12 May 2003 @ 10:20:
[...]

Remote power-switch heb je eigenlijk ten alle tijden nodig zelfs al zit je in Nederland, je wil niet iedere keer rijden als er wat aan de hand is.
Je huurt de server in de VS dus onderhoud is een probleem van de hoster die mag dat oplossen.
Nee hoort, draai zonder en het is geen enkel probleem. Bak is nu al 9 maanden stabiel :P Zelfs na mobo upgrade geen enkel probleem, op afstand een nieuwe kernel erin gegooid, ook geen problemen. Gaat prima zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81836 schreef op 11 May 2003 @ 22:40:
Maar ik heb niet lopen spammen achter dit topic om :)
Zeker weten? Ik meen te herinneren dat je vorige week ook al een klant van mij had proberen over te halen om bij jou te komen aan de hand van een berichtje van hem op een of ander forum. En zelfs nadat hij aangaf geen interesse te hebben om over te stappen.

Misschien stomme vraag maar kun je geen klanten krijgen op de reguliere manier ofzo?
neographikal schreef op 12 May 2003 @ 10:22:
[...]

Nee hoort, draai zonder en het is geen enkel probleem. Bak is nu al 9 maanden stabiel :P Zelfs na mobo upgrade geen enkel probleem, op afstand een nieuwe kernel erin gegooid, ook geen problemen. Gaat prima zo :)
Ja totdat het mis gaat natuurlijk. masterswitch is imo gewoon iets wat niet weg te denken is als je wat servers hebt en je niet binnen enkele minuten op locatie kunt zijn. Maargoed, als je goedkoop uit wilt zijn kun je idd weer een paar honderd euro besparen door geen apc te kopen...

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 30890 op 12-05-2003 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 30890 schreef op 12 May 2003 @ 10:45:
[...]

Ja totdat het mis gaat natuurlijk. masterswitch is imo gewoon iets wat niet weg te denken is als je wat servers hebt en je niet binnen enkele minuten op locatie kunt zijn. Maargoed, als je goedkoop uit wilt zijn kun je idd weer een paar honderd euro besparen door geen apc te kopen...
Kopen? die huur je gewoon. Tarieven zijn niet belachelijk hoog, maar ik heb gewoone een stabiele bak gebouwd. Hier thuis 2,5 week onder full load zitten stressen in lekkere warme omgeving en het was geen enkel probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neographikal schreef op 12 May 2003 @ 11:33:
[...]

Kopen? die huur je gewoon.
Als je geen eigen rack hebt dan huur je ze ja, dan valt de prijs meestal wel mee. Zelfs dan is het imo nog stommer om niet een aansluiting op de apc erbij te nemen.
Tarieven zijn niet belachelijk hoog, maar ik heb gewoone een stabiele bak gebouwd. Hier thuis 2,5 week onder full load zitten stressen in lekkere warme omgeving en het was geen enkel probleem :)
Het heeft gewoon niks met de stabiliteit van een bak te maken. Je bent erg naief als je denkt dat je bak nooit zal vastlopen/crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 17:20

morphje

let's all love lain

ach laat ook maar :) dit is niet echt het forum om op in te gaan .....

[ Voor 90% gewijzigd door morphje op 13-05-2003 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

[quote]morphje schreef op 12 May 2003 @ 22:36:
offtopic:
1 kabinet + 2mbit voor minder dan 1000 euro? :) jesper@servicez.org O-)
ach dan zal ik ook nog even offtopic doen
op servicez.org staat

Linux 2.4.16
Apache 1.3.23
MySQL 3.23.47
PHP 4.1.1
Ja, slecht van ons. We updaten die website door de drukte niet meer zo frequent, nieuwe website ligt klaar. We draaien kernel 2.4.20 (grsec), apache 1.2.27, etc. Wees niet bang.
huidig althans uit me portage tree, ben nogal lui om te kijken op de sites :)
kernel 2.4.20 (hier zat nog steeds die mem sploit in, maar is niet remote)
apache 1.3.27 (die is toch al een tijdje uit)
mysql 3.23.56 (zat een remote sploit in eerdere versie, gelukkig is die filtered)
php 4.3.1

ow ik ben ook nog even zo lief geweest om een nmap te draaien en zag dat jullie ook sshd draaien (zoals elke linux bak het beaamd :) ), maar hou er rekening mee dat 3.6.1p1 en lager ook sploitable zijn
Is gepatched, debian hé. Versienummers blijven daar nog wel eens wat ze waren :).
spam of niet ik laat het in het midden, maar dit is zo offtopic dat die site niet echt up to date blijft met hun software, nou hoop ik alleen dat de werkelijk geinstalleerde software WEL up to date is.
Natuurlijk. Maar ik vraag me af waarom je er in dit topic op in gaat? Niet bepaald nuttig. Wat mij betreft delete Koffie beide posts. :)

offtopic:
Ik ben niet gek hoor.
Pagina: 1